A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Алтинівський ліцей
Кролевецької міської ради Сумської області

2022/2023

ЗВІТ ПРО  ДІЯЛЬНІСТЬ  АЛТИНІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ КРОЛЕВЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗА 2022-2023 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Основна діяльність ліцею спрямована на створення умов для реалізації державної політики у сфері освіти згідно ст. 53 Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Закону України «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної середньої освіти», «Державного стандарту початкової освіти», «Положення про загальноосвітній навчальний заклад» власного Статуту та інших нормативних документів, що не суперечать законодавству України в галузі освіти. Педагогічним колективом ліцею забезпечується реалізація державних стандартів, здійснюється теоретична і практична підготовка з предметів навчального робочого плану з метою максимального розвитку інтелекту, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування розвинутої духовності, фізичної досконалості, естетичної, правової, моральної та екологічної культури.

На початок навчального року в ліцеї налічувалося 84 учні, з них:

1-4  класи – 23 учні;

5-9, 10 класи – 61 учень; (2 здобувача освіти – індивідуальна (сімейна) (перебувають закордоном).

На кінець навчального року в ліцеї навчається 82 учні, з них 2 здобувача освіти – індивідуальна (сімейна) (перебувають закордоном).

Згідно з річним планом роботи Алтинівського ліцею Кролевецької міської ради на 2022/2023 навчальний рік заступником директора з навчально-виховної роботи Сухоставською С.О. було проведено аналіз досягнень учнів 2-4, 5-9, 10-х класів.

За підсумками аналізу навчальних досягнень 2022/2023 навчального року із 82 учнів 2-10 класів:

  • 6 учнів 2 класу оцінені вербально і оформлені свідоцтва досягнень;
  • 17 учнів 3-4 класів оцінені рівнево і оформлені свідоцтва досягнень;
  • 82 учні переведено на наступний рік навчання;
  • 2 учні закінчило навчання за індивідуальною (сімейною) формою навчання (перебувають закордоном);
  • 3 учениць нагороджено Похвальними листами «За високі досягнення у навчанні»;
  • не атестованих учнів немає.

Результати річного оцінювання знань здобувачів освіти освітнього закладу наведено в таблиці:

 

Рік

Кількість учнів

Високий

 рівень

Достатній

рівень

Середній рівень

Початковий рівень

5 клас

0

4

4

0

6 клас

0

6

6

1

7 клас

1

2

9

4

8 клас

0

0

9

1

9 клас

0

2

3

1

10 клас

2

3

1

0

Всього

3

17

32

7

Всього учнів 5 – 10 кл

59

Проаналізувавши стан успішності учнів окремо по класах, робимо висновок, що в кожному класі є резерв учнів, які б могли досягти свого основного рівня.

З учнями, які мають бали початкового рівня за результатами річного оцінювання були проведені такі види роботи: індивідуальні бесіди з учнями та їх батьками, додаткові заняття з предметів, індивідуальні завдання. Розглядалось це питання на нараді при директорові й на засіданнях методичних об’єднань, з’ясовувались причини слабкої успішності учнів. Серед них були названі такі:

  • відсутня система роботи із слабо встигаючими учнями й учнями, які пропускають заняття через хворобу,
  • недостатній зв’язок учителів із батьками;
  • у зв’язку з агресією рф збільшилася тривожність учнів.

Одним із шляхів поліпшення якості освіти, виховання особистості, здатної до самореалізації, професійного зростання й мобільності в умовах сучасного суспільства є впровадження  вивчення профільних предметів в старшій школі. Так у 10 класі виділено додаткові години для вивчення української мови, математики та історії України. У 2022/2023 навчальному році проведено комплекс заходів щодо роботи з учнями допрофільних та вибору профільних предметів:

  • робота класних керівників (діагностика) з виявлення нахилів підлітків;
  • вироблення шкільними методичними об’єднаннями пропозицій щодо планування, факультативів курсів за вибором;
  • батьківські збори 7, 8, 9 класів за участю директора, класних керівників, батьків (дистанційно).

Плідною є і робота учнів ліцею. У 2022-2023 н.р. вони брали участь у таких інтернет-олімпіадах, конкурсах та змаганнях:

1. Всеукраїнська інтерактивна олімпіада з англійської мови від TalkEn. Cloud та Green Country:

ІІ місце – Макарова Лілія ( 7 клас) – вчителька Безродна Алла Борисівна;

ІІІ місце – Бузовський Роман ( 7 клас);

ІІІ місце – Лобачивець Крістіна ( 7 клас).

2. Літературно-образотворчий конкурс, присвячений пам’яті Т.Г.Шевченка:

ІІІ місце – Макарова Лілія ( 7 клас) вчитель Лецик Світлана Василівна.

3. Всеукраїнська дитячо – юнацька військово – патріотична гра « Сокіл»

( «Джура») І етап :

ІІ місце – рій « Воля», керівники Нипод А.Г., Буб АВ.

У ліцеї було організовано проведення І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад, але у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад не брали участь учні, бо батьки не дали дозволу на участь у зв’язку з безпековою ситуацією на час воєнного стану.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 № 872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах», листа МОН України « Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2022/2023 навчальному році», на підставі заяви батьків учнів, психолого – педагогічного висновку було організовано інклюзивне навчання для трьох учениць ліцею. Педагогічні працівники модифікували навчальні програми з предметів, за якими навчалися діти з особливими освітніми потребами. Класні керівники залучали дітей з ООП до виховних заходів класу, ліцею.

Кадрова політика будується з урахуванням професійних вимог до вчителя, що обумовлюється інтенсивністю оновлення, модернізацією всіх компонентів освітнього процесу на всіх ступенях системи освіти і набуває значної актуальності у зв’язку з переходом закладів освіти до нового змісту, структури та терміну навчання. На кінець 2022-2023 навчального року у закладі налічується 22 педагогічні працівники.

Методична робота в Алтинівському ліцеї Кролевецької міської ради у 2022/2023 навчальний рік була спрямована на різнорівневу реалізацію основних положень Національної доктрини розвитку освіти, виконання вимог Конституції та законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про мови», забезпечення впровадження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти, створення належних умов для адаптації до навчання в основній школі учнями 5-го класу, створення умов для особистісно орієнтованої системи неперервної освіти, метою якої є надання педагогам широких можливостей для оновлення, поглиблення, удосконалення професійної компетентності, забезпечення психолого-педагогічних умов для формування компетентної особистості, забезпечення умов для індивідуального розвитку учнів, стимулювати їх інтелектуальну та соціальну активність, мотивувати їх навчальну діяльність, забезпечення зростання фахової підготовки вчителів, вивчення та запровадження передового педагогічного досвіду, опанування педагогами інноваційних методик навчання та виховання, продовження впроваджувати новітні технології навчання, долучаючи учнів до джерел інформації через мережу Інтернет.

Відповідно до річного плану роботи ліцею на 2022/2023 н.р., на виконання наказу директора ліцею від 31.08.2022 р. 72-ОД «Про організацію методичної роботи Алтинівського ліцею Кролевецької міської ради на 2022/2023 навчальний рік» та з метою вдосконалення професійної майстерності педагога, підняття рейтингу освіти, якості надання освітніх послуг, педагогічний колектив працює над науково-методичною проблемою «Від інноваційного змісту освіти через педагогічну майстерність учителя до формування компетентної особистості учня ХХІ ст.».

2. Структура методичної роботи ліцею представлена:

- методичною радою;

- 4-ма методичними об`єднаннями вчителів:

1) методичне об`єднання вчителів початкових класів (керівник Лисенко Т.А.

2) методичне об`єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу (керівник

Безродна А.Б.)

3) методичне об`єднання вчителів природничо- математичного циклу (керівник Сорока В.О.)

4) методичне об`єднання класних керівників (керівник Федоренко Л.М.

- динамічних груп вчителів:

1) інноваційно – динамічної групи;

2) інтерактивно-проєктної динамічної групи.

- школи педагогічної майстерності.

3. Освітній рівень:

Вища-22;

Молодший спеціаліст - 1

Кваліфікаційний рівень:

Вища категорія – 8

І категорія - 7

ІІ категорія – 5

Спеціаліст -2

Молодшй спеціаліст - 1

Педзвання:

«Старший учитель» – 5

Одним з пріоритетних питань методичної роботи - це підвищення професійної майстерності вчителя через його самоосвіту, самовдосконалення, задоволення індивідуальних потреб педагогічних працівників в особистому та фаховому зростанні; активізації творчого потенціалу.

Курси підвищення кваліфікації за накопичувальною схемою відповідно

плану-графіку (вересень - грудень 2022року, січень-червень 2023 року) в онлайн-режимі пройшли педагогічні працівники. Після проходження курсів підвищення кваліфікації педагогічні працівники використовують набуті знання при плануванні освітнього процесу: написанні календарного та поурочного планування, проведенні уроків, веденні Електронних журналів, перевірці зошитів, проведенні виховної та позакласної роботи.

Протягом 2022/2023 навчального року, відповідно до умов адаптивного карантину та роботи закладу в період воєнного стану було проведено: 9 засідання методичної ради ліцею, 10 засідань педагогічних рад (4-онлайн, 6 - очно), 9 нарад за участю директора (5-очно, 4 - онлайн), та 10 інструктивно-методичних нарад, але не всі відбулися  заплановані декади, предметні тижні, окрім Тижня рідної мови, Тижня української мови і літератури, де вчителі Сухоставська С.О., Лецик С.В провели заходи для учнів.

Методична робота з педагогічними працівниками здійснювалася через вдале поєднання колективних та індивідуальних форм роботи, серед яких:

- індивідуальна з молодими вчителями (надання консультацій тощо);

-колективні наради за участю директора, педагогічні ради, шкільні методичні об’єднання тощо.

На засіданнях методичної ради, педагогічних радах, відповідно до роботи закладу під час воєнного стану обговорювалися такі питання:

-про затвердження положення про педагогічну раду;

-про аналіз освітнього процесу ліцею за 2021/2022 н.р. та завдання педагогічного колективу на 2022/2023 н.р.;

-про ухвалення річного плану роботи ліцею на 2022/2023 н.р., плану роботи бібліотеки, психологічної та соціальної служби на 2022/2023 н.р.;

-про ухвалення Освітньої програми ліцею на 2022/2023 н.р.;

-про затвердження структури 2022/2023 н.р., режиму роботи закладу;

-особливості і терміни проведення навчальної практики та навчальних

екскурсій у 2022/2023 н.р.;

-про організацію освітнього процесу в ліцеї в воєнного стану в 2022/2023 н.р.;

-про ведення обліку факультативних, індивідуальних та групових занять, курсів за вибором та оцінювання навчальних досягнень з курсів за вибором;

-про оцінювання навчальних досягнень учнів 2-4 класів;

-про дотримання єдиного орфографічного режиму;

-про затвердження педагогічного навантаження педагогічних працівників

ліцею на 2022/2023 н.р;

-про результати медичних оглядів учнів та затвердження груп для організації

навчальних занять з фізичної культури;

-про результати проходження курсів підвищення кваліфікації педагогічних

працівників за накопичувальною схемою вересень - грудень 2022 року;

-про затвердження індивідуальної траєкторії професійного розвитку педагогічного працівника;

-про схвалення антибулінгової політики;

- про адаптацію п’ятикласників до навчання в середній школі;

-освітня кампанія «Так академічній доброчесності». Ознайомлення з

нормативними документами;

-про стан викладання освітніх галузей та рівень навчальних досягнень учнів

початкових класів (українська мов і читання , фізична культура);

-про підсумки І-ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад, інтелектуальних та творчих конкурсі;

-про підсумки роботи за І семестр 2022/2023 н.р. та основні завдання щодо підвищення рівня навчальних досягнень учнів;

-про результати проходження курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників за накопичувальною схемою січень-травень 2023 року;

-про підсумки проведення майстер-класу вчителів, які атестуються;

-аналіз результативності методичної роботи з педагогічними кадрами у 2022/2023 навчальному році;

-обмін думками та пропозиціями щодо складання річного плану роботи ліцею та планування методичної роботи на наступний навчальний рік;

-про громадянське виховання школярів - стрижневі напрямки нагальних вимог сучасності;

-про роботу педагогічного колективу щодо створення умов та формування навичок здоров'язбережувальної компетентності учнів;

-про учнівське самоврядування ліцею як процес демократизації шкільного життя , створення позитивної, доброзичливої атмосфери в ліцеї;

-про роботу психологічної служби з профілактики Інтернет-залежності здобувачів освіти;

-про переведення учнів 2-4 класів до наступних класів;

-про переведення учнів 5-10-х класів до наступних класів та їх нагородження;

-обговорення робочого навчального плану на 2023/2024н.р;

-ознайомлення з попереднім педагогічним навантаженням працівників ліцею на 2023/2024 н.р. тощо.

Педагогічні працівники ліцею – це люди, які співпрацюють з СОІППО, ЦПРПП Кролевецької міської ради, беруть активну участь у роботі різних онлайн-семінарів, інтернет конференцій, вебінарів, семінарів-тренінгів, а також підвищують свій освітній рівень через проведення майстер-класів. Упродовж 2022/2023 н.р. педагоги теоретично і практично працювали над сучасними педагогічними технологіями, інтерактивними методами навчання і виховання здобувачів освіти:

- засідання фахової студії для вчителів Захисту України закладів загальної середньої освіти Кролевецької міської ради в режимі онлайн (06.09.2022, Коротич В.М.);

- консультування з теми «Особливості та структура Державного стандарту базової середньої освіти. Модельні навчальні програми. Навчальні програми» для вчителів, які викладають в 5 класах ( 07.09.2022);

- консультування в рамках методичного івенту «Крокуємо до 5 класу НУШ» з теми «Оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти в НУШ» для вчителів, які викладають в 5 класах ( 21.09.2022);

- консультування «Формувальне оцінювання. Інструменти формувального оцінювання» для вчителів, які викладають в 5 класах ( 27.09.2022)

- консультування «Методичні засади написання профілактичної програми»

( 07.10.2022, Галушка О.С);

- зустріч з учителем Шостинської гімназії, яка є пілотним закладом освіти в реалізації програми НУШ, з теми «Практичні аспекти організації роботи в 5 класі НУШ» для вчителів закладів загальної середньої освіти Кролевецької міської ради в режимі онлайн ( 17.10.2022);

- онлайн-практикум «Організація освітнього процесу в групах раннього віку» ( 21.10.2022, Мазко Л.М., Кажан Н.М.);

- консультування «Нові професійні ролі та завдання вчителя в контексті концепції НУШ» ( 02.11.2022);

- семінар «Національно-патріотичне виховання як чинник формування громадянської свідомості учнів засобами бібліотечної роботи» ( 23.11.2022, Ворожбит Л.Г);

- онлайн-зустріч спільноти вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти «Сертифікація вчителя – шлях до його професійного зростання» ( 16.12.2022, Немеровець Л.М., Лисенко Т.А., Дрозд – Харченко Ю.В.);

- онлайн-зустріч з презентації досвіду для вчителів історії ( 08.02.2023, Федоренко Л.М., Коротич В.М.);

- з метою ефективної реалізації проєкту «Завжди поруч» 10.02.2023 відбулася онлайн-зустріч для спеціалістів психологічної служби за темою «Інтервізійні групи для педагогів»( Галушка О.С);

- засідання педагогічної майстерні для вчителів фізики рамках Марафону педагогічних ідей (15.02.2023, Сорока В.О,);

- в рамках Марафону педагогічних ідей відбулася онлайн-зустріч для вчителів математики ( 16.02.2023, Халецька Т.Б., Сорока В.О.);

- онлайн-зустріч вихователів ДНЗ, дошкільних підрозділів із циклу Вернісаж педагогічних ідей ( 17.02.2023, Мазко Л.М, Кажан Н.М.);

- онлайн-зустріч учителів початкових класів ЗЗСО з циклу панорама педагогічних ідей «Майстри педагогічної справи презентують…» ( 20.02.2023, Лисенко Т.А., Немеровець Л.М., Дрозд – Харченко Ю.В);

- в рамках Марафону педагогічних ідей відбулася онлайн-зустріч з презентації досвіду педагогів для вчителів географії, біології та хімії ( 21.02.2023, Федоренко М.В., Мінченко С.П.);

- в рамках Марафону педагогічних ідей відбулася онлайн-зустріч з презентації досвіду для вчителів української мови та літератури ( 22.02.2023, Лецик С.В., Сухоставська С.О.);

- в рамках Марафону педагогічних ідей відбулося засідання педагогічної майстерні для вчителів зарубіжної літератури ( 23.02.2023, Сухоставська С.О.), де Світлана Олексіївна виступила з питання « Формувальне оцінювання на уроках зарубіжної літератури у 5 класі НУШ: з досвіду роботи».

- в рамках Марафону педагогічних ідей відбулася онлайн-зустріч з презентації досвіду для вчителів англійської мови ( 24.02.2023, Корж В.В., Безродна А.Б.);

- засідання професійної спільноти вчителів художньо-естетичного циклу з теми «Формування естетично цілісної особистості засобами образотворчого мистецтва» у рамках «Марафону педагогічних ідей» ( 10.03.2023, Хоменко А.І);

- в рамках Марафону педагогічних ідей відбулася онлайн-зустріч з презентації досвіду для вчителів трудового навчання та технологій ( 15.03.2023, Буб А.В, Коротич В.М.)

- презентаційний меседж з проблеми «Шляхи формування траєкторії професійного розвитку педагога в умовах НУШ» для вчителів фізичної культури ( 16.03.2023, Співак Є.В.), де Євген Володимирович поділився власним досвідом роботи в 5 класі НУШ.

- онлайн-зустріч вихователів закладів дошкільної освіти, дошкільних відділень ЗЗСО «Партнерська взаємодія з родинами-актуальний вектор у роботі сучасного ЗДО» ( 17.03.2023, Мазко Л., Кажан Н.М.);

- педагогічний інтенсив з питання «Програмно-методичне забезпечення реалізації природничої освітньої галузі в НУШ» для вчителів географії та біології 9 23.03.2023, Мінченко С.П.);

- відповідно до плану реалізації обласного проєкту «Завжди поруч» 12 квітня 2023 року відбулася рефлексивна зустріч для спеціалістів психологічної служби системи освіти області, психологів центрів професійного розвитку з теми «Психологічний супровід дітей, які проживають втрату», на якій була присутня ГалушкаО.С.;

- вебінар «Сучасний урок математики в контексті вимог НУШ» для вчителів математики ( 19.04.2023), на якому Сорока Віра Олексіївна поділилася досвідом роботи щодо використання на уроках математики підручника.

- онлайн-інтенсив «Сучасний урок історії в стилі НУШ» для вчителів історії ( 25.04.2023, Федоренко Л.М., Коротич В.М);

- семінар-практикум «Виклики сучасної фізичної культури в Новій українській школі» ( 05.05.2023, Співак Є.В);

- онлайн-семінар «Модернізація змісту, форм та методів роботи щодо викладання іноземної мови в середній школі в рамках концепції НУШ» для вчителів іноземних мов ( 05.05.2023, Корж В.В, Безродна А.Б.);

- проведено онлайн-зустріч учителів початкових класів ЗЗСО «Діяльнісний підхід як основа інтегрованого освітнього процесу в умовах НУШ» ( 17.05.2023, Немеровець Л.М., Дрозд – Харченко Ю.В., Лисенко Т.А.).

Учителька Сухоставська С.О., ділиться своїми напрацюваннями на освітніх сайтах: Гуманітарні науки. Українська мова та література

 1.Сухоставська С.О. Повторення. Словосполучення й речення. Звертання і вставні слова. Складне речення. Пряма мова. Тест. 6 клас . Всеосвіта. 2022 https://vseosvita.ua/u.m06t

Анотація. Публікація містить тестові завдання для учнів 6 класу. Матеріал можна використовувати онлайн/ офлайн, дає змогу перевіряти вивчений матеріал під час дистанційного навчання.

2.Сухоставська С.О. Звертання. Вставні конструкції. Тест. 8 клас. Всеосвіта. 2022 https://vseosvita.ua/u.fb9g

Анотація. Публікація містить тестові завдання для учнів 8 класу. Тест містить завдання різного рівня складності та призначений для перевірки розуміння вивчених тем.

3.Сухоставська С.О. «Відокремлені члени речення. Повторення». Відеоурок. 8 клас. Всеосвіта https://vseosvita.ua/12.4nds

Анотація. У відеоуроці використано методи та прийоми, що дозволяють формувати критичне мислення здобувачів освіти. Дає змогу повторити вивчений матеріал під час дистанційного навчання.

Зарубіжна література

Сухоставська С.О. Контрольна робота. Реалізм. Тест. 9 клас. Всеосвіта https://vseosvita.ua/u.b8la

Анотація. Публікація містить тестові завдання для учнів 9 класу. Тест містить завдання різного рівня складності та призначений для перевірки розуміння вивченої теми. Матеріал можна використовувати онлайн/ офлайн.

2.Сухоставська С.О. «Коран - головна книга ісламу ( огляд)». Відеоурок. 8 клас. Всеосвіта. https://vseosvita.ua/12.5lbv

Анотація. Відеоурок призначений для ознайомлення учнів з найдавнішою пам'яткою словесного мистецтва Кораном. Навчальний матеріал презентовано у цікавій та доступній формі, використані ілюстрації, фото.

Підвищенню рівня професійної компетентності вчителів сприяє атестація педагогічних кадрів. Відповідно до перспективного плану атестації підлягало 4 педагогічних працівника. За результатами атестації педагогічних працівників у 2022-2023 н.р.:

2 вчителя підтвердили свої кваліфікаційні категорії;

1 вчителю присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії»:

          1 працівнику ліцею присвоєно 10 кваліфікаційний розряд.

Однією з форм підвищення кваліфікації є курсова перепідготовка, яка відбувається планово з урахуванням побажань педагогічних працівників щодо змісту, форм та методів проходження курсів. Усі педагогічні працівники пройшли курси за вибором при СОІППО.

Впродовж року вчителі, які атестуються, проводили відкриті уроки, днмонстрували презентації з досвіду роботи, виступали з доповідями на засіданнях МО та педагогічної ради.

Психологічна служба Алтинівського ліцею представлена роботою практичного психолога та соціального педагога, яка здійснює соціально-психологічний супровід навчально-виховного процесу, метою якого є створення в освітньому закладі умов для максимально успішного особистісного розвитку, навчання і соціалізації дитини та психологічної просвіти вчителів, батьків, учнів.

. Психологічна служба діє відповідно до статей 21, 22 Закону України «Про освіту» (ст. 21 «Психологічна служба системи освіти»; ст.22 «Соціально-педагогічний патронаж») та нової редакції Положення про психологічну службу системи освіти України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 22.05 2018р. No 509, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31.07 2018 р. за No885/32337, а також Етичного кодексу психолога, прийнятого на І Установчому з’їзді Товариства психологів України 20.12.1990 року в м. Києві.

Робота психологічної служби здійснюється за наступними напрямками:

•         просвітницький;

•         психодіагностичний;

•         консультативний;

•         корекційний;

•         профілактичний;

Основною роботою просвітницького характеру було : інформування учасників освітнього процесу щодо проблеми торгівлі людьми; запобігання та протидію домашньому насильству в умовах воєнного стану; ознайомлення педагогів з технологіями надання першої психологічної допомоги учасникам освітнього процесу та впровадження «Психологічної хвилинки» під час уроків; ознайомлення із загрозами, які може нести інтернет; також формувати моральну поведінку, активну життєву позицію та налаштовувати на активну участь у житті нашої держави.

Для виконання просвітницької роботи психологічна служба ліцею використовувала такі програми, як «Безпечний простір», «Світ починається з тебе», «Безпечний інформаційний простір», «Спілкування-шлях до самовдосконалення» та інші.

З учнями 2-4 класів було проведенно години психолога:

 « Діти, давайте жити дружно»,

 «Поважай себе-цінуй своє життя»,

 «Дружба, яка вона?»;

проведено бесіди: «Комп’ютерна залежність», «Я за безпечний інтернет», «Що таке булінг?», «Вчимося вчитися»; також проведено заняття: «Добро в тобі», «Булінг у школі», « Які ми і чому?», «Емоції», « Настрій та здоров’я».

З учнями 5-9 класів проводилися бесіди, заняття, години психолога: «Психічне здоров’я, як його зберегти?»,

 «Конфлікти та шляхи їх подолання»,

«Згуртованість учнів в один колектив»,

 «Насильство та його види»,

 «Кібербулінг-новітні небезпеки в інтернет просторі»,

«Один за всіх, та всі за одного»,

«Добро в тобі»,

«Підліткові компанії»,

 «Торгівля людьми -грубе порушення прав громадянина»,

 «Можливості обмежені-здібності безмежні».

З 10 класом було проведено заняття:

«Як корупція погіршує твоє життя»,

 «Скажи стоп булінгу»,

 «Ми маємо права…»,

 «Безпечний інтернет для користачів підліткового віку»,

«Толерантність врятує світ»,

 «Плюси та мінуси ЗНО». Проведені бесіди   з учнями 10 класу:

«4 поради щодо досягнення цілей»,

 «Техніки заземлення: як відчути грунт під ногами»,

«Ти сильний, а разом ми ще сильніші»,

 «Торгівля людьми як порушення прав людини»,

 «ПВК «РЕДАН», хто вони та чим загрожують українським підліткам».

З грудня по квітень відповідно до наказу Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації від 03.11.2022 № 385-ОД «Про психологічну підтримку учасників освітнього процесу», реалізовувала проєкт «Завжди поруч». На ранкових зустрічах проводилися заняття :

«Долонька вдячності»,

«Від емоційної рівноваги до ефективного навчання»,

«Стрес та травма», «Дорослі в ресурсі заради дітей»,

 «Зменшуємо напругу»,

«Стрес та травматичні події»,

«Емоційне відновлення», проводилися анти-стрес вправи на дихання.

Також надавалися рекомендації вчителям та батькам учнів щодо молодіжного субкультурного руху ПВК «Редан».

Профорієнтаційна робота в ліцеї проводилась систематично. Здобувачі освіти реєструвалися та проходили онлайн-опитування на порталі Всеукраїнського проєкту з профорієнтації та побудови кар’єри «Обери професію своєї мрії».

Учнів 7 та 8 класів було підвезено на екскурсію у ДПТНЗ Кролевецьке ВПУ, де вони мали змогу практично спробувати себе в професіях швеї, ткача, муляра, перукаря.

 У листопаді-грудні було проведено діагностування 5-класників щодо визначення рівня адаптованості (соціометричне дослідження, адаптація до навчання в середній школі А.В. Фурмана, тривожність Філіпса), на основі якого надавалися рекомендації класним керівникам, батькам, вчителям-предметникам.

Результати обговорювались на педагогічній раді.

З учнями із низьким рівнем адаптованості та підвищеною тривожністю проводились індивідуальні заняття.

Профілактична робота була спрямована на створення у ліцеї таких умов навчання та виховання, які сприяли б гармонійному психічному та особистісному розвитку здобувачів освіти.

З дітьми молодших класів проводилися заняття:

 «Що таке булінг?»,

«Повага до себе та інших людей»,

«Діти та інтернет, мобільний зв’язок»,

 «Подаруй радість оточуючим».

З середньою ланкою проводилися заняття:

 «Що таке суїцид? Як його розпізнати?»,

«Здоров’я цінність нашого життя», «Хто для тебе є прикладом наслідування»,

 «Шкідливі звички»,

 «Зроби крок на зустріч»,

«Методи саморегуляції в умовах стресу»,

«Кібербулінг. Який він?»,

«Коло думок» з профілактики руху ПВК «Редан,

  «Стрес. Як його уникнути?», «Торгівля людьми. Як уникнути та запобігти?»,

 «ВІЛ, СНІД, ІПСШ-запитання та відповіді»,

«Безпека спілкування в інтернеті».

Протягом року проводила корекційні заняття з дітьми з особливими освітніми потребами. Впроваджувала програми для розвитку емоційно-вольової та когнітивної сфери, психомоторний та сенсорний розвиток,  також використовувала альтернативні комунікації, як засоби спілкування з дитиною.

Проводилась консультативна робота з усіма учасниками освітнього процесу. З батьками проводились консультації онлайн або за допомогою мобільного зв’язку.

За допомоги та підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) та ГО «Всеукраїнський громадський центр «Волонтер» для ліцею було надано «Психологічну допомогу у коробці» та карткову ігрову методику «Створюй коло безпеки, інформуй про (не)насильство».

Протягом навчального року відвідувала вебінари для психологічної служби у співпраці з ГО «Ла Страда-Україна» за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), приймала участь в групі підтримки за проєктом «Поруч» (Програма «Діти і війна. Навчання технік зцілення»), пройшла курси підвищення кваліфікації за темою «Сучасні підходи в роботі практичного психолога: техніки просвітницько-профілактичної роботи, лайфхаки психологічної консультації, психокорекційної роботи».

Найважливіше завдання діяльності працівників психологічної служби в навчальному закладі – психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу, збереження психічного здоров’я та забезпечення соціального благополуччя дітей.  

Галушка О.С., практичний психолог, відповідно до річного плану роботи  провела  значну роботу для педагогічних працівників ліцею та батьків учнів:

-виступ на педагогічних радах «Адаптація п’ятикласників до навчання в середній школі» (жовтень), а перед цим було проведено діагностику та анкетування п'ятикласників з метою вивчення ступеня й особливостей пристосування до середньої школи; «Взаємодія школи і сім’ї на засадах педагогіки партнерства» (квітень);

-майстер клас «Як допомогти дитині при загрозі суїциду?»;

-проведення психологічних студій та рефлексивних зустрічей «Професійна компетентність педагога», «Розвиваємо успішність», (НУШ);

-онлайн-презентація «Особливості переходу учнів з початкової в середню ланку»;

-онлайн-рекомендації «Сходинки до успіху»;

-участь у батьківському та правовому всеобучі: «У сім’ї підліток», поради «Як допомогти впоратися з булінгом», круглий стіл «Поговоримо про булінг».

-консультації психолого-педагогічної служби щодо надання допомоги батькам при вирішенні конфліктних питань, консультування для батьків дітей з ООП;

- розроблені поради для батьків та висвітлені на сайті ліцею - підтримка дитини під час воєнних дій, кризових ситуацій (поради, дихальні вправи, вправи на позитивну уяву, як управляти стресом, як впоратися з тривогою в укритті, чим зайняти дитину в умовах надзвичайної ситуації);

-тест-опитувальник А.В.Фурмана (методики: Тест шкільної тривожності (Т.Б.Партико, Г.П.Кучерява);

-здійснення оперативної діагностики особистісної адаптивності школяра на всіх можливих рівням її функціонування (Визначення особистісної адаптованості школярів (А.Фурман);

- 1 грудня- День солідарності з ВІЛ-позитивними людьми;

-проведення факультативу «Дорослішай на здоров'я» 7 клас;

-висвітлення просвітницької інформації для батьків, вчителів, учнів на сторінці психологічної служби на офіційному сайті закладу освіти із необхідними матеріалами для збереження психічного здоров'я під час війни та дистанційного навчання.

Отже, метою діяльності психологічної служби є сприяння створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров'я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей завдань та

системи освіти.

У Алтинівському ліцеї Кролевецької міської ради було організовано з 15 до 21 травня 2023 року  Тиждень безпеки дорожнього руху, присвяченого переосмисленню мобільності та створенню зручних та безпечних умов для всіх учасників дорожнього руху, зокрема пішоходів та користувачів персональним вело- та електротранспортом.

Проведено наступні заходи:

  1. онлайн-урок «Безпечна дорога додому» з основ безпеки дорожнього руху та попередження травматизму внаслідок дорожньо-транспортних пригод в рамках національного проєкту «Безпечна країна» dopomogadt – Мiжнародний благодiйний фонд «Допомоги постраждалим внаслiдок дорожньо-транспортних пригод» (dopomogadtp.com)
  2. флешмоб-руханка «Молодь за безпеку дорожнього руху»;
  3. групові профілактичні бесіди з питань безпеки дорожнього руху з учнями, які користуються велосипедами;
  4. вікторина « Повторюємо правила дорожнього руху» ( велосипедисти, пішоходи);
  5. перегляд відео Сучасні технології в освіті: “Безпечна дорога додому” (educationpakhomova.blogspot.com)

У Алтинівському ліцеї Кролевецької міської ради проведені наступні заходи у рамках Тижня безпеки життєдіяльності – кінець травня - початок червня 2023:

  1. інструктажі з БЖД: дії у випадку надзвичайних ситуацій, дії у разі оголошення сигналу « Повітряна тривога», правила пожежної безпеки, електробезпеки, безпеки дорожнього руху, перебування у громадських місцях, біля водойм, річок тощо, поводження з вибухонебезпечними предметами;
  2. роз’яснювальна робота щодо ризиків, які виникають під час відвідування лісу;
  3. проведені класні батьківські збори з питання « Попередження нещасних випадків під час літніх канікул»;
  4. квест « Дотримуюся правил дорожнього руху пішоходів».

У Алтинівському ліцеї педагогічні працівники пройшли курсів з цивільного захисту:

Назва

Кількість

%

1

Проходження педагогічними працівниками у 2022 році  курсів з домедичної допомоги/ тактичної медицини

22

100%

2

Проходження педагогічними працівниками у 2022 році  курсів з мінної безпеки

22

100%

3

Проходження педагогічними працівниками у 2022 році  курсів з психологічної допомоги в умовах війни

22

100%

    У цілому план заходів щодо організації методичної роботи в ліцеї протягом 2022/2023 навчального року виконано відповідно до умов військового стану.

Колекція щасливих миттєвостей на нашому трудовому шляху у кожного різна: в одного – більша, в іншого  трішечки менша. Проте кожен ракурс вражає неповторністю, сяйвом дитячих посмішок, незабутніх моментів. Хочеться, щоб галерея професійних перемог була у кожного з нас надзвичайно великою, щоб вона постійно поповнювалася новими ракурсами, а самоосвітні кейси та портфоліо – новими методами, прийомами,

інноваціями, що у свою чергу сприятиме успішній реалізації компетентнісного підходу та модернізації освітнього процесу.

Кожен навчальний рік особливий і неповторний, і підведення його  підсумків спонукає до осмислення досягнень і невдач, проблем і пошуків шляхів їх вирішення.

Головною метою сучасної загальної освіти в Україні є виховання свідомого громадянина,  всебічно розвиненої особистості, здатної до життєдіяльності в полікультурному соціумі. Згідно з основними потребами сьогодення, наш заклад освіти – це передусім відкрита виховна система, спрямована на виховання дитини як суб'єкта особистісного життя й успіху, оволодіння учнем життєвою компетентністю.

Ось чому виховна робота в ліцеї - це цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності виховання.  Основою виховного процесу у закладі є дитина як найвища цінність.

 Виховну діяльність спрямовано за принципами:

       системності;

       національної спрямованості;

       гуманізації та демократизації;

       творчої діяльності;

       самостійності і самореалізації;

       врахування інтересів, запитів різних категорій учнів.

 Виховання учнів реалізуються в процесі організації:

-        освітньої  діяльності;

-         позаурочної та позакласної діяльності;

-         роботи органів учнівського врядування;

-         взаємодії з батьками.

Виховна діяльність здійснювалась у відповідності до наступних ключових напрямів:

       військово-патріотичне виховання;

       громадсько-правове виховання;

       екологічне виховання;

       художньо-естетичне виховання;

       родинно-сімейне виховання;

       моральне виховання;

       профорієнтаційне виховання;

       превентивне виховання

       формування здорового способу життя;

       розвиток творчих здібностей.

Та відповідно до основних орієнтирів виховання:

       ціннісне ставлення до себе;

       ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей;

       ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;

       ціннісне ставлення до праці;

       ціннісне ставлення до природи;

       ціннісне ставлення до культури і мистецтва.

       Основною метою у вихованні учнів є продовження формування громадянина, патріота, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особистості, готової протистояти ворогам Батьківщини та асоціальним впливам, вміння вирішувати особисті проблеми, творити себе і оточуючий світ.

 Серед основних завдань — національно-патріотичне виховання на засадах загальнолюдських, полікультурних, громадянських цінностей, забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного розвитку дитини, формування соціально зрілої творчої особистості, громадянина України і світу, підготовка учнів до свідомого вибору сфери життєдіяльності та підвищення відповідальності сім'ї за освіту і виховання дітей.

        Виховна робота в 2022-2023 навчальному році була направлена на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей на кожному з вікових етапів, їх адаптації в соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально - етичних норм, сприйняття власної індивідуальності, впевненості в собі, на усвідомленому виборі здорового способу життя, на осмислення самовизначення у виборі професії, на пропаганду духовних надбань українського народу, на виховання любові до рідної землі, мови, на формування правової культури, негативного ставлення до протиправних діянь, розвиток учнівського самоврядування, співпрацю з батьками, з закладами охорони здоров’я та громадськими організаціями.

Хочу зазначити, що виховний план роботи на 2022/2023 навчальний рік виконаний в повному обсязі. Відбулося багато цікавих, змістовних заходів. Велика увага приділялася національно – патріотичному вихованню дітей. Сьогодні згадаємо заходи , які пройшли в нашому закладі освіти.

1.       Свято першого дзвоника

2.       Олімпійській урок

3.       Святкова лінійка до Дня працівника освіти

4.       Виставка малюнків  « Краєвиди мого села», « Дякую захиснику»

5.       День пам’яті голодоморів  «Україна пам’ятає»

6.       Квест – гра до свята Миколая

7.       Тематична виставка « Ми пам’ятаємо»

8.       Новорічні дива для учнів 2-5кл та 6-10кл.

9.       Святкова лінійка «Свято весни й жіночої краси!»

10.     Урок- подорож « Безпечний інтернет»

11.     День єднання та миру

12.     Захід " Квітне над світом українська вишиванка" до Дня вишиванки

13.     Флешмоб « Одягни українську хустку!»

14.     « Герої незламної країни» до Дня героїв України

15.     Ланцюжок толерантності « Ми різні, але ми рівні»

16.     Флешмоб « День без рюкзака»

17.     Флешмоб в стилі 90-х.

18.     Піжамно- халатний день

19.     Свято останнього дзвоника « Цвіт шкільної яблуні»

         Створені відео :

1.       До Дня знань

2.       До Дня захисників України

3.       До Міжнародного жіночого дня

4.       До Дня української хустки

5.       До Дня Соборності України

6.       До Дня матері

7.       До Дня рідної мови

8.       До Дня єднання та миру

9.       «Січень історичний» до пам’ятних дат січня

10.     «День без рюкзака»

Проведені акції :

   1. « Зігрій захисника теплом»

   2. « Серце до серця»

   3.  « За чисте довкілля»

   4.  « Осіннє листя!»

   5. «Подарунок для ЗСУ»

   6. « Запали свічку»

   7. « Світ очима дітей»

Завдання  педагога-організатора – залучення здобувачів освіти до активної участі в житті ліцею, розвиток ініціативи, адже коли діти проявляють ініціативу, вони беруть активну участь у прийнятті рішень. Через особисту участь у житті закладу вони можуть розвинути власні здібності і навички, сформувати життєві цілі, самоствердитись та самореалізуватись.

А допомогти їм - наше завдання, завдання всього педагогічного колективу.

Шановні присутні, розвиток закладу не можливий без розвитку його матеріальної бази. А тому, в цьому навчальному році було багато уваги приділено саме цьому напрямку роботи . На клопотання дирекції закладу до органів управління освітою, сільського старости, були виділені значні кошти на поліпшення матеріальної бази ліцею. За ці кошти поновлено теплотрасу від котельні до приміщення ліцею, здійснено фарбування огорожі навколо ліцею та його структрного дошкільного підрозділу, виконані роботи по поновленню сходів в приміщення головного корпусу ліцею, облицюванню їх плиткою, проведені роботи по вирівнюванню підлоги в котельні. На сьогодні здійснена велика підготовка до опалювальнго періоду: повністю завезено необхідну кількість палива (дров), та їх розпиловку.

За участю педпрацівників, технічного персоналу ремонтуються класні кімнати, переважна більшість з них не гірше класних кімнат, які ми бачимо в міських закладах освіти. Це все завдячуючи праці наших працівників, завдячуючи нашим учням, які навчились берегти те, що створено руками інших.

За час, що минув з дня російського нападу,  на баланс ліцею поставлено два найпростіших укриття, які нашими працівниками обладнані для перебування в них під час повітряної тривоги. Протягом року ми користувалися ними.  З метою посилення безпекової ситуації на території закладу, створена кімната безпеки, де нашим учням проводяться відповідні заняття про правила поведінки при повітряних тривогах, надаються медичні консультації з первинної домедичної допомоги, проводяться бесіди з правил дорожнього руху та безбеки життєдіяльності. На сьогодні ми продовжуємо поповнювати  кімнату безпеки новими роздатковими  та демонстраційними матеріалами.

За минулий навчальний рік ліцеєм було отримано три нові ноутбуки. На сьогодні в кожного педпрацівника є можливість здійснювати дистанційно уроки з використанням необхідних електронних засобів або використовувати їх в процесі очного навчання. Підводячи підсумки роботи ліцею за минулий навчальний рік, ми можемо стверджувати, що зроблено багато , але пройшовши самооцінювання за напрямком управлінська діяльність, ми виявили і деякі прогалини , а тому нам необхідно докласти  багато зусиль для виправлення  ситуації.

Тому пріоритетними завданнями на наступний навчальний рік  визначено:

  • забезпечення реалізації Державного стандарту початкової освіти та Державного стандарту базової середньої освіти;
  • удосконалення системи управління навчальним закладом в контексті сучасних реформаторських змін в освіті;
  • проведення внутрішнього моніторингу якості освіти за напрямком освітнє середовище в інформаціцйно-аналітичній системі EvaluEd;
  • забезпечення розвивального та безпечного освітнього середовища, продовження створення сприятливих умов для інклюзивного навчання;
  • оптимізація виховного простору навчального закладу, відродження національних традицій, громадянського виховання, пропаганди здорового способу життя, зменшення негативних впливів соціального середовища на дітей, створення толерантного середовища;
  • розвиток ключових та професійних компетентностей педагогів закладу в контексті сучасного Професійного стандарту;
  • забезпечення якісного психолого-педагогічного супроводу учасників освітнього процесу.

Вірю, що Алтинівський ліцей має перспективу стати престижним навчальним закладом, де учасники освітнього процесу будуть об’єднані спільними цілями та прагненнями, є відповідальними за кінцевий результат.

Спільна мета-виховання всебічно розвиненої особистості, ще більше згуртує педколектив та батьків, дасть можливість розкрити  здібності і таланти  кожної дитини, забезпечити їх здоров’я та безпеку. Тільки спільними зусиллями ми створимо середовище, яке мотивує та заохочує до навчання.

Адже, наш заклад-це простір творчих людей! 

                                Дякую за увагу! Дякую за підтримку!

 

Директор                                      Михайло ФЕДОРЕНКО

 

 

 

 

 

 

 

 

Дата: від до Скинути

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора