28.05.2020 Контрольна робота
Контрольна робота
Українька морфологія. Службові частини мови
Початковий рівень (кожна правильна відповідь – 0,5б)
- Речення, у якому виділене слово виступає прийменником.
А Навкруги тихо, мов на дні річки.
Б Хлопець бачив довкола себе лише кривду й горе.
В Поглянеш навколо – кінця-краю степу не видно.
Г Тільки гори й смереки кругом.
- Граматично правильно побудовано словосполучення
А погодитися при умовах
Б виконати за бажанням
В чекати біля двох годин
Г еколог по спеціальності
Д спізнитися із-за негоди - Речення, у якому виділене сполучення слів треба писати окремо.
А З/попід стріхи вилітали горобці.
Б Що/до цієї теми я вважаю за потрібне висловитися.
В На/передодні Різдва випало чимало снігу.
Г Уві/сні примарилась якась надзвичайна тварина.
- Речення, яке потребує редагування.
А Ми не будемо сваритися через дрібниці.
Б Директор перебуває у відпустці до першого серпня.
В Із-за непогоди поїздку довелося відкласти.
Г Пливти за течією – це не для мене.
- Частки НЕМАЄ в реченні
А Розум за гроші не купиш.
В Лунають лише пісні солов’їні.
В Тече вода із-за гаю та попід горою.
Г Нехай квітне планета чистотою.
Д Тільки з юних літ мені відкрилась правда. - Виділену сполуку треба писати окремо в реченні
А Як/би там не було, а комусь належало це перевірити.
Б Як/би було десять рук, усім би робота знайшлась.
В Як/би ви знали, паничі, як люди плачуть живучи.
Г Як/би відали ви, які славні були ті суворі, закручені хлопці.
Д Як/би не було зими, за кожух не дбали б ми.
Середній рівень (кожна правильна відповідь – 1.5б).
7. Встановіть відповідність між виділеним сполучником і групою за значенням.
А |
Речення Хоч вітряно, та не холодно. |
1 |
Групи підрядних сполучників причини |
Б |
Якби не знала, не сказала б. |
2 |
мети |
В |
Живи у світі, щоб любити. |
3 |
умови |
Г |
Дуб розрісся, так що навколо затінок. |
4 |
допусту |
|
|
5 |
наслідку |
8. Встановіть відповідність між групами модальних часток за значенням і прикладами.
А |
Групи модальних часток за значенням питальні |
1 |
Приклади що за, що то за, ну й |
Б |
окличні |
2 |
навіть, тільки, хоча б |
В |
уточнювальні |
3 |
чи, хіба, невже |
Г |
вказівні |
4 |
саме, якраз, точно |
|
|
5 |
це, то, ось
|
9. Установіть відповідність між виділеними слова і частинами мови.
1 Прийменник |
А Дзвенять гаї, мов арфи, а день біжить, сміється |
2 Сполучник |
(О. Підсуха) |
3 Частка |
Б Нехай не знає втоми та рука, що добре зерно |
4 Вигук |
в добру землю сіє (М. Рильський) |
|
В Ох, яка буря знялася на морі (О. Іваненко) |
|
Г Стрункі сосни велично впираються вершина ми в небо (Ю. Збанацький)
|
|
Д Впали сніги, вдарила люта зима (О. Гончар) |
Достатній рівень (кожна правильна відповідь – 0,75б.)
10. Записати слова, знімаючи риску.
Дарма/що, по/перек, ані/трохи, де/що, не/мов/би/то/,з/за, одночасно/з, тому/що, що/небудь, на/вколо, на/випадок, з/понад, по/між, під/час, під/кінець, аби/що, як/от, не/наче, от/же, будь/коли.
11. Відредагуйте речення
1. Дякую вас за інформацію. 2. В якій годині ми зустрічаємось? 3. Це самий вигідний контракт. 4. Завдяки хворобі Ігор не пішов на концерт. 5. Підбігаючи до фінішу, нам аплодували глядачі.
Високий рівень (правильна відповідь – 3б)
12. Скласти і записати короткий твір про найбільшу мрію в житті . У тексті вжити службові частини мови. Підкреслити їх, надписати частину мови над кожним із них.