A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Алтинівська гімназія
Кролевецької міської ради Сумської області

2024/2025

 

ПОГОДЖЕНО                                                         ЗАТВЕРДЖЕНО

засідання педагогічної ради                               наказ по гімназії

від 26.08.2024 року протокол № 1                     від _________ року № __ – ОД

зі змінами протокол засідання                           Директор

педагогічної ради від 30.08.2024 № 2                         Михайло ФЕДОРЕНКО

 

 

 

 

 

 

 

 

Освітня програма

 

АЛТИНІВСЬКОЇ ГІМНАЗІЇ

КРОЛЕВЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

на 2024 – 2025 навчальний  рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

 

Розділ 1.

Призначення школи та засіб її реалізації

____

Розділ 2.

Опис «моделі» випускника школи

____

Розділ 3.

Цілі та задачі освітнього процесу школи

____

 

Розділ 4.

Освітня програма закладу та її обґрунтування

____

4.1. Освітня програма початкової освіти

4.1.1. Освітня програма 2, 4 класи

4.2. Освітня програма базової середньої освіти

4.2.1. Освітня програма 5 - 7 класів НУШ

4.2.2. Освітня програма 8 – 9 класи

 

 

 

 

Розділ 5

 

Організація освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами

____

Розділ 6.

 

Особливості організації освітнього процесу та

 застосовування в ньому педагогічних технологій

____

Розділ 7.

 

Показники (вимірники) реалізації освітньої програми

____

Розділ 8.

 

Програмно-методичне забезпечення освітньої програми

____

Розділ 9.

Структура навчального року

____

Розділ 10

Дистанційне навчання

____

Розділ 11

Дошкільний підрозділ: освітній процес

____

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ 1

 

Призначення гімназії та засіб її реалізації

 

Призначення Алтинівської гімназії полягає в наданні якісної базової загальної освіти дітям шкільного віку мікрорайону гімназії, забезпеченні їх всебічного розвитку, виховання і самореалізації особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.

Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності.

Спільними для всіх компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.

Основним засобом реалізації призначення гімназії є засвоєння учнями обов'язкового мінімуму змісту загальноосвітніх програм. У той же час заклад має у своєму розпорядженні додаткові засоби реалізації свого призначення, а саме:

  • уведення в навчальний план предметів і курсів, що сприяють загальнокультурному розвитку особистості та формують гуманістичний світогляд;
  • надання учням можливості спробувати себе в різних видах діяльності (інтелектуальної, трудової, художньо-естетичної тощо).

         Освітня програма, що реалізується в закладі, спрямована на: формування в учнів сучасної наукової картини світу; виховання працьовитості, любові до природи; розвиток в учнів національної самосвідомості; формування людини та громадянина, яка прагне вдосконалювання та перетворення суспільства; інтеграцію особистості в систему світової та національної культури; рішення задач, формування загальної культури особистості, адаптації особистості до життя в суспільстві; виховання громадянськості, поваги до прав і свобод людини, поваги до культурних традицій та особливостей інших народів в умовах багатонаціональної держави; створення основи для усвідомленого відповідального вибору та наступного освоєння професійних освітніх програм; формування потреби учнів до самоосвіти, саморозвитку, самовдосконалення тощо.

Реалізація освітньої програми гімназії здійснюється через два рівні освіти: початкова освіта тривалістю чотири роки; базова середня освіта тривалістю п’ять років.

 

 

Розділ 2

Опис "моделі" випускника гімназії

 

Модель випускника Нової Української Школи– це необхідна основа для сміливих і успішних кроків у своє майбутнє. Всі інші здобутки у сфері компетентності може принести людині лише наполеглива цілеспрямована праця, бажання вчитися і ділитися досвідом з іншими.

Випускник гімназії має міцні знання і вміло користується ними. Знання та вміння отримані учнем тісно взаємопов’язані з його ціннісними орієнтирами.

Набуті життєві компетентності випускник вміло використовує для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці. Він вміє критично мислити, логічно обґрунтовувати позицію, виявляти ініціативу, творити, вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення.

Наш випускник це передусім людина творча, з великим потенціалом саморозвитку та самореалізації, широким спектром особистості:

    • випускник гімназії добре проінформована особистість;
    • прагне до самоосвіти та вдосконалення;
    • готовий брати активну участь у суспільно-культурному житті громади, держави;
    • є свідомим громадянином, готовим відповідати за свої вчинки;
    • свідомо ставиться до свого здоров’я та довкілля;
    • мислить креативно, використовуючи увесь свій творчий потенціал.

Випускник компетентний у ставленні до життя — реалізує себе через самопізнання, саморозуміння та інтелектуальну культуру.

Випускник початкових класів має знання, уміння та навички, передбачені стандартом початкової освіти. Він упевнений у собі, старанний, працелюбний, самостійний, дисциплінований, вмотивований на досягнення успіху, вміє слухати і чути, критично мислити і має почуття самоконтролю, навички навчальної діяльності, культуру поведінки і мови, основи особистої гігієни і здорового способу життя.

Випускник базової основної школи володіє певними якостями і вміннями на рівні вимог державних освітніх стандартів успішно засвоює загальноосвітні програми з усіх предметів шкільного навчального плану; має систему розумових навичок (порівняння, узагальнення, аналіз, синтез, класифікацію, визначення головного); володіє основами комп’ютерної грамотності; знає свої громадянські права і вміє їх реалізувати; оцінює свою діяльність з погляду моральності та етичних цінностей; дотримується правил культури поведінки і спілкування; веде здоровий спосіб життя; готовий до форм і методів навчання, використовуваних у старших класах.

Наш випускник - свідомий громадянин і патріот своєї країни, готовий до сміливих й успішних кроків у майбутнє.

 

 

 

 

 

Розділ 3

Цілі та задачі освітнього процесу гімназії

 

Цілі та задачі освітнього процесу на кожному рівні реалізації освітніх програм повинні бути обумовлені "моделлю" випускника, призначенням і місцем гімназії в освітньому просторі району, мікрорайону. Вони повинні бути сформульовані конкретно, бути вимірними, досяжними, визначеними за часом, несуперечливими по відношенню одна до одної. Інакше кажучи, відповідати загальним вимогам, що пропонуються до визначення цілей і задач.

Перед гімназією поставлені такі цілі освітнього процесу:

  1. Забезпечити засвоєння учнями обов'язкового мінімуму змісту початкової, основної на рівні вимог державного освітнього стандарту;
  2. Гарантувати наступність освітніх програм усіх рівнів;
  3. Створити основу для адаптації учнів до життя в суспільстві, для усвідомленого вибору та наступного засвоєння професійних освітніх програм;
  4. Формувати позитивну мотивацію учнів до навчальної діяльності;
  5. Забезпечити соціально-педагогічні відносини, що зберігають фізичне, психічне та соціальне здоров'я учнів;
  6. Підвищення кваліфікації педагогічних працівників шляхом своєчасного та якісного проходження курсів перепідготовки;
  7. Проведення атестації та сертифікації педагогів;
  8. Цілеспрямоване вдосконалення навчально-матеріальної бази школи.

 

Розділ 4

Освітня програма закладу та її обґрунтування

4.1. Освітня програма початкової освіти

 

Освітня програма початкової освіти окреслює підходи до організації єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової освіти.

Початкова освіта здобувається з шести років (відповідно до Закону України «Про освіту»). Програма визначає загальний обсяг навчального навантаження на тиждень, забезпечує взаємозв’язки окремих предметів, курсів за вибором, їх інтеграцію та логічну послідовність вивчення, які будуть подані в рамках навчальних планів:

метою початкової освіти є всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей, розвиток самостійності, творчості та допитливості.

Початкова освіта має такі цикли, як 1—2 і 3—4 класи, що враховують вікові особливості розвитку та потреби дітей і дають можливість забезпечити подолання розбіжностей у досягненнях, зумовлених готовністю до здобуття освіти. Вимоги до обов’язкових результатів навчання визначаються з урахуванням компетентнісного підходу до навчання, в основу якого покладено ключові компетентності:

  1. вільне володіння державною мовою, що передбачає уміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, а також любов до читання, відчуття краси слова, усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження, готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях;
  2. здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами, що передбачає активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті громади, можливість розуміти прості висловлювання іноземною мовою, спілкуватися нею у відповідних ситуаціях, оволодіння навичками міжкультурного спілкування;
  3. математична компетентність, що передбачає виявлення простих математичних залежностей в навколишньому світі, моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань, усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини;
  4. компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, що передбачають формування допитливості, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї, самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати, формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів, пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження;
  5. інноваційність, що передбачає відкритість до нових ідей, ініціювання змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо), формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади;
  6. екологічна компетентність, що передбачає усвідомлення основи екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використанняприродних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства;
    1. інформаційно-комунікаційна компетентність, що передбачає опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування, здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях;
    2. навчання впродовж життя, що передбачає опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання, організацію власного навчального середовища, отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб, визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення, навчання працювати самостійно і в групі;
    1. громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, усвідомленням рівних прав і можливостей, що передбачають співпрацю з іншими особами для досягнення спільної мети, активність в житті класу і школи, повагу до прав інших осіб, уміння діяти в конфліктних ситуаціях, пов’язаних з різними проявами дискримінації, цінувати культурне розмаїття різних народів та ідентифікацію себе як громадянина України, дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя;
    1. культурна компетентність, що передбачає залучення до різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості;
    2. підприємливість та фінансова грамотність, що передбачають ініціативність, готовність брати відповідальність за власні рішення, вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей, усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці, готовність до втілення в життя ініційованих ідей, прийняття власних рішень.

Основою формування ключових компетентностей є досвід здобувачів освіти, їх потреби, які мотивують до навчання, знання та вміння, які формуються в різному освітньому середовищі (школі, родині), різноманітних соціальних ситуаціях і зумовлюють формування ставлення до них. Спільними для всіх ключових компетентностей є такі вміння, як читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, співпрацювати з іншими особами.

Компетентності здобувачів освіти визначено за такими освітніми галузями, які забезпечують формування всіх ключових компетентностей.

 

4.1.1. Освітня  програма 2, 4 класів

Алтинівської гімназії Кролевецької міської ради

Тип навчального закладу – заклад середньої освіти ІІ ступеня.

Кількість початкових класів у закладі  – 2.

Кількість учнів – 12

Мова навчання – українська.

Навчальний план зорієнтований на роботу за п'ятиденним навчальним тижнем.

Освітню програму для 2, 4 класів Алтинівської гімназії Кролевецької міської ради розроблено відповідно до Закону України «Про освіту», у відповідності до Державного стандарту початкової освіти (постанова КМУ від 21.02.2018 № 87) - для 2, 4 класів – типових освітніх програм (Наказ МОН № 743 від 12.08.2022 року);

У програмі визначено вимоги до конкретних очікуваних результатів навчання; коротко вказано відповідний зміст кожного навчального предмета чи інтегрованого курсу.

Програму побудовано із врахуванням таких принципів:

  • дитиноцентрованості і природовідповідності;
  • узгодження цілей, змісту і очікуваних результатів навчання;
  • науковості, доступності і практичної спрямованості змісту;
  • наступності і перспективності навчання;
  • взаємозв’язаного формування ключових і предметних компетентностей;
  • логічної послідовності і достатності засвоєння учнями предметних компетентностей;
  • можливостей реалізації змісту освіти через предмети або інтегровані курси;
  • творчого використання вчителем програми залежно від умов навчання;
  • адаптації до індивідуальних особливостей, інтелектуальних і фізичних можливостей, потреб та інтересів дітей.

Зміст програми має потенціал для формування у здобувачів всіх ключових компетентностей. Спільними для всіх ключових компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв'язувати проблеми, співпрацювати з іншими особами.

Освітню програму укладено за такими освітніми галузями:

  • мовно-літературна - включає українську мову та літературу, іноземну мову (англійська);
  • математична - спрямована на формування математичної та інших ключових компетентностей;
  • природнича - має на меті формування компетентностей в галузі природничих наук, основи наукового світогляду, становлення відповідальної природоохоронної поведінки у навколишньому світі;
  • технологічна – формування компетентностей в галузі техніки і технологій, здатності до зміни навколишнього світу засобами сучасних технологій;
  • інформативна – формування інформаційно – комунікаційної компетентності, здатності до розв’язання проблем з використанням цифрових пристроїв для розвитку, самовираження, здобуття навичок безпечної діяльності в інформаційному суспільстві;
  • соціальна і здоров’язбережувальна - формування соціальної компетентності, активної громадянської позиції, підприємливості, розвиток самостійності, застосування моделі здорової та безпечної поведінки, збереження власного здоров’я та здоров’я інших;
  • громадянська  та  історична  - формування  громадянської та інших компетентностей, готовності до змін шляхом осмислення зв’язків між минулим і сучасним життям, активної громадянської позиції, набуття досвіду життя в соціумі з урахуванням демократичних принципів;
  •  - мистецька - формування цінностей у процесі пізнання мистецтва та художньо-творчого самовираження, поваги до національної та світової мистецької спадщини;
  • фізкультурна – формування мотивації до занять фізичною культурою і спортом для забезпечення гармонійного фізичного розвитку, вдосконалення життєво необхідних рухових умінь та навичок.

Мовно-літературна освітня галузь в 2, 4 класах реалізується через навчальні предмети « Українська мова», « Читання» - 2 клас; 4 клас - «Українська мова», «Літературне читання».

Математична освітня галузь реалізується через предмет «Математика».

Громадянська та історична, соціальна та здоров’язбережувальна, природнича, реалізується через інтегрований предмет «Я досліджую світ».

Технологічна освітня галузь реалізується через навчальний предмет «Дизайн і технології».

Інформатична - через предмет «Інформатика», починаючи з 2 класу: 2 і 4 класи.

Мистецька галузь - через окремі предмети « Образотворче мистецтво» і

 « Музичне мистецтво» по 1 годині.

Фізкультурна галузь реалізується через предмет «Фізична культура».

Навчальний план

Навчальні предмети

Кількість  годин на тиждень

 

 

2 клас

4 клас

 

 

Інваріантний складник

 

 

 

Навчання грамоти*

-

-

 

 

Українська мова та читання**

7

7

 

 

Іноземна мова (англійська )

3

3

 

 

Математика

4

5

 

 

Я досліджую світ***

3

3

 

 

Дизайн і технології

1

1

 

 

Інформатика

1

1

 

 

Образотворче мистецтво

1

1

 

 

Музичне мистецтво

1

1

 

 

Фізична культура

3

3

 

 

Усього

21+3

22+3

 

 

Варіантний складник

 

 

 

 

Додаткові години для вивчення  предметів  освітніх галузей, проведення індивідуальних консультацій та групових занять

 

 

 

 

Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження учня

 

23

 

23

 

 

Сумарна кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету (без урахування поділу на групи)

26

 

 

26

 

 

 

Програмою визначено вимоги до конкретних очікуваних результатів навчання, коротко вказано відповідний зміст кожного навчального предмета чи інтегрованого курсу. Зміст програми має потенціал для формування у здобувачів освіти ключових компетентностей, передбачених стандартами початкової освіти. Спільними для всіх ключових компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв'язувати проблеми, співпрацювати з іншими особами.

Враховуючи інтегрований характер компетентності, у процесі реалізації Типової освітньої програми використовуються внутрішньопредметні і міжпредметні зв’язки, які сприяють цілісності результатів початкової освіти та переносу умінь у нові ситуації.

Розподіл навчальних годин за темами, розділами, вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у програмі.

4.2. Освітня програма базової середньої освіти

Тип навчального закладу – заклад середньої освіти ІІ ступеня.

Кількість  класів у закладі  – 5.

Кількість учнів – 52 .

Мова навчання – українська.

Навчальний план зорієнтований на роботу за п'ятиденним навчальним тижнем.

4.2.1.Освітня програма 5 – 7 класи Нової української школи

Освітню програму для 5- 7 класів Алтинівської гімназії Кролевецької міської ради розроблено відповідно до Закону України «Про освіту», у відповідності до Типової освітньої програми, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021 року № 235 зі змінами від 09.08.2024 наказ МОН України № 1120.

Освітня програма визначає:

  1. вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за освітньою програмою  середньої освіти;
  2. загальний обсяг навчального навантаження на адаптаційному циклі та циклі базового предметного навчання (в годинах), його розподіл між освітніми галузями за роками навчання.

Освітня програма включає:

навчальний план;

перелік модельних навчальних програм;

форми організації освітнього процесу;

опис інструментарію оцінювання.

1. Вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання

 за освітньою програмою

Навчання за освітньою програмою базової середньої освіти можуть розпочинати учні, які на момент зарахування (переведення) до закладу загальної середньої освіти, що забезпечує здобуття відповідного рівня повної загальної середньої освіти, досягли результатів навчання, визначених у Державному стандарті початкової освіти, що підтверджено відповідним документом (свідоцтвом досягнень, свідоцтвом про здобуття початкової освіти).

У разі відсутності результатів річного оцінювання з будь-яких предметів та/або державної підсумкової атестації за рівень початкової освіти учні повинні пройти відповідне оцінювання упродовж першого семестру навчального року.

Для проведення оцінювання наказом керівника закладу освіти створюється комісія, затверджується її склад (голова та члени комісії), а також графік проведення оцінювання та перелік завдань з навчальних предметів.

Протокол оцінювання рівня навчальних досягнень складається за формою згідно з додатком 2 до Положення про індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 12 січня 2016 року № 8 (зі змінами № 624 від 06.06.2016 ; № 635 від 24.04.2017; № 955 від 10.07.2019; № 160 від 10.02.2021; № 165 від 15.02.2023), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 лютого 2016 р. за № 184/28314

  1. Загальний обсяг навчального навантаження, його розподіл між освітніми галузями за роками навчання

 

Фото без опису

Фото без опису

Освітні галузі реалізуються:

  • мовно -літературна– через окремі предмети: "Українська мова", "Українська література", "Іноземна мова (англійська)", «Зарубіжна література»;
  • природнича – через інтегрований курс «Пізнаємо природу» 5,6 класи, 6 клас – « Географія»;
  • соціальна і здоров’язбережувальна – через інтегрований курс

«Здоров’я, безпека та добробут», Етика 5,6 класи;

  • мистецька- реалізується через окремі предмети: «Музичне мистецтво» та «Образотворче мистецтво» по 1 годині.

Змістове наповнення предмета «Фізична культура» заклад освіти формує самостійно з варіативних модулів відповідно до статево-вікових особливостей учнів, їх інтересів, матеріально-технічної бази навчального закладу, кадрового забезпечення, регіональних та народних традицій. Через варіативні модулі:

  1. панна;
  2. доджбол;
  3. рухливі ігри;
  4. баскетбол 3х3;
  5. баскетбол;
  6. волейбол;
  7. волейбол пляжний;
  8. дитяча легка атлетика;
  9. футбол;
  10. настільний теніс;
  11. футзал;
  12. гімнастика.

 

Навчальний план

для 5 класу  2024 – 2025 навчального року

Алтинівської гімназії Кролевецької міської ради, складений на основі Типової освітньої програми для 5 – 9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки

від 19.02.2021 року № 235, п.4 Типові навчальні програми, додаток 3

( зі змінами від 09.08.2024 наказ МОН України № 1120)

Освітня галузь

Орієнтовний перелік предметів

та галузевих інтегрованих

курсів

Кількість

годин на тиждень у класах

 

5 клас  

 

Мовно-літературна

Українська мова

4

 

Українська література

1,5 +0,5

 

Зарубіжна література

1+0,5

 

Іноземна мова: англійська мова

3,5

 

Математична

Математика

4+1

 

Природнича

Інтегрований курс « Пізнаємо природу»*

1,5+0,5

 

Соціальна і

здоров’язбережувальна

Інтегрований курс

«Здоров’я, безпека та добробут»

1

 

Етика*

0,5

 

Громадянська та історична

Інтегрований курс історії та громадянської освіти

1+1

 

Інформатична

Інформатика

1

 

Технологічна

Технології

1

 

Мистецька

Музичне мистецтво

0,5+0,5

 

Образотворче мистецтво

0,5+0,5

 
 

Фізичнакультура

Фізична культура

3

 

Години, передбачені для фізичної культури, не враховуються

під час визначення гранично допустимого навчального навантаження учнів, але обов'язково фінансуються

 

Разом (без фізичної культури + фізична

культура)

24,5+ 3

 

Години навчального навантаження для перерозподілу між освітніми компонентами

5 із 7,5

 

Гранично допустиме навчальне навантаження

28

 

Всього (без фізичної культури + фізична

культура; без урахування поділу класів на групи)

24,5+ 3

 

 

Навчальний план

для 6 класу  2024 – 2025 навчального року

Алтинівської гімназії Кролевецької міської ради, складений на основі Типової освітньої програми для 5 – 9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки

від 19.02.2021 року № 235, п.4 Типові навчальні програми, додаток 3

( зі змінами від 09.08.2024 наказ МОН України № 1120)

Освітня галузь

Орієнтовний перелік предметів

та галузевих інтегрованих

курсів

Кількість

годин на тиждень у класах

 

6 клас  

 

Мовно-літературна

Українська мова

4 +1

 

Українська література

1,5+0,5

 

Зарубіжна література

1+0,5

 

Іноземна мова: англійська мова

3,5

 

Математична

Математика

4+1

 

Природнича

Інтегрований курс « Пізнаємо природу»*

1+1

 

Географія

1+1

 

Соціальна і

здоров’язбережувальна

Інтегрований курс

«Здоров’я, безпека та добробут»

1

 

Етика*

0,5

 

Громадянська та історична

Інтегрований курс історії та громадянської освіти

1,5+1,5

 

Інформатична

Інформатика

1

 

Технологічна

Технології

1

 

Мистецька

Музичне мистецтво

0,5+0,5

 

Образотворче мистецтво

0,5+0,5

 
 

Фізичнакультура

Фізична культура

3

 

Години, передбачені для фізичної культури, не враховуються

під час визначення гранично допустимого навчального навантаження учнів, але обов'язково фінансуються

 

Разом (без фізичної культури + фізична

культура)

29,5 + 3

 

Години навчального навантаження для перерозподілу між освітніми компонентами

8 із 9,5

 

Гранично допустиме навчальне навантаження

31

 

Всього (без фізичної культури + фізична

культура; без урахування поділу класів на групи)

29,5+ 3

 

Навчальний план

для 7 класу  2024 – 2025 навчального року

Алтинівської гімназії Кролевецької міської ради, складений на основі Типової освітньої програми для 5 – 9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки

від 19.02.2021 року № 235, п.4 Типові навчальні програми, додаток 3

( зі змінами від 09.08.2024 наказ МОН України № 1120)

Освітня галузь

Орієнтовний перелік предметів

та галузевих інтегрованих

курсів

Кількість

годин на тиждень у класах

7 клас  

Мовно-літературна

Українська мова

3

Українська література

1,5+0,5

Зарубіжна література

1+1

Іноземна мова: англійська мова

3,5

Математична

Алгебра

2,5+0,5

Геометрія

1,5+0,5

Природнича

Біологія

2

Географія

2

Фізика

2

Хімія

1+1

Соціальна і

здоров’язбережувальна

Інтегрований курс

«Здоров’я, безпека та добробут»

1

Громадянська та історична

Історії України

0,5 +1

Всесвітня історія

0,5+0,5

Громадянська освіта

0,5

Інформатична

Інформатика

1

Технологічна

Технології

1

Мистецька

Музичне мистецтво

0,5+0,5

Образотворче мистецтво

0,5+0,5

Фізична культура

Фізична культура

3

Години, передбачені для фізичної культури, не враховуються

під час визначення гранично допустимого навчального навантаження учнів, але обов'язково фінансуються

Разом (без фізичної культури + фізична

культура)

31,5 + 3

Години навчального навантаження для перерозподілу між освітніми компонентами

6 із 6,5

Гранично допустиме навчальне навантаження

32

Всього (без фізичної культури + фізична

культура; без урахування поділу класів на групи)

30,5+ 3

 

 

В Алтинівській гімназії у 2024 -2025 навчальному році визначено такий порядок викладання предметів інваріантної та варіативної складових, на які виділено не цілу (дробову: 0,5; 1,5; 2,5 тощо) кількості годин:

 

№ з/п

Назва навчального предмету, спецкурсу тощо

Спрямування

Клас

Кількість годин за робочим навчальним планом

Кількість годин

І

 семестр

ІІ семестр

1

Зарубіжна література

Навчальний предмет інваріантної складової

5

1,5

1

2

 

2

Англійська мова

3,5

3

4

3

Етика

0,5

1

0

4

Зарубіжна література

Навчальний предмет інваріантної складової

6

1,5

2

1

5

Англійська мова

3,5

4

3

6

Етика

0,5

0

1

7

 

Англійська мова

Навчальний предмет інваріантної складової

7

3,5

4

3

11

Історія України

2,5

1

2

12

Громадянська освіта

1,5

0

1

Модельні навчальні програми

Модельна навчальна програма - документ, що визначає орієнтовну послідовність досягнення очікуваних результатів навчання учнів, зміст навчального предмета, інтегрованого курсу та види навчальної діяльності учнів, рекомендований для використання в освітньому процесі в порядку, визначеному законодавством.

Алтинівська гімназія обрала такі модельні програми для учнів 5,6 класів:

  1. Модельна навчальна програма « Українська мова. 5 – 6 класи» для закладів загальної середньої освіти ( авт. ЗаболотнийО.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д.);
  2. Модельна навчальна програма « Українська література. 5 – 6 класи» для закладів загальної середньої освіти ( авт. Яценко Т.О., Качак Т.Б., Кизилова В.В., Пахаренко В.І., Дячок С.О., Овдійчук Л.М., Слижук О.А., Макаренко В.М., Тригуб І.А.);
  3. Модельна навчальна програма « Зарубіжна література. 5 – 9 класи» для закладів загальної середньої освіти ( авт Ніколенко О., Ісаєва О., Клименко Ж.,Мацевко – Бекерська Л., Юлдашева Л., Рудніцька Н., Туряниця В., Тіхоненко С., Вітко М., Джангобекова Т.);
  4. Модельна навчальна програма «Іноземна мова 5-9 класи для закладів загальної середньої освіти» - Англійська мова (авт. Редько В. Г. та ін.);
  5. Модельна навчальна програма « Математика. 5 – 6 класи» для закладів загальної середньої освіти ( авт. Істер О.С.);
  6. Модельна навчальна програма « Пізнаємо природу. 5 – 6 класи»

( інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти ( авт. Біда Д, Гільберг Т., Колісник );

  1. Модельна навчальна програма « Технології. 5 – 6 класи» для закладів загальної середньої освіти ( авт. Ходзицька І.Ю., Горобець О.В., Медвідь О.Ю., Пасічна Т.С., Приходько Ю.М.);
  2. Модельна навчальна програма « Інформатика. 5 – 6 класи» для закладів загальної середньої освіти ( авт. Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.);
  3. Модельна навчальна програма « Вступ до історії України та громадянської освіти. 5 – 6 класи» для закладів загальної середньої освіти ( авт. Бурлака О.В., Власова Н.С., Желіба О.В., Майорський В.В., Піскарьова І.О., Щупак І.Я.);
  4. Модельна навчальна програма « Мистецтво. 5 – 6 класи» ( інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти ( авт. Масол Л.М., Просіна О.В.);
  5. Модельна навчальна програма « Здоров’я, безпека та добробут. 5 – 6 класи» ( інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти ( авт. Воронцова Т.В., Пономаренко В.С., Лаврентьєва І.В., Хомич О.Л.);
  6. Модельна навчальна програма « Етика. 5 – 6 класи» для закладів загальної середньої освіти ( авт. Ашортіа Є., Бакка Т., Желіба О., Козіна Л., Мелещенко Т., Щупак І.);
  7. Модельна навчальна програма « Фізична культура. 5 – 6 класи» для закладів загальної середньої освіти ( авт. Педан О.С, Коломоєць Г.А., Боляк А.А., Ребрина А.А., Деревянко В.В., Стеценко В.Г., Остапенко О.І., Лакіза О.М., Косик В.М. та інші).

Алтинівська гімназія обрала такі модельні програми для учнів 7 класу:

  1. Модельна навчальна програма «Українська література. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Яценко Т. О., Пахаренко В. І., Слижук О. А., Тригуб І. А.)
  2. Модельна навчальна програма «Українська мова. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О. В., Заболотний В. В., Лавринчук В. П., Плівачук К. В., Попова Т. Д.)
  3. Модельна навчальна програма « Зарубіжна література. 5 – 9 класи» для закладів загальної середньої освіти ( авт Ніколенко О., Ісаєва О., Клименко Ж.,Мацевко – Бекерська Л., Юлдашева Л., Рудніцька Н., Туряниця В., Тіхоненко С., Вітко М., Джангобекова Т.);
  4.  Модельна навчальна програма: Друга іноземна мова. 5–9 класи. (Редько В. Г., Шаленко О. П. та ін.);
  5. Модельна навчальна програма «Алгебра. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автор Істер О. С.)
  6. Модельна навчальна програма «Геометрія. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автор Істер О. С.)
  7. Модельна навчальна програма « Біологія. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Балан П. Г., Кулініч О. М., Юрченко Л. П.);
  8. Модельна навчальна програма « Технології. 7 – 9 класи» для закладів загальної середньої освіти ( авт. Ходзицька І.Ю., Горобець О.В., Медвідь О.Ю., Пасічна Т.С., Приходько Ю.М.);
  9. Модельна навчальна програма « Інформатика. 7 – 9 класи» для закладів загальної середньої освіти ( авт. Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.);
  10. Модельна навчальна програма «Історія України 7-9 кл» (авт. Бурлака О. В., Желіба О. В., Павловська-Кравчук В. А.,Худобець О. А., Черкас Б. В., Щупак І. Я.)
  11. Модельна навчальна програма «Всесвітня історія 7-9 кл»(авт. Щупак І.Я., Посунько А.С., Бакка Т.В., Бурлака А.В., Власова Н.С, Желіба О.В., Махонін О.О, Мелещенко Т.В., Павловська-Кравчук В.А., Піскарьова І.О., Худобець О.А.)
  12. Модельна навчальна програма « Мистецтво. 7 – 9 класи» ( інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти ( авт. Масол Л.М.);
  13. Модельна навчальна програма «Здоров’я, безпека та добробут. 7-9 класи (інтегрований курс)» (автори: Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Андрук Н. В.,Лаврентьєва І. В., Хомич О. Л.)
  14. Модельна навчальна програма « Хімія - 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти ( автор Григорович О.В.)
  15. Модельна навчальна програма "Фiзична культура.7-9 класи" для закладiв загальної середньої освiти (автори Баженков Е.В, Коломоєць Г.А., Болят А.А., Педан О.С та iншi).

Форми організації освітнього процесу

Алтинівська гімназія у 2024/ 2025 навчальному році буде працювати дистанційно ( рішення Служби безпеки Сумської області); з моменту скасування дистанційного навчання Службою безпеки Сумської області - у змішаному режимі ( форматі) : очно і дистанційно. У разі зміни воєнних дій у регіоні, громаді ( погіршення) – з використанням технологій дистанційного навчання ( рішення педагогічної ради протокол від 30.08.2024 №2).

У 7 класі – 7 учнів, з них навчатимуться на індивідуальній формі навчання – сімейній (домашня освіта )– 1. Учень разом з мамою перебувають в Німеччині з 2022 року.

 

Опис інструментарію оцінювання

Основними видами оцінювання результатів навчання здобувачів освіти 5, 6, 7 класів є формувальне, поточне та підсумкове: тематичне, семестрове, річне.

За рішенням педагогічної ради – оцінювання навчальних досягнень дітей 5 класу: до осінніх канікул – вербальне; після осінніх канікул – бальне; 6, 7 класів – бальне, використовуючи загальні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 5-7 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти, згідно з методичними рекомендаціями щодо оцінювання результатів навчання, затверджених наказом МОН України від 02.08.2024 року № 1093 ( Про затвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання | Міністерство освіти і науки України (mon.gov.ua)). Семестрове та річне оцінювання коригується.

Семестрове та підсумкове (річне) оцінювання результатів навчання здійснюють за 12-бальною системою (шкалою), а його результати позначають цифрами від 1 до 12.

Загальні критерії оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти

 

Рівні результатів навчання

Бал

Загальна характеристика

І. Початковий

1

Учень/учениця розрізняє об'єкти вивчення

2

Учень/учениця     відтворює    незначну    частину     навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об'єкт вивчення

3

Учень/учениця відтворює частину навчального матеріалу; з допомогою вчителя виконує елементарні завдання

ІІ. Середній

4

Учень/учениця    з    допомогою   вчителя   відтворює   основний навчальний матеріал, повторює за зразком певну операцію, дію

5

Учень/учениця відтворює основний навчальний матеріал, з помилками й неточностями дає визначення понять, формулює правило

6

Учень/учениця виявляє знання й розуміння основних положень навчального матеріалу; відповідає правильно, але недостатньо осмислено; застосовує знання при виконанні завдань за зразком

ІІІ. Достатній

7

Учень/учениця правильно відтворює навчальний матеріал, знає основоположні теорії і факти, наводить окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні навчальні дії

8

Учень/учениця має достатні знання, застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між явищами, фактами, робити висновки, загалом контролює власну діяльність; відповіді логічні, хоч і мають неточності

9

Учень/учениця добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, аналізує й систематизує інформацію, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією

ІV. Високий

10

Учень/учениця має повні, глибокі знання, використовує їх у практичній діяльності, робить висновки, узагальнення

 

11

Учень/учениця має гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, знаходить інформацію та аналізує її, ставить і розв'язує проблеми

12

Учень/учениця має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійно аналізує, оцінює, узагальнює опанований матеріал, самостійно користується джерелами інформації, приймає обґрунтовані рішення

 

Критерії оцінювання мовно-літературної галузі (українська мова, література, зарубіжна література, мови та літератури нацменшин)

Критерії оцінювання мовно-літературної галузі (іноземні мови)

Критерії оцінювання математичної галузі

Критерії оцінювання громадянської та історичної галузі

Критерії оцінювання природничої галузі

Критерії оцінювання інформатичної галузі

Критерії оцінювання соціальної та здоровʼязбережувальної галузі

Критерії оцінювання технологічної галузі

Критерії оцінювання мистецької галузі

Критерії оцінювання галузі «Фізична культура»

 

4.2.2. Освітня програма 8 – 9 класів

Освітня програма загальної середньої освіти ІІ ступеня (8 – 9 класи) (базова середня освіта) розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405) з навчанням українською мовою.

