Образотворче мистецтво
Орієнтовні критерії оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів у
мистецькій освітній галузі
Таблиця 10.1
Група результ атів навчання |
Рівень досягнення результатів навчання |
|||
Початковий рівень |
Середній рівень |
Достатній рівень |
Високий рівень |
|
Пізнає та аналізує та інтерпретує твори мистецтва |
розрізняє види мистецтва, але не визначає виражальні засоби різних видів мистецтва |
розрізняє види мистецтва і називає окремі виражальні засоби різних видів мистецтва |
розрізняє види мистецтва, характериз ує основні виражальн і засоби різних видів мистецтва |
розрізняє види мистецтва, інтерпретує виражальні засоби при аналізі творів мистецтва |
бере участь в обговоренні творів мистецтва, не пояснює свою позицію, не застосовує термінологію |
бере активну участь в обговоренні творів мистецтва, але не пояснює свою позицію, не застосовує термінологію |
бере активну участь в обговорен ні творів мистецтва, пояснює свою позицію, частково застосовує мистецьку термінолог ію |
бере активну участь в обговоренні творів мистецтва, пояснює свою позицію, застосовує мистецьку термінологі ю |
|
Здійснює практичну мистецьку діяльність |
демонструє практичні вміння у мистецькій діяльності ( за допомогою вчителя) |
демонструє практичні уміння у мистецькій діяльності (переважно за допомогою вчителя) |
демонстру є вміння у самостійні й мистецькій діяльності |
демонструє вміння у самостійній мистецькій діяльності, виявляє ініціативніс ть, оригінальніс ть |
|
використовує цифрове середовище лише в окремих ситуаціях |
ситуативно використовує цифрове середовище, потребує допомоги вчителя |
регулярно використо вує цифрове середовищ е, але потребує допомоги вчителя |
самостійно використову є цифрове середовище |
бере участь у колективній мистецькій діяльності лише в окремих ситуаціях |
бере участь у колективній мистецькій діяльності |
бере активну участь у колективні й мистецькій діяльності |
бере активну участь у колективній мистецькій діяльності, виявляє ініціативу |
|
Виявляє естетичне ставлення: емоційне, оцінне, критичне |
виявляє емоційне ставле ння лише в окремих ситуаціях |
виявляє емоційне ставлення, але не може схарактеризув ати емоції |
виявляє емоційне ставлення, пояснює емоції |
виявляє емоційне ставлення, пояснює і аргументує його |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з образотворчого мистецтва 7клас Особливістю системи оцінювання досягнень учнів з дисциплін художньо-естетичного циклу є її багатофункціональність, що зумовлена багатокомпонентністю змісту мистецької освіти, спрямованої на цілісне формування художньо-естетичної культури учнів, і передбачає: - формування в учнів емоційно-естетичного ставлення до дійсності, світоглядних орієнтацій, особистісно-ціннісного ставлення до мистецтва, вітчизняної та зарубіжної художньої культури; - розвиток емоційно-почуттєвої сфери, оригінального асоціативно-образного мислення, універсальних якостей творчої особистості; - формування знань та уявлень про мистецтво, розуміння специфіки художньо-образної мови різних видів мистецтва, здібності до сприймання та інтерпретації художніх творів; - розширення естетичного досвіду, вмінь і навичок у сфері мистецької діяльності, потреби в художньо-творчій самореалізації та духовному самовдосконаленні. Об’єктами перевірки та оцінювання у процесі вивчення мистецьких дисциплін учнями мають стати: - здатність учнів сприймати, розуміти і відтворювати твори мистецтва, інтерпретувати їх художньо-образний зміст (висловлювати власне естетичне ставлення); - вміння і навички з практичної художньої діяльності (відтворення за зразком), досвід самостійної та творчої діяльності (застосування набутих знань і вмінь у змінених, зокрема, проблемно-пошукових ситуаціях); - обізнаність у сфері мистецтв – елементарні знання та уявлення про мистецтво, його основні види і жанри, розуміння художньо-естетичних понять та усвідомлене користування відповідною термінологією, уявлення про творчість відомих вітчизняних і зарубіжних митців (мистецтвознавча пропедевтика); загальна естетична компетентність, художньо-образне мислення учнів як інтегрований результат навчання, виховання й розвитку.
|