A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Алтинівський ліцей
Кролевецької міської ради Сумської області

Звіт керівника

Дата: 20.01.2023 10:34
Кількість переглядів: 85

Звіт про виконану роботу

Алтинівського ЗДО за 2021-2022 навчальний рік

та завдання на новий 2022-2023 навчальний рік

Підводячи підсумки роботи  за 2021-2022 навчальний рік необхідно відзначити, що вся робота була спрямована на виконання Закону України «Про дошкільну освіту».

Упроовж  року у  закладі дошкільної освіти функціонувала одна різновікова група із 17 осіб.

       Заклад дошкільної освіти укомплектовано педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом. Педагогічний колектив працював у складі: завідувача ЗДО Кажан Н.М.; вихователів Немеровець І.М.,  Мазко Л.М.

       Упродовж навчального року педагогічний колектив працював над такими проблемними питаннями:

1.Розвиток творчих здібностей дітей в різних видах діяльності.

        2.Використання  інноваційних технологій та методик у вихованні дітей дошкільного віку.

       Усвідомлюючи, що без створення належної бази закладу, неможливо досягти відповідних результатів роботи, колективом ЗДО проведено значний об’єм  робіт щодо її зміцнення.

       Заклад у достатній кількості забезпечений твердим та м’яким інвентарем. Обладнання в групових кімнатах відповідає санітарно-гігієнічним вимогам, меблі промарковані, оформлені картки розсаджування дітей.       

За бюджетні кошти на суму 15000-00 грн. відремонтовано та пофарбовано майданчики та приміщення ЗДО, бомбосховище.

Значна увага приділяється підготовці до роботи в осінньо-зимовий період.

На зимовий період заготовлено овочів та фруктів від батьків на 100 відсотків.

Успішному виконанню поставлених завдань сприяла робота по забезпеченню розвитку особистості дитини, підвищенню фахової майстерності вихователів та педагогічної культури батьків вихованців. Вихователі , завідувач ЗДО  брали участь у районних  методичних об’єднаннях та онлайн-семінарах, нарадах конференціях і ін.

Колектив закладу дошкільної світи неодноразово був нагороджений грамотами та дипломами районного  рівня та обласного рівня.                                        

На розвиток творчої активності педагогічних працівників, підвищення ефективності освітнього процесу були спрямовані загальносадові консультації з актуальних питань дошкільної освіти.

     Одним із головних питань на сучасному етапі є забезпечення якісною дошкільною освітою дошкільників. Упродовж 2021– 2022 навчального року відсоток охоплення дошкільною освітою дітей становить 75. Діти п’ятирічного віку охоплені дошкільною освітою на 100%.

Пріоритетним питанням діяльності закладу залишається фізичне виховання. Педагогами закладу проводиться певна робота щодо виконання Закону України «Про освіту» в частині зміцнення, збереження здоров’я дітей. У результаті співпраці педагогів та батьків оновлено  спортивний інвентар для спортзалу та  майданчиків .

Зміцненню здоров’я дітей сприяє використання таких оздоровчих заходів:

1.Наскрізне провітрювання приміщень

2.Миття ніг перед сном

3.Сонячні ванни під тінню дерев з покритою головою при + 21С, після їжі від 8 – 10 хв. до 1 години

4.Повітряні ванни після денного сну

5.Водні процедури після денного сну (умивання обличчя, шиї, рук до ліктя)

6.Ходьба по доріжці здоров’я після денного сну (по ребристій поверхні, каштанах, шишках.

7.Фізхвилинки з розтиранням долонь та вушних раковин.

      Заслуговує на увагу використання нетрадиційних форм проведення корегуючої гімнастики після сну – гімнастики пробудження, яка розпочинається у спальній кімнаті і закінчується у фізкультурній залі, що дає певний оздоровчий ефект. При проведенні занять з фізичного виховання вихователі дотримуються структури заняття. Проведення щоденних занять з фізичної культури дають можливість всебічно і послідовно вдосконалювати всі функції організму дітей.

Значне місце в системі фізкультурно – оздоровчої роботи відводиться проведенню рухливих і народних ігор, адже  рухливі ігри є засобом всебічного фізичного розвитку, виховання позитивних моральних та вольових рис характеру.

Із метою реалізації  завдань патріотичного виховання педагоги  ЗДО  створюють умови для накопичення дітьми першого позитивного загальнолюдського духовного досвіду через активне залучення їх до різних видів діяльності: ігрової, пізнавальної, комунікативно-мовленнєвої, предметно-практичної, образотворчої, музичної, рухової, театралізованої тощо. 

         Значну увагу колектив приділив різним технікам образотворчій діяльності . Залучаючи дітей та батьків до образотворчого мистецтва  у нашому дитячому садку стали традиційними презентації колективних та індивідуальних робіт дітей, родинні міні-виставки творчих робіт, експериментування технік малювання батьків, дітей. На таких зустрічах кожний учасник - художник такою мірою, якою він хоче бути. Щоб донести до батьків актуальність проблеми, забезпечити наступність у підходах до формування особистості дитини для них були проведені педагогічні консультації, батьківські збори, презентації. Під час майстер-класу «Палітра майстерності»    кожен учасник мав змогу на практиці поринути у світ чарівного малювання.

       Педагоги закладу  взяли  участь  у обласному етапі  фестивалю - огляді фахової майстерності педагогів закладів дошкільної освіти « Світ дошкілля»  та  зайняли 2 місце в номінації «Досвід упровадження інноваційних освітніх технологій у закладі дошкільної освіти». Отримали сертифікат на суму 1000-00 грн.

Серед методів освітнього впливу на духовну сферу дитини вихователі віддають перевагу  іграм та ігровим вправам , спостереженням у природному, культурному, соціальному довкіллі, екскурсіям вулицями рідного села,  до історичних пам’яток ( обеліск Слави), визначних місць , читанню художньої літератури та слуханню народної, класичної, сучасної музики, розгляданню творів образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва, а також бесідам на різні теми .

 Необхідно відзначити, що розвитку мовлення дошкільників сприяє використання усної народної творчості: прислів’їв, легенд, приказок, прикмет, українських пісень. Після проведення анкетування з вихователями ми дослідили особливості зв’язного мовлення в дітей дошкільного віку і виявили, що вихователі при формуванні в дітей зв’язного мовлення користуються такими методами, як переказ, бесіда, розповідь, читання, а також прийомами – запитання, вказівка, заохочення, підказка, повторення, зразок, розповідь.

 Діти старшої підгрупи оволоділи знаннями з розділу «Вчимося читати”, у них сформовано вміння розпізнавати голосні, приголосні, тверді, м’які, робити звуковий аналіз слів, розрізняти поняття слово, речення.

Математичний розвиток дошкільнят важлива передумова успішного засвоєння математики в школі. Навчання цікавої математики вихователь Немеровець І.М. тісно пов’язує з життям, практикою, вчить дітей засвоювати математичні знання на практиці, що сприяє більш успішному їх засвоєнню, використовує цікавий наочний матеріал, дидактичні ігри, задачі-жарти, діти долають розумові перешкоди, що сприяє розвитку логічного мислення, пам’яті, уваги.

Із метою якісної підготовки дітей до школи колектив дошкільного закладу працює в тісній співдружності з Алтинівським ліцеєм. Упродовж минулого навчального року вихователі відвідували уроки вчителів початкових класі, в ході яких ознайомилися з вимогами до школярів, з прийомами організації навчання, засобами урізноманітнення  форм роботи на уроці.  Вихователями проведено ряд заняття з різних розділів програми, які відвідували вчителі початкових класів. Доречним є аналіз переглянутих форм роботи, в ході якого аналізуються причини неуспішності окремих дітей, аналізується  ефективність методів і прийомів навчання дітей рідної мови, математики, грамоти та розвитку логічного мислення, виховання уваги, дисциплінованості, старанності.

Відповідно до вимог програми « Я у Світі» були створені гуртки «Англійська мова» ( керівник Мазко Л.М. , вихователь ЗДО), « Розумні шахи» ( керівник Немеровець І.М. , вихователь ЗДО). Відвідувало гуртки 10 дітей старшої підгрупи та 2 дитини молодшої підгрупи, що становить 48% від загальної кількості дітей.

До гурткової роботи залучали  також бать­ків вихованців, які  за власним бажанням брали участь у проведенні деяких гурт­кових занять.

Ефективність гурткової роботи значною мірою зумовлювалась на­лежним програмово-методичним забезпеченням. Робота гуртків буду­валася за планами  складеними  керівниками . 

Однак, в освітній роботі є ряд питань, які потребують вирішення. Недостатньо уваги приділяється   використанню інноваційних технологій та методик у роботі з дітьми під час екологічного виховання, неналагоджена робота з безпеки життєдіяльності , у вихователів низький рівень у роботі з компютером.   Ці питання  повинні здійснюватися в руслі системного підходу ,а саме: реального стану освітньо – виховного процесу .

Тому,  необхідно постійно займатися самоосвітою, підвищувати фахову майстерність з урахуванням сучасних тенденцій розвитку освіти, досягнень психолого – педагогічної практики щодо підготовки до життя творчих особистостей.

У зв’язку із надзвичайним станом в країні, відповідно Постанові КМУ «Про запобігання поширенню на території України гострої распіраторної  хвороби  COVID-19, спричиненої корона вірусом SARS-CoV-2»  та воєнним станом _________________ педагоги  проводили  дистанційну роботу,  було розроблено цілу  систему дистанційного навчання. На офіційному сайті батькам надавалися індивідуальні консультації, рекомендації, для них проводились заняття з використанням відео, інтернет-ресурсів. Колективом було  обговорено  шляхи роботи щодо дистанційного навчання.  Вихователі склавли індивідуальні плани  , врахували індивідуальні та вікові можливості дітей. Створена у фейсбуці сторінка для спілкування з батьками «Працюємо разом з батьками», Також, згідно плану, педагоги  займаються самоосвітою.

Вся ділова документаціія відповідно номенклатурі справ велася державною мовою з дотриманням нормативних вимог.

Значна увага приділяється активізації пізнавальної діяльності дошкільників шляхом створення умов для організації пошуково-дослідницької роботи з дітьми.

Особлива увага надавалася здійсненню індивідуальної роботи батьків з дітьми, в ході якої відбувалося закріплення та поглиблення у дошкільників уявлень про навколишній світ за всіма освітніми лініями.

  Планування освітньої роботи здійснювалось за тематичним принципом, враховуючи інструктивно-методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України. Такий розподіл видів діяльності дітей дає змогу вихователям раціонально, ефективно планувати та організовувати дистанційний освітній процес.

Не залишилася поза увагою і трудова діяльність дітей. Разом з  батьками малюки охоче працювали на городі, в квітнику; мали змогу бачити результати своєї праці та радіти їм.

 Для забезпечення охорони життя та здоров'я дітей вихователями груп було проведено ряд занять на офіційному сайті ЗДО з вихованцями та батьками щодо дотримання правил поведінки на дорозі, біля водойми, під час стихійних лих (гроза, злива); попередження отруєнь ядовитими ягодами та грибами, дотримання правил особистої гігієни і надавали поради батькам під час карантину. 

  Діти та батьки отримали  знання про коронавірус . Поглибили знання про вітаміни та їх значення для здоров'я та росту організму.

   Належна увага надавалася загартуванню дітей . У кожній сімї щоденно проводилася ранкова гімнастика, гігієнічна гімнастика після денного сну, заняття з фізичної культури.  Надавалися поради оздоровчих процедур ; обливання ніг водою, розтирання тіла вологою та сухою рукавичкою, ходьба босоніж по подвірю, масаж біологічно-активних точок долонь та стоп ніг, повітряні та сонячні ванни, сон при відчинених фрамугах для сприяння зміцненню здоров'я дітей та загартуванню дитячого організму.

 Сестрою медичною старшою Ілляшенко Н.М. проводився аналіз захворюваності дітей . Діти на час карантину не хворіли.

   Із педагогічними працівниками та обслуговуючим персоналом медична сестра проводила консультації щодо проведення загартування дітей, надання долікарської допомоги, якщо в цьому виникне необхідність.

Згідно планів роботи  з батьками вихованців дистанційно та в групі по вайберу проводилися консультації з питань оздоровлення, виховання та розвитку дошкільників.

Відповідно Наказу, Розпорядженню ________ відбулася реорганізація закладу…..

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора