A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Алтинівська гімназія
Кролевецької міської ради Сумської області

14.04.21. Контрольна робота

Дата: 13.04.2021 18:12
Кількість переглядів: 2121

Контрольна робота

«Рідна Україна. Світ природи»

Тарас Шевченко. Степан Васильченко.  Павло Тичина . Євген Гуцало 

І рівень

1. Твір Степана Васильченка  «В бур'янах» належить до жанру

А повісті   Б літературної казки    В оповідання      Г легенди

 2.«Нам усім — один талан: і дідові, і батькові, і дитині — довічне панське ярмо»,- говорить у творі Степана Васильченка  «В бур’янах»

А батько      Б мати     В сусід     Г сусідка

3.«Року 1814, з 26 на 27 лютого старого стилю1,темної ночі, перед світом у селі Моринцях на Звенигородщині, у хаті Григорія Шевченка,кріпака пана Енгельгардта» сталася подія, що згадується утворі Степана Васильченка  «В бур’янах»

А викуп Тараса                                        Б народився Тарас       

В відбулося повстання кріпаків             Г померла мати Тараса

4.Твір, у якому відображено думки, настрої та почуття людини, душевний стан автора, його ставлення до оточення, називається

А байкою                                Б оповіданням

В ліричним твором               Г повістю

5. Ліричним є твір

А «В бур'янах»  С.Васильченка                  

Б «Садок вишневий коло хати...»  Т.Шевченка 

В «Лось» Є.Гуцала

Г Таємниця козацької шаблі» З.Мензатюк

6. Уславлення гармонії людини з природою, патріотизму, працьовитості людей ?  основна думка  вірша  

  А «За сонцем хмаронька пливе…»

 Б  «Садок вишневий коло хати…»

  В  «Не бував ти у наших краях!»

 Г «Блакить мою душу обвіяла…»

7. Душа, струмок, метелик,гай ? образи твору

А «За сонцем хмаронька пливе…»

 Б  «Садок вишневий коло хати…»

  В  «Не бував ти у наших краях!»

 Г «Блакить мою душу обвіяла…»

8.  Опис   селянської  родини є  у творі

А «За сонцем хмаронька пливе…»

 Б  «Садок вишневий коло хати…»

  В  «Не бував ти у наших краях!»

 Г «Блакить мою душу обвіяла…»

9. Персоніфікацію вжито в рядку

А «Співають ідучи дівчата, а матері вечерять ждуть...»

Б «І сонце спатоньки зове у синє море...»

В «Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх...»

Г «І ждеш його, того світу, мов матері діти.»

10.Уособленням зла в оповіданні Є.Гуцала «Лось» є образ

А дядька Шпичака                      Б меншого брата 

В старшого брата                        Г лося

11. Лось до заповідника  потрапив (за твором Є.Гуцала «Лось»).

А із Канади                               Б із тайги

В  із зоопарку                            Г із України

12.Словами «очі все густіше набрякали кров’янистим смутком, аж горіли червоним розпачем» охарактеризовано у творі Є.Гуцала «Лось»

А дядька Шпичака      Б лося      В старшого брата     Г молодшого брата

2 рівень

13. Установіть відповідність між уривком  твору та його назвою

1 «Душа причастилася кротості трав —

Добридень я світу сказав!»

2 «А туман, неначе ворог,

Закриває море..»

3 «Я йду, іду —

Зворушений.

Когось все жду —

Співаючи».

4 «Поклала мати коло хати 
Маленьких діточок своїх; 
Сама заснула коло їх..». 

А «За сонцем хмаронька пливе…»

Б  «Садок вишневий коло хати…»

В  «Не бував ти у наших краях!»

Г «Блакить мою душу обвіяла…»

Д « Гаї шумлять...»

 

 

14. Установіть відповідність:

 

14. Установіть відповідність між визначеннями та художніми прийомами

1 художній прийом, який полягає в перебільшенні рис людини, предмета чи явища з метою надання зображува­ному виняткової виразності 

2 художній вислів, у якому один предмет чи явище зіставляється з іншим, чимось подібним до нього

3 художнє означення, у перекладі з грецької мови означає прикладка, прикладається до слова, надаючи зображуваному більшої емоційності, виразності й поетич­ності

4 образний вислів, у якому ознаки людини переносяться на неживий предмет чи явище (одним словом, олюд­нення),вона оживлює поезію

А епітет

Б персоніфікація

В метафора

Г гіпербола

Д порівняння

 

15.Установіть послідовність подій

15, Укажіть правильну послідовність:

А лось іде до ополонки- у льодяному полоні - . - хлопці рятують лося- пролунав постріл Шпичака-   марні сподівання Шпичака- два хлопчики приїхали по хмиз

Б пролунав постріл Шпичака-  лось іде до ополонки-  у льодяному полоні- . два хлопчики приїхали по хмиз- хлопці рятують лося- -   марні сподівання Шпичака

В лось іде до ополонки-  у льодяному полоні- . два хлопчики приїхали по хмиз- хлопці рятують лося- пролунав постріл Шпичака-   марні сподівання Шпичака

Г лось іде до ополонки-  у льодяному полоні- . два хлопчики приїхали по хмиз- хлопці рятують лося- -   марні сподівання Шпичака -пролунав постріл Шпичака

16.Установіть відповідність між художніми засобами та  назвами

1 …В ньому жив дух примерзлого болота

2 примарно-мляве (світло), жалібне (поскрипування)

3  кругленький, як підпалок

4 стежечка, маленький, легенько

А порівняння

Б метафора

В повтори

 Г епітети

Д пестливо-зменшувальні слова

ІІІ рівень

Завдання 17 (творчого характеру)

    Виконайте одне із завдань(5-7речень)(2б.):

А      Доведіть, що дядько Шпичак – боягуз ( за мотивами твору  Є.Гуцала «Лось»)

Б        Як би ви вчинили на місці хлопчиків, коли б опинилися біля ополонки? ( за мотивами твору  Є.Гуцала «Лось»)

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора