29.03.2021 Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк
Опрацювати матеріал
Засіб створення образу
|
Реалізація образу |
1.Місце героя в системі образів твору |
Славко Беркута – головний позитивний персонаж. |
2.Ставлення автора до героя |
Образ-персонаж розкривається упродовж твору, автор схвалює наполегливість Славка, його волю до життя, вміння кидати виклик хворобі і перемагати її. |
3.Зовнішній вигляд |
Звичайний, пересічний семикласник, худорлявий, підтягнутий, середнього зросту із спостережливим поглядом. |
4.Становище в соціумі |
Добросовісно навчається в школі, щирий товариш, відвертий і вірний у дружбі, поважає вчителів, вдячний син, батьки приділяють належну увагу його вихованню. Оточення впливає на героя позитивно. |
5.Внутрішній світ, коло інтересів |
Цікавиться спелеологією, науковими відкриттями, любить читати, досліджувати; найкращий у львівській команді фехтувальник. |
6.Ставлення до інших героїв |
Любить і поважає батьків, авторитетними для нього є вчитель географії та тренер; Славко симпатизує Лілі, знаходить спільну мову зі Стефком; стосунки з однокласниками будує на принципах взаєморозуміння і взаємоповаги. Конфліктує з Юльком, бо той дуже зверхній, самовпевнений, заздрісний. |
7.Вчинки |
Дії і вчинки заслуговують на повагу: у 8-річному віці переміг хворобу ніг, згодом став фехтувальником; допомагає батькам, співчуває мамі,виховує в собі почуття відповідальності, як у батька; дружить з Лілі; здатний на самопожертву (у 5 класі піддався на змаганнях Юлькові, щоб той став чемпіоном із шахів), любить природу. |
8.Мова |
Відображає внутрішній світ, хлопець уміє послідовно викладати думки, має великий словниковий запас; проте ніколи не виправдовується, коли його звинувачують у тому, чого він не робив. Замовчує власну правду. |
9.Провідна ідея, яку втілює образ |
Осмислення важливості моральних чеснот у житті людини, дружби та підтримки батьків. Чесність, лицарство, відвага, наполегливість, гідність, вірність, самоствердження, самореалізація. |
Юлько Ващук ( інтелектуал, відмінник; захоплення малюванням коней; нелюбов до музики, природи; зверхність, заздрість, самовпевненість; неповага до батьків, невміння знаходити спільну мову з татом і мамою; брехливість, підлість; здатність на кримінальний вчинок; непублічне визнання своєї провини).
Лілі Теслюк (доброзичливість, толерантність; гарний товариш, лідер класу; цікавий співрозмовник; справедливість, чесність, критичне мислення; творчість, мистецтво; вірність у дружбі; допитливість, пошуки правди; правильне виховання в сім’ї).
Стефко Вус (напівсирота; негативний вплив батька; теплі почуття до бабусі й сестри ; небажання вчитися, байдужість; скрутне матеріальне становище; повага до вчительки, яка вилікувала сороку; любов до природи; потрапляє під негативний вплив).
Виконати тестові завдання
Виконання тестових завдань
1. Назвіть героя, якого немає у творі Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути».
А Лілі Теслюк Б Стефко Вус В Ніна Баврик Г Юлько Ващук
2. «Це звучить, як оскарження. Годинами хлопчик сидить за роялем й вимолює у клавішів пісню, щоб зрозуміти і полюбити її, а клавіші нічого не дарують, і навіть коні перестають малюватися, гублять щось живе і справжнє…» Про кого з героїв повісті сказано?
А Славко Беркута Б Юлько Ващук В Стефко Вус Г Степан Геник
3. Кому Беркута сказав такі слова: «Кінчай хвалитись! От я умію на руках ходити. Е! А ти не вмієш? Ні! От бачиш…»
А Лілі Теслюк Б Ваврик; В Насті Вус Г Стефку Вусу
4. «Добре високим і сильним – їх не штовхають навіть у тих випадках, коли вони надумають ходити серединою тротуару. А якщо ти у вісім років скидаєшся на дошкільнятко, до того ж у тебе ноги болять у суглобах при кожному кроці, то, мабуть, краще ходити попід стінами: безпечніше». Назвати розділ, у якому можна прочитати ці слова Славка Беркути.
А «Двоє дітей і місто» Б «Славко вдома»
В «Чотири портрети» Г «Скажи, хто твій учень»
5. Хто з героїв так розмірковував про Беркуту: «Шпага. Книжка. Старі спортивні кеди на підлозі. Блакитні печери… Висловлені й невисловлені сумніви…»
А Батько Стефка Вуса Б Мати Юлька Ващука
В Мати Лілі Теслюк Г Мати Славка
6. Яку споруду Львова описано в цьому уривку з повісті: «Театр був увесь блакитний і урочистий – від розпису стелі і стін до оббивки крісел. Музи, легкі, як балерини, мчать кудись у вічному леті з вінками в рожевих руках. Мармурові ангели під ложами нагадують пустотливих дітлахів, які вирвалися на волю від надто суворих опікунок…»
А Театр юного глядача Б Театр імені Франка
В Оперний театр Г Театр трагікомедії
7. «Бо чіпляються усі до…, кроку не дають ступити: отой чижик-староста намалював на … карикатуру в газеті – сидить… за партою рік у п’ятому класі сидить, і вуса в нього довгі, аж по пояс, виросли…» Назвіть ім’я, яке можна вставити на місці пропуску.
А Стефко Б Юлько В Славко Г Зінько
8. У повісті «Шпага Славка Беркути» піднято всі проблеми, окрім:
А відповідальність людини за свій народ Б дружба в житті людини
В призначення людини на землі Г формування характеру підлітків
9. Яку мету поставив перед собою Беркута?
А поїхати на чемпіонат до Харкова
Б увійти до збірної і не порушувати присяги
В виграти бій у Юлька Г відвідати театр
10. Хто з героїв думав так: «Юлько Ващук – не покривджений, Славко Беркута – не хуліган….»?
А Нінель Ваврик Б Антон Дмитрович
В Андрій Степанович Г Лілі Теслюк
11. Як звати маму Славка Беркути?
А Марина Анатоліївна Б Наталя Степанівна
В Надія Григорівна Г Марія Іванівна
12. Як звати стареньку вчительку, якій хлопці віднесли сороку?
А Марія Іванівна Б Надія Григорівна
В Марина Анатоліївна Г Наталя Степанівна