Освітня програма окреслює організацію закладом єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти, визначає: загальний обсяг навчального навантаження, очікувані результати навчання учнів. рекомендовані форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти, вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією Типовою освітньою программою.

Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслює навчальний план закладу, який дає цілісне уявлення про зміст і структуру другого рівня освіти, встановлює погодинне співвідношення між окремими предметами за роками навчання, визначає гранично допустиме тижневе навантаження учнів. Вони охоплюють інваріантну складову, сформовану на державному рівні.

Освітню программу Алтинівської гімназії укладено за такими освітніми галузями:

Мови і літератури

Суспільствознавство

Мистецтвознавство

Математика

Природознавство

Технології

Здоров’я і фізична культура

Освітня галузь «Мови і літератури» у навчальному плані реалізується через окремі предмети "Українська мова", "Українська література", "Іноземна мова (англійська)", «Зарубіжна література».

          Освітня галузь «Мистецтво» реалізується через інтегрований курс «Мистецтво» у 8-9 класах.

          Предмет « Інформатика» 9 клас – поділ учнів на групи – І група – 8 учнів; ІІ група – 8 учнів.

Збереження здоров’я дітей належить до головних завдань гімназії. Тому формування навичок здорового способу життя та безпечної поведінки здійснюється не лише в рамках предметів "Фізична культура" та "Основи здоров'я", а інтегрується у змісті всіх предметів інваріантної та варіативної складових навчальних планів.

Змістове наповнення предмета «Фізична культура» заклад освіти формує самостійно з варіативних модулів відповідно до статево-вікових особливостей учнів, їх інтересів, матеріально-технічної бази навчального закладу, кадрового забезпечення, регіональних та народних традицій. Через варіативні модулі:

Клас

Назва модуля

8

 

« Легка атлетика», « Футбол», « Баскетбол», « Волейбол»

9

Освітня галузь «Технології» в 8 – 9-х класах реалізується через предмет «Трудове навчання». Предмет «Трудове навчання» реалізується варіативними модулями:

 

Клас

Назва модуля

«Технічні види праці»

8

« Оздоблення виробів із деревини різбленням»

«Виготовлення виробів із деревини способом токарної обробки»

9

«Проєктування та виготовлення комплексного виробу»

 

Варіативна складова визначена з урахуванням особливості організації освітнього процесу та індивідуальних освітніх потреб учнів. Варіативна складова використана на:

  • запровадження курсів за вибором:

з метою формування в учнів основи наукового розуміння розвитку історичного процесу та місця, ролі і впливу особистості на його перебіг та подолання освітніх втрат «Видатні постаті України кінця 18 – поч..20 століть», 9 клас.

Формування варіативної складової відбувається на підставі побажань учнів, за навчальними програмами затвердженими Міністерством освіти і науки України.

Під час розподілу варіативної складової навчального плану враховано гранично допустиме навантаження на одного учня, уроки фізичної культури при визначенні цього показника не враховувались.

Навчальні екскурсії та навчальна практика у 8-9 - х класах не проводиться ( рішення педагогічної ради від 30.08.2024 року № 2).

 

Предмети

Кількість годин на тиждень у класах

 

8 клас

9 клас

 

Інваріантна складова

 

Українська мова

2

2

 

Українська література

2

2

 

Іноземна мова (англійська)

3

3

 

Зарубіжна література

2

2

 

Історія України.

1,5

1,5

 

Всесвітня історія

1

1

 

Основи правознавства

-

1

 

Музичне мистецтво

-

-

 

Образотворче мистецтво

-

-

 

Мистецтво

1

1

 

Алгебра

2

2

 

Геометрія

2

2

 

Біологія

2

2

 

Географія

2

1,5

 

Фізика

2

3

 

Хімія

2

2

 

Трудове навчання

1

1

 

Інформатика

2

2/2

 

Основи здоров’я

1

1

 

Фізична культура

3

3

 

Разом

27,5+3

32+3

 

Варіативний складник

 

Додатковий час на вивчення курсів за вибором:

Курс за вибором «Видатні постаті України кінця 18 – поч..20 століть»

 

 

1

Сумарна кількість годин інваріантної та варіативної частин

31,5

36

Гранично допустиме навчальне навантаження на учня

33

33

Всього (без урахування поділу класу на групи

27,5+3

30+3

У Алтинівській гімназії у 2024 -2025 навчальному році визначено такий порядок викладання предметів інваріантної та варіативної складових, на які виділено не цілу (дробову: 0,5; 1,5; 2,5 тощо) кількості годин:

 

№ з/п

Назва навчального предмету, спецкурсу тощо

Спрямування

Клас

Кількість годин за робочим навчальним планом

Кількість годин

І семестр

ІІ семестр

1

Історія України

Навчальний предмет інваріантної складової

8

1,5

2

1

2

Історія України

9

1,5

1

2

3

Географія

9

1,5

2

1

Очікувані результати навчання здобувачів освіти. Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів.

 

Ключові компетентності

Компоненти

1

Спілкування державною (і рідною — у разі відмінності) мовами

Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах (у текстовій формі, таблицях, діаграмах, на графіках); розуміти, пояснювати і перетворювати тексти задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні термінологію з окремих предметів, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на тематику окремого предмета; поповнювати свій словниковий запас.

Ставлення: розуміння важливості чітких та лаконічних формулювань.

Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей, доведення правил, теорем

2

Спілкування іноземними мовами

Уміння: здійснювати спілкування в межах сфер, тем і ситуацій, визначених чинною навчальною програмою; розуміти на слух зміст автентичних текстів; читати і розуміти автентичні тексти різних жанрів і видів із різним рівнем розуміння змісту; здійснювати спілкування у письмовій формі відповідно до поставлених завдань; використовувати у разі потреби невербальні засоби спілкування за умови дефіциту наявних мовних засобів; ефективно взаємодіяти з іншими усно, письмово та за допомогою засобів електронного спілкування.

Ставлення: критично оцінювати інформацію та використовувати її для різних потреб; висловлювати свої думки, почуття та ставлення; адекватно використовувати досвід, набутий у вивченні рідної мови та інших навчальних предметів, розглядаючи його як засіб усвідомленого оволодіння іноземною мовою; обирати й застосовувати доцільні комунікативні стратегії відповідно до різних потреб; ефективно користуватися навчальними стратегіями для самостійного вивчення іноземних мов.

Навчальні ресурси: підручники, словники, довідкова література, мультимедійні засоби, адаптовані іншомовні тексти.

3

Математична компетентність

Уміння: оперувати текстовою та числовою інформацією; встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо); розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту; будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об'єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати; прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях.

Ставлення: усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві, розвитку технологічного, економічного й оборонного потенціалу держави, успішного вивчення інших предметів.

Навчальні ресурси: розв'язування математичних задач, і обов’язково таких, що моделюють реальні життєві ситуації

4

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

Уміння: розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі; будувати та досліджувати природні явища і процеси; послуговуватися технологічними пристроями.

Ставлення: усвідомлення важливості природничих наук як універсальної мови науки, техніки та технологій. усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях

Навчальні ресурси: складання графіків та діаграм, які ілюструють функціональні залежності результатів впливу людської діяльності на природу

5

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння: структурувати дані; діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв’язання задачі; використовувати різні знакові системи; знаходити інформацію та оцінювати її достовірність; доводити істинність тверджень.

Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання; усвідомлення важливості інформаційних технологій для ефективного розв’язування математичних задач.

Навчальні ресурси: візуалізація даних, побудова графіків та діаграм за допомогою програмних засобів

6

Уміння вчитися впродовж життя

Уміння: визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети; організовувати та планувати свою навчальну діяльність; моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; доводити правильність власного судження або визнавати помилковість.

Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь; зацікавленість у пізнанні світу; розуміння важливості вчитися впродовж життя; прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності.

Навчальні ресурси: моделювання власної освітньої траєкторії

7

Ініціативність і підприємливість

Уміння: генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблеми, аналізувати, прогнозувати, ухвалювати оптимальні рішення; використовувати критерії раціональності, практичності, ефективності та точності, з метою вибору найкращого рішення; аргументувати та захищати свою позицію, дискутувати; використовувати різні стратегії, шукаючи оптимальних способів розв’язання життєвого завдання.

Ставлення: ініціативність, відповідальність, упевненість у собі; переконаність, що успіх команди – це й особистий успіх; позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших.

Навчальні ресурси: завдання підприємницького змісту (оптимізаційні задачі)

8

Соціальна і громадянська компетентності

Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів; аргументувати та відстоювати свою позицію; ухвалювати аргументовані рішення в життєвих ситуаціях; співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль в командній роботі; аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет; орієнтуватися в широкому колі послуг і товарів на основі чітких критеріїв, робити споживчий вибір, спираючись на різні дані.

Ставлення: ощадливість і поміркованість; рівне ставлення до інших незалежно від статків, соціального походження; відповідальність за спільну справу; налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків; повага до прав людини, активна позиція щодо боротьби із дискримінацією.

Навчальні ресурси: завдання соціального змісту

9

Обізнаність і самовираження у сфері культури

Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії; враховувати художньо-естетичну складову при створенні продуктів своєї діяльності (малюнків, текстів, схем тощо).

Ставлення: культурна самоідентифікація, повага до культурного розмаїття у глобальному суспільстві; усвідомлення впливу окремого предмета на людську культуру та розвиток суспільства.

Навчальні ресурси: математичні моделі в різних видах мистецтва

10

Екологічна грамотність і здорове життя

Уміння: аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події в державі на основі різних даних; враховувати правові, етичні, екологічні і соціальні наслідки рішень; розпізнавати, як інтерпретації результатів вирішення проблем можуть бути використані для маніпулювання.

Ставлення: усвідомлення взаємозв’язку кожного окремого предмета та екології на основі різних даних; ощадне та бережливе відношення до природніх ресурсів, чистоти довкілля та дотримання санітарних норм побуту; розгляд порівняльної характеристики щодо вибору здорового способу життя; власна думка та позиція до зловживань алкоголю, нікотину тощо.

Навчальні ресурси: навчальні проекти, завдання соціально-економічного, екологічного змісту; задачі, які сприяють усвідомленню цінності здорового способу життя

Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися відразу засобами усіх предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване наформування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях. Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, окремих предметів та предметних циклів; їх необхідно враховувати при формуванні шкільного середовища. Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.

 

 

 

 

 

Розділ 5

Організація освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами

На виконання Закону України «Про освіту», Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» від 15.08.2011 №872 (зі змінами, внесеними Постановою КМ від 09.08.2017 №588), Постанови КМ України від 21 липня 2021 р. №765 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами", листа Міністерства освіти і науки України «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» від 18.05.2012 року № 1/9 – 384, «Щодо посадових обов’язків асистента вчителя» від 25.09.2012 року № 1/9-675, листа МОН від 16.11.2021 № 1/19832-21 №1/11479-23 від 03.08.2023 "Про методичні рекомендації "Безпечне освітнє середовище: Надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації",  витягів з протоколів засідання психолого-медико-педагогічної консультації, заяв батьків та з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання їх соціалізацію та інтеграцію в суспільстві в закладі створений два класи з інклюзивним навчанням, де навчаються 2 учениці з особливими освітніми потребами.

Для організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами у закладі створені умови для:

  • забезпечення безперешкодного доступу до будівель та приміщень закладу дітей з ООП; забезпечення необхідними навчально-методичними і наочно-дидактичними посібниками та індивідуальними технічними засобами навчання;
  • облаштування кабінетів психологічного розвантаження, для проведення корекційно-розвиткових занять;
  • забезпечення відповідними педагогічними кадрами
  • створена ресурсна кімната.

Освітній процес у класі з інклюзивним навчанням здійснюється відповідно до типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами, навчальні програми модифіковані.

Команда супроводу розробляє комплексну програму розвитку для кожної дитини з особливими освітніми потребами, що допомогає педагогічному коллективу пристосувати середовище до потреб дитини.

Індивідуальна програма розвитку розробляється командою супроводу (заступник директора з навчально-виховної роботи, вчителі, асистент вчителя, психолог та інші) із обов’язковим залученням батьків, опікунів, з метою визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання дитини з особливими освітніми потребами. Вона містить загальну інформацію про учня, систему додаткових послуг, види необхідної адаптації та модифікації навчальних матеріалів, індивідуальну навчальну програму та за потреби індивідуальний навчальний план.

Оформлення та ведення відповідної документації покладається на асистента вчителя.

Індивідуальна програма розвитку містить такі розділи:

  1. Загальна інформація про дитину: ім’я та прізвище, вік, телефони батьків, адреса, проблема розвитку (інформація про особливі освітні потреби), дата зарахування дитини до школи та строк, на який складається програма.
  2. Наявний рівень знань і вмінь. Група фахівців протягом 1-2 місяців (в залежності від складності порушення) вивчає можливості та потреби дитини, фіксує результати вивчення:
  •  її вміння, сильні якості та труднощі, стиль навчання (візуальний, кінестетичний, багатосенсорний та інші, особливо якщо один зі стилів домінує), у чому їй потрібна допомога;
  • інформація щодо впливу порушень розвитку дитини на її здатність до навчання (відомості надані психолого-медико-педагогічною консультацією).Вся інформація повинна бути максимально точною, оскільки вона є підґрунтям для подальшого розроблення завдань.

Протягом всього навчального року здійснюється психолого-педагогічний, методичний супровід дітей з особливими освітніми потребами працівниками психологічної служби (практичним психологом, соціальними педагогами) закладу та педагогічними працівниками.

Практичний психолог гімназії надає систематичну консультативну допомогу педагогічним працівникам, які викладають в інклюзивному класі, у створенні сприятливих умов адаптації, психологічно комфортного перебування в учнівських колективах учнів з особливими освітніми потребами, вивчає стан адаптації.

Особливістю освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами є його корекційна спрямованість. В індивідуальному навчальному плані передбачається від двох до п’яти годин на тиждень для проведення корекційно-розвиткових занять з урахуванням висновку психолого-медико-педагогічної консультації та типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, а саме:

  • корекція розвитку: когнітивна сфера;
  • розвиток мовлення;
  • психомоторний розвиток;
  • ритміка.

Такі години не враховуються під час визначення гранично допустимого тижневого навчального навантаження дітей з особливими освітніми потребами.

Корекційно-розвиткові заняття проводяться практичним психологом, вчителями, які можуть надавати такі послуги.

Особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу забезпечує асистент вчителя, який бере участь у розробленні та виконанні індивідуальних навчальних планів та програм, адаптує навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами.

Оцінювання навчальних досягнень дітей з особливими освітніми потребами здійснюється згідно з методичними рекомендаціями ( зчитування QR code )

Фото без опису

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні з ООП залучаються до позакласних і позашкільних заходів з урахуванням її інтересів, побажань, індивідуальних особливостей та стану їх здоров’я.

Розділ 6

Особливості організації освітнього процесу та застосовування

в ньому педагогічних технологій

Соціальні перетворення в українському суспільстві докорінно змінили пріоритети в галузі освіти. Школа потребує нових нетрадиційних ідей, теорій, що відповідали б оптимальному розвитку дитини, сучасним потребам людства.

Створення ситуації успіху, сприятливих умов для повноцінної діяльності кожної дитини – основна мета, що покладена в основу технологій навчання. Незважаючи на розмаїття нововведень, основною формою організації навчальної діяльності залишається урок.

Основними формами організації освітнього процесу є різні типи уроку: формування компетентностей; розвитку компетентностей; перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей; корекції основних компетентностей; комбінований урок.

Також передбачені екскурсії, віртуальні подорожі, уроки-семінари, лекції конференції, форуми, квести, інтерактивні уроки (уроки-«суди», урок-дискусійна група, уроки з навчанням одних учнів іншими), інтегровані уроки, проблемний урок, відео-уроки, прес-конференції, ділові ігри тощо. Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, забезпечуючи досягнення очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах з предмету.

У закладі широко впроваджуються інформаційно-комунікативі технологій. Застосування ІКТ в освітньому процесі базується на загальному розумінні зміни ролі інформації та принципах інформаційної взаємодії в різних напрямках освітньої діяльності Це дозволяє формувати позитивну мотивацію учнів до навчальної діяльності, критичне і логічне мислення, вміння приймати рішення, співпрацювати в команді, бути конкурентоздатними та впевненими особистостями.

Вчителями закладу створена модель уроків на основі синтезу оригінальних прийомів, елементів інноваційних педагогічних методик і інформаційно-комунікативних технологій та традиційних форм організації освітнього процесу.  

Серед використовуваних засобів: мультимедійні презентації, мультимедійні карти, проєкти, онлайн-тести, програмовані засоби навчання та інше.

 

Розділ 7

Показники (вимірники) реалізації освітньої програми

 

Рівень реалізації освітньої програми вивчається шляхом моніторингу якості проведення навчальних занять, моніторингу досягнення учнями результатів навчання (компетентностей); проведення контрольних випробувань учнів; участі учнів ліцею у предметних олімпіадах різного рівня, Всеукраїнських інтелектуальних конкурсах та турнірах; аналізу результатів участі учнів у ДПА.

 

Розділ 8

Програмно-методичне забезпечення освітньої програми

 

Для виконання освітніх програм гімназії на 2024/2025 навчальний рік передбачено використання, затверджених Міністерством освіти і науки України, навчальних програм з усіх предметів інваріативної частини; курсів за вибором, що забезпечує інтеграцію загальноосвітніх (основних і додаткових) програм, у єдину освітню програму, що дозволяє одержати запланований результат освіти - "модель" випускника.

 

Розділ 9

Структура навчального року

 

Відповідно до статті 15 (розділ ХІІ) Закону України «Про освіту» структура навчального року, тривалість навчального тижня, інші форми організації освітнього процесу встановлюються загальноосвітнім навчальним закладом середньої освіти у межах часу передбаченого програмою.

2024/2025 навчальний рік розпочинається 2 вересня 2024 року та закінчується 30 червня 2025 року.

Структура навчального року: І семестр - з 02.09.2024 по 27.12.2024; ІІ семестр - з 13.01.2025 по 30.05.2025. Усього – 175 днів.

Упродовж навчального року проводяться канікули: осінні канікули - з 26.10.2024 по 03.11.2024; зимові канікули - з 28.12.2024 по 12.01.2025; весняні канікули - з 22.03.2025 по 30.03.2025. Усього – 34 календарних днів.

Орієнтовна дата проведення свята «Останній дзвоник» - 30 травня 2025 року.

Дата вручення документів про освіту буде визначена додатково (в залежності від термінів проведення ДПА).

Перелік предметів державної підсумкової атестації визначається Міністерством освіти і науки України. Терміни їх проведення визначаються навчальним закладом.

Орієнтовні терміни проведення ДПА для 9-го класу – календарний тиждень після закінчення занять навчального року.

За рішенням педагогічної ради протокол від 30.08.2024 № 2 навчальна практика та навчальні екскурсії не проводяться у 2024/2025 навчальному році.

Гімназія працює в режимі п’ятиденки з двома вихідними – субота, неділя. Навчальні заняття проводяться в одну зміну з 8:45 до 13:55, 7 –мі уроки проводяться дистанційно.

У гімназії організовано харчування: безкоштовно для дітей пільгових категорій, решта за батьківську плату.

Уроки регламентуються розкладом, затвердженим директором гімназії.

Розділ 10

Дистанційне навчання

У зв’язку із запровадженням воєнного стану у країні, області, районі, можливим запровадженням карантинних заходів Алтинівська гімназія використовує такі інструментарії дистанційного навчання у 2024– 2025 навчальному році:

  • сайт гімназії ( для викладу навчального матеріалу);
  • програму ZOOM ( для проведення онлайн – нарад, засідання педагогічної ради, засідання атестаційної комісії, засідання методичної ради.);
  • програму CoogleMit( для проведення онлайн - уроків);
  • Е- журнали/ щоденники на порталі Smart-School( для зворотнього зв’язку з учнями та батьками дітей).

Розділ 11

Дошкільний підрозділ: освітній процес

Тип навчального закладу – дошкільний підрозділ Алтинівської гімназії Кролевецької міської ради.

Кількість груп у дошкільному підрозділі– 1.

Кількість вихованців – 15.

Мова навчання – українська.

Навчальний план зорієнтований на роботу за п'ятиденним навчальним тижнем.

Навчання і виховання дітей у дошкільному підрозділі гімназії проводиться за навчальною програмою « Я у світі», 2019 року.

У дошкільному підрозділі за умов скасування Службою безпеки Сумської області дистанційного навчання буде організовано харчування: безкоштовно для дітей пільгових категорій, решта за батьківську плату.

Розділ 12

Робота гуртків

У Алтинівській гімназії Кролевецької міської ради в 2024/2025 навчальному році працюватиме гурток військово – патріотичного спрямування « Воля» ( « Джура») з метою національно – патріотичного виховання здобувачів освіти.

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора