A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Алтинівська гімназія
Кролевецької міської ради Сумської області

29.03.2021 Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк

Дата: 29.03.2021 12:40
Кількість переглядів: 4194

Опрацювати матеріал

 

 

Засіб створення образу

 

Реалізація образу

1.Місце героя в системі образів твору

Славко Беркута – головний позитивний персонаж.

2.Ставлення автора до героя

Образ-персонаж розкривається упродовж твору, автор схвалює наполегливість Славка, його волю до життя, вміння кидати виклик хворобі і перемагати її.

3.Зовнішній вигляд

Звичайний, пересічний семикласник, худорлявий, підтягнутий, середнього зросту із спостережливим поглядом.

4.Становище в соціумі

Добросовісно навчається в школі, щирий товариш, відвертий і вірний у дружбі, поважає вчителів, вдячний син, батьки приділяють належну увагу його вихованню. Оточення впливає на героя позитивно.

5.Внутрішній світ, коло інтересів

Цікавиться спелеологією, науковими відкриттями, любить читати, досліджувати; найкращий у львівській команді фехтувальник.

6.Ставлення до інших героїв

Любить і поважає батьків, авторитетними для нього є вчитель географії та тренер; Славко симпатизує Лілі, знаходить спільну мову зі Стефком; стосунки з однокласниками будує на принципах взаєморозуміння і взаємоповаги. Конфліктує з Юльком, бо той дуже зверхній, самовпевнений, заздрісний.

7.Вчинки

Дії і вчинки заслуговують на повагу: у 8-річному віці переміг хворобу ніг, згодом став фехтувальником; допомагає батькам, співчуває мамі,виховує в собі почуття відповідальності, як у батька; дружить з Лілі; здатний на самопожертву (у 5 класі піддався на змаганнях Юлькові, щоб той став чемпіоном із шахів), любить природу.

8.Мова

Відображає внутрішній світ, хлопець уміє послідовно викладати думки, має великий словниковий запас; проте ніколи не виправдовується, коли його звинувачують у тому, чого він не робив. Замовчує власну правду.

9.Провідна ідея, яку втілює образ

Осмислення важливості моральних чеснот у житті людини, дружби та підтримки батьків. Чесність, лицарство, відвага, наполегливість, гідність, вірність, самоствердження, самореалізація.

Юлько Ващук ( інтелектуал, відмінник; захоплення малюванням коней; нелюбов до музики, природи; зверхність, заздрість, самовпевненість; неповага до батьків, невміння знаходити спільну мову з татом і мамою; брехливість, підлість; здатність на кримінальний вчинок; непублічне визнання своєї провини).

Лілі Теслюк (доброзичливість, толерантність; гарний товариш, лідер класу; цікавий співрозмовник; справедливість, чесність, критичне мислення; творчість, мистецтво; вірність у дружбі; допитливість, пошуки правди; правильне виховання в сім’ї).

Стефко Вус (напівсирота; негативний вплив батька; теплі почуття до бабусі й сестри ; небажання вчитися, байдужість; скрутне матеріальне становище;   повага до вчительки, яка вилікувала сороку; любов до природи; потрапляє під негативний вплив).

Виконати тестові завдання 

 

Виконання тестових завдань

1. Назвіть героя, якого немає у творі Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути».

А Лілі Теслюк           Б Стефко Вус          В Ніна Баврик               Г Юлько Ващук

2. «Це звучить, як оскарження. Годинами хлопчик сидить за роялем й вимолює у клавішів пісню, щоб зрозуміти і полюбити її, а клавіші нічого не дарують, і навіть коні перестають малюватися, гублять щось живе і справжнє…» Про кого з героїв повісті сказано?

А Славко Беркута          Б Юлько Ващук           В Стефко Вус           Г Степан Геник

3. Кому Беркута сказав такі слова: «Кінчай хвалитись! От я умію на руках ходити. Е! А ти не вмієш? Ні! От бачиш…»

А Лілі Теслюк                  Б Ваврик;                  В Насті Вус                  Г Стефку Вусу

4. «Добре високим і сильним – їх не штовхають навіть у тих випадках, коли вони надумають ходити серединою тротуару. А якщо ти у вісім років скидаєшся на дошкільнятко, до того ж у тебе ноги болять у суглобах при кожному кроці, то, мабуть, краще ходити попід стінами: безпечніше». Назвати розділ, у якому можна прочитати ці слова Славка Беркути.

А «Двоє дітей і місто»                                            Б «Славко вдома»

В «Чотири портрети»                                            Г «Скажи, хто твій учень»

5. Хто з героїв так розмірковував про Беркуту: «Шпага. Книжка. Старі спортивні кеди на підлозі. Блакитні печери… Висловлені й невисловлені сумніви…»

А Батько Стефка Вуса                                             Б Мати Юлька Ващука

В Мати Лілі Теслюк                                                Г Мати Славка

6. Яку споруду Львова описано в цьому уривку з повісті: «Театр був увесь блакитний і урочистий – від розпису стелі і стін до оббивки крісел. Музи, легкі, як балерини, мчать кудись у вічному леті з вінками в рожевих руках. Мармурові ангели під ложами нагадують пустотливих дітлахів, які вирвалися на волю від надто суворих опікунок…»

А Театр юного глядача                                          Б Театр імені Франка

В Оперний театр                                                      Г Театр трагікомедії

7. «Бо чіпляються усі до…, кроку не дають ступити: отой чижик-староста намалював на … карикатуру в газеті – сидить… за партою рік у п’ятому класі сидить, і вуса в нього довгі, аж по пояс, виросли…» Назвіть ім’я, яке можна вставити на місці пропуску.

А Стефко                   Б Юлько                      В Славко                             Г Зінько

8. У повісті «Шпага Славка Беркути» піднято всі проблеми, окрім:

А відповідальність людини за свій народ                        Б дружба в житті людини

В призначення людини на землі                         Г формування характеру підлітків

9. Яку мету поставив перед собою Беркута?

А поїхати на чемпіонат до Харкова

Б увійти до збірної і не порушувати присяги

В виграти бій у Юлька                                                              Г відвідати театр

10. Хто з героїв думав так: «Юлько Ващук – не покривджений, Славко Беркута – не хуліган….»?

А Нінель Ваврик                                                           Б Антон Дмитрович

В Андрій Степанович                                                     Г Лілі Теслюк

11. Як звати маму Славка Беркути?

А Марина Анатоліївна                                                   Б Наталя Степанівна

В Надія Григорівна                                                        Г Марія Іванівна

12. Як звати стареньку вчительку, якій хлопці віднесли сороку?

А Марія Іванівна                                                            Б Надія Григорівна

В Марина Анатоліївна                                                 Г Наталя Степанівна


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора