Форма вивчення педдіяльності
І. Спостереження за проведенням навчального заняття
Аспекти заняття/показники |
H3 1 |
НЗ 2 |
НЗ 3 |
НЗ 4 |
НЗ 5 |
НЗ 6 |
НЗ 7 |
НЗ 8 |
НЗ 9 |
НЗ 10 |
НЗ 11 |
НЗ 12 |
Дата проведення |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Клас |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Предмет (курс) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Кількість дітей з особливими освітніми потребами, присутніх на навчальному занятті |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*Інструктаж з питань безпеки життєдіяльності (у разі необхідності) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
- Під час проведення навчального заняття спостерігався розвиток і формування ключових компетентностей
№ з/п |
Перелік тверджень |
H3 1 |
НЗ 2 |
НЗ 3 |
НЗ 4 |
НЗ 5 |
НЗ 6 |
НЗ 7 |
НЗ 8 |
НЗ 9 |
НЗ 10 |
НЗ 11 |
НЗ 12 |
1 |
Вільне володіння державною мовою |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Здатність спілкуватися рідною мовою (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Математична компетентність |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технології |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Інноваційність |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
Екологічна компетентність |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
Інформаційно-комунікаційна компетентність |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
Навчання впродовж життя |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
Громадянські та соціальні компетентності |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
Культурна компетентність |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
Підприємливість і фінансова грамотність |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* у разі відвідування практичних занять з фізики, хімії, біології, а також навчальних занять з інформатики та трудового навчання
-
- Робота учнів під час проведення навчального заняття
№ з/п |
Перелік тверджень |
H3 1 |
НЗ 2 |
НЗ 3 |
НЗ 4 |
НЗ 5 |
НЗ 6 |
НЗ 7 |
НЗ 8 |
НЗ 9 |
НЗ 10 |
НЗ 11 |
НЗ 12 |
1 |
Усі учні працювали під час проведення навчального заняття із зацікав- ленням, співпрацювали між собою |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Більшість учнів працювала під час проведення навчального заняття |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Переважна більшість учнів була пасивною під час проведення навчального заняття (переважало монологічне мовлення вчителя/ вчительки над діалогічним мовленням педагога з учнями) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Усі учні були пасивними під час проведення заняття, не залучались до роботи (домінувало монологічне мовлення вчителя/вчительки |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
- Оцінювання результатів навчання учнів під час проведення навчального заняття
№ з/п |
Діяльність учителя/учительки |
H3 1 |
НЗ 2 |
НЗ 3 |
НЗ 4 |
НЗ 5 |
НЗ 6 |
НЗ 7 |
НЗ 8 |
НЗ 9 |
НЗ 10 |
НЗ 11 |
НЗ 12 |
1 |
Оцінює результати навчання учнів відповідно до розроблених критеріїв |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Оприлюднює критерії оцінювання результатів навчання |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Надає учням час на обдумування відповіді |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Супроводжує відповідь учня уточнювальними запитаннями |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Забезпечує зворотний зв’язок щодо якості виконання/виконаного завдання |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
№ з/п |
Діяльність учителя/учительки |
H3 1 |
НЗ 2 |
НЗ 3 |
НЗ 4 |
НЗ 5 |
НЗ 6 |
НЗ 7 |
НЗ 8 |
НЗ 9 |
НЗ 10 |
НЗ 11 |
НЗ 12 |
6 |
Спрямовує оцінювання результатів навчання на індивідуальний поступ учня |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
Використовує прийоми самооцінювання і взаємооцінювання учнів |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
Відзначає досягнення учнів, підтримує в них бажання навчатися |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
Дає учням можливість вибору рівня навчальних завдань і напрямів навчальної діяльності |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
Добирає домашнє завдання, спрямоване на оволодіння ключовими компетентностями, озвучує критерії його оцінювання |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
- Спрямованість навчального заняття на формування суспільних цінностей
|
-
- Використання інформаційно-комунікаційних технологій, обладнання, засобів навчання
№ з/п |
Діяльність учителя/учительки |
H3 1 |
НЗ 2 |
НЗ 3 |
НЗ 4 |
НЗ 5 |
НЗ 6 |
НЗ 7 |
НЗ 8 |
НЗ 9 |
НЗ 10 |
НЗ 11 |
НЗ 12 |
1 |
Використовує інформаційно-комунікаційні технології, що сприяють формуванню в учнів ключових компетентностей |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Використовує електронні освітні ресурси |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Використовує медіаресурси з навчальною метою |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Використовує мережу Інтернет для пошуку навчальної інформації, виконання онлайн-завдань тощо |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Використовує обладнання та засоби навчання для активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
- Комунікація з учнями
№ з/п |
Діяльність учителя/учительки |
H3 1 |
НЗ 2 |
НЗ 3 |
НЗ 4 |
НЗ 5 |
НЗ 6 |
НЗ 7 |
НЗ 8 |
НЗ 9 |
НЗ 10 |
НЗ 11 |
НЗ 12 |
1 |
Застосовує особистісно орієнтований підхід: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1 |
Комунікація націлена на те, щоб кожен учень відчував себе особистістю |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2 |
Прослідковується повага вчителя до кожної дитини, її цілей, запитів та інтересів |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3 |
Спрямованість комунікації на розвиток та саморозвиток кожної дитини |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.4 |
Завдання/вправи, що пропонуються учням, враховують їхні життєві інтереси та запити |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.5 |
Мотивує учнів застосовувати власний життєвий досвід і шукати різні варіанти рішень |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Співпрацює з учнями на засадах партнерства: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1 |
Вислуховує та сприймає думки учнів, їхні погляди |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2 |
Формулювання мети/завдання/проблеми та/або її розв’язання відбувається спільно з учнями |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.3 |
Орієнтація партнерської діяльності вчителя та учня на розвиток творчої активності, творчого мислення, вміння застосувати критичне мислення в нових умовах |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
У роботі з учнями застосовує авторитарний підхід (нав’язування своєї думки, блокування ініціативи учнів, зневага до гідності дитини, її прав) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Дотримується принципів академічної доброчесності: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1 |
Вказує джерело інформації, авторство |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.2 |
Акцентує увагу на цінності самостійного виконання завдань |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.3 |
Добирає завдання/вправи, що унеможливлюють списування |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
- Організація роботи з учнями з особливими освітніми потребами (за потреби)
№ з/п |
Діяльність учителя/учительки |
H3 1 |
НЗ 2 |
НЗ 3 |
НЗ 4 |
НЗ 5 |
НЗ 6 |
НЗ 7 |
НЗ 8 |
НЗ 9 |
НЗ 10 |
НЗ 11 |
НЗ 12 |
1 |
Планує роботу під час проведення навчального заняття з урахуванням індивідуальних потреб учнів з особливими освітніми потребами |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Адаптує/модифікує зміст навчального матеріалу та/або адаптує час, відведений на виконання завдань, до індивідуальних освітніх можливостей учнів з особливими освітніми потребами |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Використовує спеціально розроблені завдання |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Залучає до спільної роботи учнів з особливими освітніми потребами |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Дотримується відповідності темпу навчального заняття індивідуальним навчальним можливостям учнів з особливими освітніми потребами |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
Співпрацює з асистентом учителя (стосується класу з організацією інклюзивного навчання) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
Забезпечує корекційну спрямованість освітнього процесу (стосується спеціальних класів) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
Використовує допоміжні (спеціальні засоби корекції) та дидактичні матеріали під час навчання учнів з особливими освітніми потребами |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІ. Вивчення освітніх ресурсів та завдань, що використовують вчителі під час застосування технологій дистанційного навчання
№ з/п |
Перелік тверджень |
H3 1 |
НЗ 2 |
НЗ 3 |
НЗ 4 |
НЗ 5 |
НЗ 6 |
НЗ 7 |
НЗ 8 |
НЗ 9 |
НЗ 10 |
НЗ 11 |
НЗ 12 |
1 |
Зміст завдань, які пропонуються учням, спрямовано на оволодіння ключовими компетентностями |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Завдання для учнів містять критерії оцінювання результатів їхнього навчання, що спрямовані на оволодіння учнями ключовими компетентностями |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Вчитель/вчителька використовує освітні ресурси: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1 |
Розробки навчальних занять |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2 |
Презентації |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3 |
Тести |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.4 |
Завдання для самостійного опрацювання учнями |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.5 |
Завдання для підсумкового оцінювання результатів навчання учнів |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Завдання, які пропонуються вчителем/вчителькою, сприяють формуванню суспільних цінностей |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Під час використання освітніх ресурсів вчитель/ вчителька дотримується принципів академічної доброчесності |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
Пропонує батькам дітей з особливими освітніми потребами покрокові інструкції для виконання запропонованих завдань/вправ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|