A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Алтинівський ліцей
Кролевецької міської ради Сумської області

Інформатика

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з інформатики (загальні)

 

Рівні навчальних досягнень учнів

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

І. Початковий

1

Учень (учениця) розпізнає окремі об'єкти, явища і факти предметної галузі; знає і виконує правила техніки безпеки під час роботи з комп'ютерною технікою

2

Учень (учениця) розпізнає окремі об'єкти, явища і факти предметної галузі та може фрагментарно відтворити знання про них

3

Учень (учениця) має фрагментарні знання при незначному загальному їх обсязі (менше половини навчального матеріалу) при відсутності сформованих умінь та навичок

ІІ. Середній

4

Учень (учениця) має початковий рівень знань, значну (більше половини) частину навчального матеріалу може відтворити репродуктивно; може з допомогою вчителя виконати просте навчальне завдання; має елементарні, нестійкі навички роботи на комп'ютері

5

Учень (учениця) має рівень знань вищий, ніж початковий; може з допомогою вчителя відтворити значну частину навчального матеріалу з елементами логічних зв'язків; має стійкі навички виконання елементарних дій з опрацювання даних на комп'ютері

6

Учень (учениця) знайомий з основними поняттями навчального матеріалу;може самостійно відтворити значну частину навчального матеріалу і робити певні узагальнення; вміє за зразком виконати просте навчальне завдання; має стійкі навички виконання основних дій з опрацювання даних на комп'ютері

 

7

Учень (учениця) вміє застосовувати вивчений матеріал у стандартних ситуаціях; може пояснити основні процеси, що відбуваються під час роботи інформаційної системи та наводити власні приклади на підтвердження деяких тверджень; вміє виконувати навчальні завдання, передбачені програмою

8

Учень (учениця) вміє  аналізувати навчальний матеріал, в цілому самостійно застосовувати його на практиці; контролювати власну діяльність; самостійно виправити вказані вчителем помилки; самостійно визначити спосіб розв'язування навчальної задачі; вміє використовувати довідкову систему

9

Учень (учениця): вільно володіє навчальним матеріалом, застосовує знання на практиці; вміє систематизувати і узагальнювати отримані відомості; самостійно виконує передбачені програмою навчальні завдання; самостійно знаходить і виправляє допущені помилки; може аргументовано обрати раціональний спосіб виконання навчального завдання; вільно володіє клавіатурою

IV. Високий

 

10

Знання, вміння і навички учня (учениця) повністю відповідають вимогам державної програми. Учень (учениця) володіє міцними знаннями, самостійно визначає проміжні цілі власної навчальної діяльності, оцінює нові факти, явища; вміє самостійно знаходити додаткові відомості та  використовує їх для реалізації поставлених перед ним навчальних цілей, судження його (її) логічні і достатньо обґрунтовані; має певні навички управління інформаційною системою

11

Учень (учениця) володіє узагальненими знаннями з предмета; вміє планувати особисту навчальну діяльність, оцінювати результати власної практичної роботи; вміє самостійно знаходити джерела різноманітних відомостей і використовувати їх відповідно до мети і завдань власної пізнавальної діяльності; використовує набуті знання і вміння у нестандартних ситуаціях; вміє виконувати завдання, не передбачені навчальною програмою; має стійкі навички управління інформаційною системою

12

Учень (учениця) має стійкі системні знання та продуктивно їх використовує; вміє вільно використовувати нові інформаційні технології для поповнення власних знань та розв'язування задач; має стійкі навички управління інформаційною системою у нестандартних ситуаціях

 

 КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ТЕМИ «ПРИКЛАДНЕ ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ. ТЕКСТОВИЙ РЕДАКТОР»

 

Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії навчальних досягнень учнів

 

 

Початковий

1

Учень має уявлення про текстовий редактор (ТР).

2

Учень відрізняє вікно ТР від вікон інших програмних засобів, розпізнає задачі, які можна розв’язати за допомогою ТР.

3

Учень має уявлення про конкретну програму опрацювання текстів та її призначення, про введення інформації до ТР, використання готової програми для одержання певної інформації.

 

 

Середній

4

Учень має початкові знання про введення, редагування інформації в ТР. Уміє завантажувати ТР, набирати текст і зберігати його у вигляді файла.

5

Учень за допомогою вчителя орієнтується у роботі з ТР, вміє самостійно завантажувати ТР. Уміє самостійно вводити та редагувати інформацію.

6

Учень володіє основними навичками роботи у середовищі ТР, вміє самостійно вводити, форматувати й редагувати текстову інформацію.

 

 

 

Достатній

7

Учень у цілому орієнтується у середовищі ТР, знає його основні можливості та правила опрацювання інформації. Вміє самостійно опрацьовувати текстову інформацію, працювати з контекстами, перевіряти орфографію, роздруковувати документи.

8

Учень має сталі навички роботи з об’єктами та фрагментами тексту. Використовує інтерактивну довідкову систему.

9

Учень вільно володіє ТР. Вміє працювати з шаблонами документів. Використовує стильове оформлення документа. Створює власні шаблони та стилі.

 

 

 

 

 

Високий

10

Учень досконало (у межах чинної навчальної програми) знає і використовує можливості текстових редакторів. Самостійно виконує навчальні завдання. Може створювати (можливо, під контролем) документи складної структури, вільно володіє клавіатурою (100 символів за хвилину).

11

Учень знаходить і використовує додаткові джерела інформації. Може самостійно створювати документи складної структури. Вільно володіє клавіатурою (120 символів за хвилину).

12

Має стійкі системні знання про тексторі редактори та продуктивно їх використовує. У процесі виконання завдань виявляє творчий підхід. Володіє клавіатурою на професійному рівні (140 символів за хвилину).

 

Критерії оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з теми «Інформаційна модель. Алгоритми»

 

Рівні навчальних досягнень

 

Бали

 

Критерії оцінювання

 

 

 

 

початковий

1

-Учень має уявлення про об’єкти, їх властивості та способи відображення об’єктів у реальному житті; має уявлення про алгоритм

2

-Учень має початкові знання про алгоритм та способи його опису, призначення алгоритмічної мови

3

-Учень перераховує базові структури алгоритмів; у задачах виділяє вхідні дані та результати; наводитьт приклади алгоритмів із власного життя

-Має уявлення про те, що інформація може опрацьовуватися за допомогою алгоритму, який працює за певними алгоритмами

-Має початкові знання про виконавця алгоритму

 

 

 

 

 

 

 

 

 

середній

4

-Учень має уявлення про деякі етапи розв’язування прикладної задачі з використанням комп’ютера; наводить приклади алгоритмів з відомої предметної галузі

-Має уявлення про властивість результативності алгоритму та наводить приклади її пояснення

-Має початкові знання про систему вказівок виконавця алгоритму

5

-Учень має уявлення про властивість формальності алгоритму та наводить приклади її пояснення; наводить приклади різних виконавців алгоритму мінімально необхідну систему його вказівок для розв’язування різних завдань

-Вміє словесно описати алгоритм із відомої йому предметної галузі; знаходить помилки в описі алгоритму при невиконанні властивості результативності, формальності та визначеності

6

-Учень має початкові знання про використання інформаційної моделі для дослідження реальних об’єктів; наводить приклади різних моделей реальних об’єктів та мету їх використання для розв’язування здач

-Знає суттєві ознаки алгоритму та форми його подання

-Має початкові знання про структурний підхід до побудови алгоритмів

 

 

 

 

 

 

 

 

достатній

7

-Учень пояснює основні етапи розв’язування прикладної задачі з використанням комп’ютера

-Має уявлення про побудову неформальної моделі

-Вміє графічно зображати базову структуру слідування та пояснює її властивості

-Наводить приклади розбиття основної задачі на підзадачі

8

-Учень для простих задач визначає положення, на яких буде грунтуватися побудова інформаційної моделі; за допомогою вчителя визначає якими властивостями об’єктів для розв’язання конкретної задачі і побудові інформаційної моделі можна нехтувати

-За допомогою вчителя будує математичну модель

9

-Учень знає технологію структурного програмування та розуміє ідеї методу покрокової деталізації алгоритму

-За допомогою вчителя будує математичну модель

-Вміє відрізняти базову структуру алгоритму повторення та розгалуження

-Має початкові знання про опис алгоритму навчальною алгоритмічною мовою; за допомогою вчителя пояснює опис алгоритму без величин, поданий навчальною алгоритмічною мовою; вміє записувати заголовок алгоритму та тіло алгоритму

-Вміє зображати графічно базові структури повторення і розгалуження

 

 

 

 

 

 

 

високий

10

-Учень в цілому орієнтується в основних етапах розв’язування прикладної задачі з використанням комп’ютера

-Пояснює основні властивості алгоритму, має уявлення про величину та основні характеристики величини; визначає тип величини

-Вміє записувати в алгоритмі аргументи і результати, пояснює алгоритм виконання вказівки повторення

11

-Учень пояснює основні властивості базових структур алгоритмів повторення і розгалуження, пояснює готові алгоритми зі структурами розгалуження та повторення, описані навчальною алгоритмічною мовою

-Вміє записувати вказівку надання значень в алгоритмах, описаних навчальною алгоритмічною мовою

12

-Учень має стійкі системні знання та продуктивно їх використовує

-Вміє вільно використовувати знання про інформаційну модель та поняття алгоритму, базових структур алгоритмів і основні ідеї та принципи технології структурного програмування для розв’язування нескладних задач

 

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ РІВНЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ТЕМИ
 «Графічний редактор»

 

Рівні навчальних досягнень

 

Бали

 

Критерії оцінювання

 

 

 

початковий

1

-Учень має уявлення про графічний редактор, розпізнає задачі, для вирішення яких може застосовуватися графічний редактор

2

-Учень має уявлення про конкретні програми опрацювання графічної інформації та її призначення

-Відрізняє вікно графічного редактора від інших програмних засобів

3

-Учень має уявлення про технології малювання в середовищі ГР

 

 

 

 

 

середній

4

-Учень вміє вибирати колір, інструменти для малювання в середовищі ГР за допомогою Олівця, Еліпса, Прямокутника, Лінії; зафарбовувати геометричні фігури; вміє зберігати графічні файли

-Учень вміє виділяти графічні й текстові об’єкти та викликати контекстне меню для них

5

-Учень вміє вибирати тип Пензлика та користуватися ним, Багатокутником та Стирачкою

-За допомогою вчителя редагує графічні файли, використовує масштабування

6

-Учень володіє основними правилами роботи з ГР, вміє самостійно створювати та редагувати прості графічні образи

 

 

 

достатній

7

-Учень має уявлення про точечні та растрові графічні файли, вміє виділяти графічні об’єкти в середовищі ГР, використовувати буфер обміну в середовищі ГР

-За допомогою вчителя може здійснювати компановку складеного зображення з набору графічних примітивів

-Вміє конвертувати файли з одних форматів у файли інших форматів

8

-Учень має стійкі навички роботи з об’єктами-малюнками

9

-Учень вільно володіє ГР. Використовує інтерактивну довідкову систему. Вміє формулювати основні алгоритми роботи з графікою

 

 

 

високий

10

-Учень досконало (у межах чинної навчальної програми) знає і використовує можливості ГР

-Учень самостійно виконує навчальні завдання

11

-Учень знаходить і використовує додаткові джерела інформації

12

-Учень має стійкі системні знання про ГР та продуктивно їх використовує. У процесі виконання завдань проявляє творчий підхід

 

Критерії оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з теми «Глобальна мережа Інтернет та її можливості»

 

Рівні навчальних досягнень

 

Бали

 

Критерії оцінювання

 

 

 

 

 

початковий

1

Учень має уявлення про комп’ютерну мережу, глобальну комп’ютерну мережу Інтернет

2

-Учень розпізнає деякі характерні послуги глобальної мережі; пошук потрібної інформації та ознайомлення з нею; електронне листування; пошук потрібних програм та їх копіювання; інтерактивне спілкування

3

-Учень має уявлення про організацію зв’язку між комп’ютерами в Інтернет; наявність каналів зв’язку між комп’ютерами для під’єднання до Інтернет; види програмного забезпечення, необхідного для роботи в глобальній мережі Інтернет; поняття про гіпертекст та правила роботи з ним

-Учень має уявлення про конкретну програму-броузер; програму для підтримки роботи електронної пошти

 

 

 

 

 

 

 

середній

4

-Учень має початкові знання про сервер та робочу станцію, принципи функціонування глобальної мережі; уявлення про апаратні, програмні та інформаційні ресурси Інтернет; знає можливості програм для підтримки роботи електронної пошти; особливості роботи користувача з електроконференціями; принципи адресації в Веб-просторі

5

-Учень має уявлення про способи під’єднання комп’ютерів до глобальної мережі; інформацію, яка необхідна для під’єднання до мережі Інтернет; поняття комунікаційного протоколу

-За допомогою вчителя може запустити на виконання програму-броузер, ввести адресу веб-сторінки та переміщуватися за гіперпосиланнями; створити електронний лист та відправити його; підключитися до електронної конференції

6

-Учень володіє основними навичками роботи в програмі-броузері, програмі для роботи з електронною поштою та телеконференціями; вміє переглядати гіпертекстові сторінки, працювати з тематичними пошуковими серверами та здійснювати простий запит за ключовим словом; вміє самостійно відправляти електронного листа, одержати пошту та ознайомитись з одержаною електронною поштою

 

 

 

 

 

 

 

достатній

7

-Учень вміє переміщуватися по веб-сторінках в броузері в прямому та зворотному порядку, вводити з клавіатури адресу потрібної веб-сторінки; змінювати вид кодування веб-сторінки під час роботи з броузером; розміщувати власну інформацію в форумах та телеконференціях; переписувати інформацію, що є в різних телеконференціях; використовувати індексні пошукові системи для знаходження потрібної інформації в Інтернет

8

-Учень знає призначення адресної книги та правила роботи з нею; має уявлення про правила використання різноманітних сторінок кодування; вміє, використовуючи пошукові машини, здійснювати пошук потрібної інформації в Інтернет; підписуватися на потрібну

9

-Учень знає правила електронного листування, можливості та правила інтерактивного спілкування в Інтернет

-Має уявлення про мову розмітки гіпертексту та засоби створення веб-сторінок; уявлення про доменну, ІР- та URL-адреси в Інтернет; має уявлення про правила використання файлових ресурсів в Інтернет; вміє відповідати на електронні повідомлення, спілкуватися з іншими учасниками телеконференцій

 

 

 

 

 

 

високий

10

-Учень вміє приєднувати до електронних повідомлень файли різних типів; перекодовувати повідомлення, одержані електронною поштою; виконувати переадресацію поштових повідомлень; створювати закладки на потрібних веб-сторінках; здійснювати пошук потрібних файлових архівів, здійснювати інтерактивне спілкування в глобальній мережі Інтернет; знає основні теги для опису структури HTML-файла, оформлення тексту у веб-документі, включення графіки до веб-сторінки

11

-Учень вміє копіювати файлові архіви з файла-сервера та на нього

-Знає теги означення гіперпосилань в HTML-документі

-Має уявлення про спеціальні засоби створення HTML-файлів, про принципи безпеки та захист інформації в Інтернет

12

-Учень має стійкі системні знання з глобальної мережі Інтернет та використовує їх. У процесі виконання завдань проявляє творчий підхід

 

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ РІВНЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ТЕМИ

«Операційна система. Робота з дисками»

 

Рівні навчальних досягнень

 

Бали

 

Критерії оцінювання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Початковий

1

-Учень має уявлення про те, що без операційної системи (ОС) з комп’ютером працювати не можливо; про комп’ютерні віруси; можливість стиснення інформації; наявність спеціальних програм архіваторів та антивірусних програм; файл

-Учень відрізняє дискету від диску, знає призначення дисків

2

-Учень має уявлення про ОС Windows

-Учень вміє знаходити на робочому столі об’єкти: диски, файли, папки, стандартні об’єкти; викликати на екран контекстне меню об’єкта; вставляти дискету до дисководу та витягувати з нього дискету; знаходити у вікні Windows його назву, головне меню, рядок статусу; виконувати дві операції мишкою – фіксування та протяжку

-Учень відрізняє вікно програми архіватора від іншої, папку від файла, стандартні імена зовнішніх запам’ятовуючих пристроїв комп’ютера

3

-Учень має уявлення про ім’я файла, розширення та його місце збереження, архівований файл, правила профілактики комп’ютера від зараження комп’ютерним вірусом

-Учень відрізняє архівований файл від інших файлів

-Учень вміє вибирати об’єкти, з якими працює ОС; правильно закінчувати роботу з комп’ютером в середовищі ОС Windows, вибирати в контекстному меню потрібний елемент

 

 

 

 

 

 

 

 

Середній

4

-Учень має  початкові знання про призначення  та основні функції ОС

-Учень вміє відкривати та закривати вікна  в ОС Windows, змінювати їх місце розташування, знає призначення відповідних кнопок програмного вікна

-Учень вміє змінювати розміри вікна, реагувати на інформаційне вікно

5

-Учень вміє працювати із різними списками у вікнах Windows та вибирати потрібний елемент, з лінійками прокрутки, бігунцями, рахівниками, використовувати буфер обміну

-за допомогою вчителя учень може створити папку та змінити її ім’я, вилучити папку, копіювати та переміщувати файли та папки

-Учень розрізняє за розширенням та значком виконувані файли, відрізняє програму Провідник від іншої, вміє переміщуватися по дереву папок та закривати папки

-Учень вміє використовувати кнопку Пуск для відкриття документа чи потрібної програми

6

-Учень вміє працювати з прапорцями та перемикачами, змінювати властивості об’єктів, визначати дозволені операції з ними, зберігати інформацію на диску, переглядати вміст дискети, запускати файл на виконання

-Учень володіє основними навичками роботи з файлами в середовищі Windows

-Учень має уявлення про поняття форматування та діагностику диску

-Учень знає основні можливості програм-архіваторів та правила профілактики комп’ютерних вірусів

 

 

 

 

 

 

 

Достатній

7

-Учень в цілому орієнтується в середовищі Windows, знає її основні можливості та правила роботи з дисками, папками, файлами

-Учень вміє самостійно виконувати основні операції з файлами та папками різними способами, користуватися довідковою системою, створювати новий архів, розкривати архів, переглядати архів

-Учень має уявлення про принципи та шляхи захисту інформації

8

-Учень знає класифікацію ОС та види користувацького інтерфейсу ОС

-Учень вміє визначати обсяг вільного місця на диску, переглядати властивості файла та його вміст, шукати файли за ім’ям, розширенням та часом створення, додавати до архіву новий файл, видаляти деякі файли з архіву

9

-Учень вільно володіє ОС Windows, антивірусними програмами та архіваторами

-Учень має уявлення про інсталяцію програмних засобів, конфігурування та налагодження інформаційної системи

-Учень вміє розрізняти деякі основні розширення файлів, проводити діагностику диска, дефрагментацію, впорядковувати інформацію, що знаходиться в каталозі та в окремих файлах; поновлювати архів

 

 

 

 

 

Високий

10

-Учень вміє форматувати диск, виводити на друк інформацію про файли, що знаходяться на зовнішніх носіях; користуватися різними антивірусними програмами, виконувати операції копіювання та видалення з групою файлів, шукати файли за сукупністю різних ознак

-Учень знає і використовує можливості ОС роботи з дисками

11

-Учень знаходить і використовує додаткові джерела інформації

-Вміє інсталювати програмне забезпечення, змінювати деякі параметри конфігурування та налагодження інформаційної системи, відновлювати деяку інформацію на диску, налагоджувати роботу антивірусної програми на роботу з конкретним комп’ютером; «лікувати» комп’ютер від комп’ютерних вірусів; створювати багатотомні архіви

-Учень має уявлення про призначення FAT-таблиці, правила запису інформації до неї, поняття про кластер та сектор

12

-Учень має стійкі системні знання з ОС, роботи з дисками, архівами і антивірусними програмами та використовує їх. У процесі виконання завдань проявляє творчий інтерес

 

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з теми

«Програма. Мова програмування»

 

Рівні навчальних досягнень

 

Бали

 

Критерії оцінювання

 

 

початковий

1

-Учень має уявлення про програму, команди, мову програмування

2

-Учень має початкові знання про програму, мову програмування, систему програмування, транслятори

3

-Учень розрізняє програму та алгоритм, наводить приклади мов програмування; має уявлення про ознаки, за якими класифікуються мови програмування; уявлення про виконання програми на комп’ютері

 

 

 

 

 

середній

4

-Учень має початкові знання та вміння про середовище програмування; має уявлення про основні складові алфавіту, мови програмування

5

-Учень має уявлення про структуру програми

-Вміє викликати до середовища програмування готову програму, запускати її на виконання

-Знає алфавіт мови програмування

6

-Учень володіє основними навичками роботи в середовищі програмування

-Знає правила позначення ідентифікаторів величин мовою програмування; має уявлення про вказівки введення і виведення, описані мовою програмування

-Має уявлення про опис числових величин у програмі; знає призначення основних складових програми

 

 

 

 

 

 

достатній

7

-Учень знає правила опису числових, текстових і логічних констант; правила опису числових величин у програмі, правила опису заголовка і тіла програми, правила опису і використання вказівок введення та виведення

-Має уявлення про синтаксис мови програмування

-Пояснює основні етапи роботи з програмою в середовищі програмування

8

-Учень знає про основні можливості редактора програм у середовищі програмування; знає правила опису вказівки надання значень; вміє перекладати  прості лінійні алгоритми з алгоритмічної мови на мову програмування; має уявлення про виклик стандартних функцій

9

-Учень розрізняє типи  числових даних і вміє описувати їх в програмі

-Знає основні функції і операції, які передбачаються мовою програмування для опрацювання числових даних; вміє редагувати програму в середовищі програмування

-Вміє записати складні вирази числовиго типу за правилами мови програмування

-Має уявлення про основні можливості середовища програмування

 

 

 

 

 

 

високий

10

-Учень вміє виконувати програму в командному режимі; самостійно перекладати лінійні алгоитми на мову програмування; знає пріоритет операцій

-За допомогою вчителя вміє доповнювати програму за існуючими коментарями; вміє використовувати у вказівці виведення імена змінних і значення констант

-Вміє виконувати основні операції текстового редактора середовища програмування

11

-Учень вміє використовувати основні можливості середовища програмування

-Самостійно складати лінійні програми, самостійно за коментарями вписувати додаткові пропущені команди в програмі; має уявлення про налагодження програми

12

-Учень вміє складати, налагоджувати і тестувати лінійні програми; записувати коментарі до лінійних програм; має стійкі системні знання про опис лінійних програм мовою програмування. У процесі виконання завдань проявляє творчий підхід

 

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з теми

«Рядкові величини. Вказівки створення графічних зображень»

 

Рівні навчальних досягнень

 

Бали

 

Критерії оцінювання

 

 

початковий

1

-Учень має уявлення про рядкові константи, вміє відрізнити числову константу від рядкової

2

-Учень має уявлення про відображення рядкових констант при описуванні алгоритмів на опрацювання рядкових величин

3

-Учень має уявлення про галузі, в яких опрацьовуються рядкові величини

 

 

 

 

 

 

середній

4

-Учень має уявлення про опис рядкових величин навчальною алгоритмічною мовою

-Вміє пояснювати в чому полягає операція конкатенації

-Наводить приклади задач на опрацювання рядкових величин; має уявлення про команди малювання та їх опис навчальною алгоритмічною мовою

5

-Учень має уявлення про основні вказівки опрацювання рядкових величин типу вирізання символів

-Може пояснити призначення функції визначення довжини рядкової величини

-Пояснює поняття порожнього тексту

6

-Учень має уявлення про правила порівняння рядкових величин

-Вміє складати алгоритми навчальною алгоритмічною мовою на одержання нових слів шляхом використання конкатенації

-Має уявлення про опис рядкових величин мовою програмування

-Уявлення про можливості підключення графіки до програм, описаних мовою програмування

 

 

 

 

 

 

 

 

достатній

7

-Учень за допомогою вчителя може скласти алгоритм на заміну в тексті одного символу іншим, підрахування кількості певних фрагментів тексту тощо

-Має уявлення про використання операції конкатенації при опрацюванні рядкових величин мовою програмування

-Має уявлення про опис основних функцій для опрацювання рядкових величин мовою програмування

-Вміє описувати команду малювання лінії, прямокутника, кола і овалу навчальною алгоритмічною мовою

8

-Учень за допомогою вчителя вміє переводити алгоритми з опрацювання рядкових величин з навчальної алгоритмічної мови на мову програмування

-Вміє реалізовувати на комп’ютері готову програму з опрацювання рядкових величин

-Вміє за допомогою вчителя складати програму на малювання з використанням лінії і кола

9

-Учень вміє самостійно складати програму на створення за певними умовами нового тексту із заданого

-Може пояснювати використання кожної команди готової програми на опрацювання рядкових величин

-За допомогою вчителя вміє складати циклічні програми на малювання

 

 

 

 

високий

10

-Учень за допомогою вчителя вміє розв’язувати задачі на виконання операцій редагування в тексті; записувати коментарі до готових програм на опрацювання рядкових величин

-Складати прості програми на малювання графічних зображень

11

-Учень вміє реалізовувати на комп’ютері алгоритм на опрацювання рядкових величин, описаного мовою програмування; налагоджувати програми на опрацювання рядкових величин, описаних мовою програмування

-Вміє самостійно складати програми на опрацювання графічної інформації

12

-Учень вміє складати, налагоджувати і тестувати програми на опрацювання рядкових величин і графічної інформації; записувати коментарі до програм на опрацювання рядкових величин; має стійкі системні знання та продуктивно їх використовує

 

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з

теми «Табличні величини»

 

Рівні навчальних досягнень

 

Бали

 

Критерії оцінювання

 

 

початковий

1

-Учень має уявлення про табличні величини, вміє відрізняти просту величину від структурованої

2

-Учень вміє зобразити табличну величину у вигляді набору клітинок; наводить приклади табличних величин, які використовуються у житті

3

-Учень має уявлення про призначення табличних величин, про індекс (номер) табличної величини та її значення

 

 

 

 

 

 

 

середній

4

-Учень вміє за номером знаходити значення величини і навпаки за значенням знаходити її номер

-Має уявлення про опис табличної величини навчальною алгоритмічною мовою

5

-Учень має уявлення про правила звернення до елементів табличної величини навчальною алгоритмічною мовою

-Вміє записувати прості логічні умови з табличними величинами

-Має уявлення про використання табличних величин в умовах вказівок з розгалуженням і повторенням

6

-Учень має уявлення про опис табличних величин мовою програмування, про розв’язування задач на знаходження суми елементів табличних величин, на переставляння  елементів у таблицях; про звернення до елементів таблиці мовою програмування

-Вміє виконувати алгоритм на опрацювання табличних величин та будувати таблицю виконання

 

 

 

 

 

 

 

достатній

7

-Учень має уявлення про задання в програмі значень елементів табличної величини

-Вміє за допомогою вчителя перекладати алгоритм на знаходження суми елементів табличної величини, переставляння елементів таблиці з навчальної алгоритмічної мови на мову програмування

8

-Учень за допомогою вчителя вміє використовувати процедури в програмі для задання значень елементів табличної величини та виведення результатів роботи програми з опрацювання табличних величин

-Може пояснити призначення кожної окремої команди в описі алгоритму навчальною алгоритмічною мовою на опрацювання табличних величин

-За допомогою вчителя вміє складати програму на  знаходження мінімального (максимального) елемента в таблиці 

9

-Учень вміє самостійно складати програму на знаходження номера елемента в таблиці, що має певну властивість; переводити алгоритм з навчальної алгоритмічної мови на мову програмування

-Має уявлення про різні способи задання елементів табличних величин у програмі

-Може пояснити різні методи пошуку елементів у таблиці

-Має уявлення про типи алгоритмів впорядкування табличних величин

 

 

 

 

 

 

 

високий

10

-Учень вміє пояснити алгоритм впорядкування методом прямого вибору та записувати його навчальною алгоритмічною мовою

-За допомогою вчителя розв’язувати на комп’ютері прості задачі на опрацювання табличних величин; заповнення елементів таблиці, заміна елементів таблиці тощо

-Записувати коментарі до готових програм на опрацювання табличних величин

11

-Учень вміє реалізовувати на комп’ютері алгоритм впорядкування методом прямого вибору, описаного мовою програмування

-Налагоджувати програми на опрацювання табличних величин, описаних мовою програмування

-Вміє пояснити алгоритм впорядкування табличних величин методом прямого вставляння та методом по елементного порівняння

-Вміє самостійно складати програми на опрацювання табличних величин  

12

-Учень вміє складати, налагоджувати і тестувати програми на опрацювання табличних величин; записувати коментарі до програми на опрацювання табличних величин

-Має стійкі системні знання та продуктивно їх використовує

 

Критерії оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з теми «Вказівки повторення і розгалуження»

 

Рівні навчальних досягнень

 

Бали

 

Критерії оцінювання

 

 

 

початковий

1

-Учень має уявлення про вказівки і процеси, що повторюються; відрізняє цикл від звичайної команди про виконання дії

-Має уявлення про вказівку розгалуження

2

-Учень відрізняє вказівку розгалуження від повторення; наводить приклади алгоритмів із вказівками повторення, алгоритмів з розгалуженнями

3

-Учень розуміє правила виконання алгоритмів з повтореннями та з розгалуженнями без величин; має уявлення про опис алгоритмів із вказівками повторення без величин

 

 

 

 

 

 

 

 

середній

4

-Учень має уявлення про опис алгоритмів з розгалуженнями без величин навчальною алгоритмічною мовою

-Вміє пояснити виконання алгоритмів з повтореннями без величин, описаних навчальною алгоритмічною мовою

-Вміє відобразити структуру повторення графічно

-Має уявлення про цикл-до та цикл-після

5

-Учень вміє відображати базову структуру з розгалуженням графічно

-Розуміє запис простих логічних виразів над числовими величинами

-Має уявлення про повну структуру розгалуження та скорочену структуру розгалуження

-Пояснює призначення окремих команд циклічних алгоритмів, описаних навчальною алгоритмічною мовою

6

-Учень має навички перекладання готових алгоритмів з розгалуженнями з графічної схеми на навчальну алгоритмічну мову

-Вміє за допомогою вчителя пояснювати та записувати логічні вирази

-Має уявлення про опис циклу-до і циклу-після мовою програмування; пояснює призначення окремих команд алгоритму з розгалуженням

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

достатній

7

-Учень вміє за допомогою вчителя складати прості циклічні алгоритми на знаходження суми, добутку набору заданих чисел

-Має уявлення про опис структури розгалуження мовою програмування

-Вміє за допомогою вчителя описувати навчальною алгоритмічною мовою алгоритми з розгалуженнями (наприклад МОД, БІД)

-Вміє складати і заповнювати таблицю виконання циклічних алгоритмів, описаних навчальною алгоритмічною мовою

8

-Учень має навички перекладу циклічних алгоритмів на мову програмування

-Самостійно вміє описувати простий логічний вираз і оцінювати його істинність при поточних значеннях величин

-Вміє перекладати готові алгоритми з розгалуженням з навчальної алгоритмічної мови на мову програмування

-Вміє пояснювати призначення окремих команд у циклічних алгоритмах та алгоритмах з розгалуженням, описаних мовою програмування

9

-Учень має уявлення про складені логічні умови та призначення логічних операцій і, або, не; вміє пояснювати різницю використання повної і скороченої форм вказівки розгалуження

-Вміє виконувати циклічні алгоритми й алгоритми з розгалуженням в середовищі програмування та записувати до їх команд коментарі

-Вміє самостійно складати алгоритми на використання команд повторення при введенні аргументів та виведенні результатів виконання програм

-Має уявлення про опис циклу-для навчальною алгоритмічною мовою й мовою програмування

 

 

 

 

 

високий

10

-Учень вміє замінювати в циклічних алгоритмах цикл-до циклом-поки

-Вміє формулювати задачі на використання структури розгалуження

-Вміє за допомогою вчителя описувати складені логічні вирази

-Вміє самостійно складати програми з використанням команд повторення і розгалуження

-Вміє до циклічних алгоритмів та алгоритмів з розгалуженнями за наявності коментарів дописувати пропущені команди

11

-Учень самостійно складає прості циклічні програми та програми з розгалуженням мовою програмування (знаходження більшого з двох, більшого з трьох, суми і добутку послідовності чисел)

-Вміє дописати відсутню частину програми за наявності відповідних коментарів

-Налагоджує циклічні програми і програми з розгалуженням

12

-Учень вміє складати, налагоджувати і тестувати циклічні програми і програми з розгалуженням; записувати коментарі до циклічних програм

-Має стійкі системні знання та продуктивно їх використовує

-Вміє розв’язувати задачу з використанням структур повторення і розгалуження

 

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ РІВНЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ

З ТЕМИ «Звернення до алгоритмів і функцій»

 

Рівні навчальних досягнень

 

Бали

 

Критерії оцінювання

 

 

початковий

1

-Учень має уявлення про те, що будь-який алгоритм можна подати у вигляді послідовності кількох алгоритмів; має уявлення про вхідні і вихідні дані

2

-Учень має уявлення про основний і допоміжний алгоритм; про правила виклику будь-якого алгоритму для розв’язування іншої задачі

3

-Учень має уявлення про команду звернення до допоміжного алгоритму; про передавання параметрів алгоритму із основного до того, що викликається, і навпаки

 

 

 

середній

4

-Учень розрізняє команди звернення алгоритмічною мовою до алгоритмів і функцій, вміє розрізнити аргументи і результати; має уявлення про формальні і фактичні параметри

5

-Учень може пояснити послідовність виконання команди звернення до алгоритму

-Має уявлення про існування стандартних алгоритмів і алгоритмів, які визначаються користувачем

6

-Учень має уявлення про опис функцій навчальною алгоритмічною мовою, вміє за допомогою базової структури слідування подати алгоритм у вигляді кількох підзадач

 

 

 

 

 

достатній

7

-Учень розрізняє опис алгоритму та опис функції; може пояснити правила опису допоміжного алгоритму мовою програмування; може пояснити правила опису вказівки звернення до алгоритму мовою програмування

8

-Учень має уявлення про локальні і глобальні змінні; може пояснити правила опису фактичних параметрів у команді звернення до допоміжного алгоритму; пояснити за допомогою конкретних прикладів правила виконання вказівки про виконання алгоритму; пояснити кожний розділ програми з підпрограмами описаними мовою програмування

9

-Учень вміє описувати глобальні і локальні змінні в програмі; вміє виконувати алгоритми, що містять команду звернення до допоміжного алгоритму, будувати таблицю виконання алгоритму

 

 

 

 

 

 

 

високий

10

-Учень вміє складати програму з використанням підпрограми навчальною алгоритмічною мовою, спираючись на базові алгоритми як на допоміжні; вміє перекласти алгоритм із командою звернення до допоміжного алгоритму на мову програмування, запускати її на виконання та виконувати в по командному режимі

11

-Учень може самостійно визначити випадки при розв’язуванні задач для використання в алгоритмах допоміжних функцій і алгоритмів, може замінити опис функцій описом допоміжного алгоритму і навпаки, якщо це можливо

-Самостійно складає програми з підпрограмами мовою програмування

-Має уявлення про налагодження програми з підпрограмою; вміє дописати відсутню частину програми за наявності відповідних коментарів

12

-Учень вміє складати, налагоджувати і тестувати лінійні програми

-Записувати коментарі до лінійних програм

-Має стійкі системні знання та продуктивно їх використовує

-Вміє розв’язувати задачу з використанням допоміжних алгоритмів і функцій

 

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ТЕМИ «ЕЛЕКТРОННІ ТАБЛИЦІ»

 

Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з теми «Електронні таблиці»

 

 

Початковий

1

Учень має уявлення про електронні таблиці (ЕТ)

2

Учень відрізняє вікно редактора ЕТ від вікон інших програмних засобів, розпізнає задачі, які можна розв’язати за допомогою ЕТ.

3

Учень має уявлення про конкретну програму опрацювання ЕТ та її призначення, про введення інформації до ЕТ, про використання готової ЕТ для одержання певної інформації.

 

 

 

 

 

Середній

4

Учень має початкові знання про введення та редагування інформації в ЕТ; уміє завантажувати ЕТ, створювати просту таблицю без обчислень і зберігати її у вигляді файла.

5

Учень з допомогою вчителя може сформувати електронну таблицю для розв’язування простої навчальної задачі з використанням обчислення сум умісту комірок, розташованих підряд; уміє самостійно вводити та редагувати інформацію, подану у вигляді таблиці.

6

Учень володіє основними навичками роботи у середовищі ЕТ, уміє самостійно формувати таблицю; може за зразком сформувати електронну таблицю для розв’язання навчальної задачі з використанням обчислення сум умісту визначених комірок.

 

 

 

 

 

 

Достатній

7

Учень у цілому орієнтується в середовищі табличного процесора, знає його основні можливості та правила опрацювання інформації; вміє самостійно опрацьовувати табличну інформацію за допомогою арифметичних операцій табличного процесора; вміє самостійно спроектувати і створити ЕТ для розв’язання навчального завдання, передбаченого програмою.

8

Учень вміє використовувати вбудовані функції ЕТ; може виправити помилку, на яку вказано вчителем; використовує інтерактивну довідкову систему; вміє будувати діаграми та графіки.

9

Учень вільно володіє редактором ЕТ; знає основні правила пошуку інформації; вміє створювати списки; впорядковувати, відшукувати і відбирати дані за певними ознаками.

 

 

 

Високий

10

Учень досконало (у межах чинної навчальної програми) знає і використовує можливості ЕТ; самостійно виконує навчальні завдання.

11

Учень знаходить і використовує джерела інформації; вміє використовувати результати опрацювання ЕТ (таблиці, графіки, діаграми).

12

Учень має стійкі системні знання з ЕТ та використовує їх; у процесі виконання завдань проявляє творчий підхід.

 

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ РІВНЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ТЕМИ

«Інформаційна система»

Рівні навчальних досягнень

 

Бали

 

Критерії оцінювання рівня навчальних досягнень

 

 

 

Початковий

1

-Учень має уявлення про комп’ютер, відрізняє комп’ютер від калькулятора

2

-Учень має початкові знання про можливості комп’ютера, знає призначення клавіатури та дисплея

3

-Учень має уявлення про те, що інформаційна система складається з двох частин; про магнітні диски; правила техніки безпеки при роботі в комп’ютерному класі; про призначення пам’яті та процесора

-Учень вміє правильно вмикати та вимикати комп’ютер

 

 

 

 

 

Середній

4

-Учень має початкові знання про можливості комп’ютера опрацьовувати текстові, графічні, числові, музичні повідомлення; про призначення основних складових апаратної частини інформаційної системи (ІС)

5

-Учень вміє зображати структуру інформаційної системи, за допомогою вчителя готувати комп’ютер до роботи; знає призначення основних клавіш комп’ютера

6

-Учень має знання про функції основних складових апаратури комп’ютера; вміє їх відрізняти один від одного

-Учень володіє основними навичками роботи з клавіатурою; має уявлення про основні характеристики комп’ютера; призначення комп’ютерних мереж; може назвати деякі напрями використання комп’ютера

-Учень знає одиниці вимірювання ємності запам’ятовуючих пристроїв, основні характеристики дисків

 

 

 

 

Достатній

7

-Учень у цілому орієнтується в структурній схемі інформаційної системи; принципах взаємодії апаратної і програмної складових

8

-Учень має знання про принципи розміщення повідомлень на магнітних дисках, склад та основні характеристики запам’ятовуючих пристроїв ІС (як внутрішньої, так і зовнішньої)

-Учень вміє самостійно готувати комп’ютер до роботи

9

-Учень знає склад та основні характеристики процесора, вільно працює в середовищі клавіатурного тренажера, знає основні принципи роботи та основні характеристики комп’ютера, орієнтується в основних характеристиках комп’ютерних мереж

 

 

 

 

 

Високий

10

-Учень досконало орієнтується у принципах роботи, основних складових ІС; має уявлення про магістраль, її склад та призначення контролерів; знає про магістрально-модульний принцип будови комп’ютера, типи ресурсів комп’ютерних мереж; має уявлення про пристрої для організації комп’ютерного зв’язку

11

-Учень має уявлення про принципи використання комп’ютерних мереж, різні типи доступу до інформаційних ресурсів

-Учень знаходить і використовує додаткові джерела інформації про ІС, сучасну комп’ютерну техніку та комп’ютерні мережі

12

-Учень має стійкі системні знання з ІС, комп’ютерних мереж та використовує їх

-Учень в процесі виконання завдань проявляє творчий підхід

-Учень вміє самостійно ставити відкриті питання з теми

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора