A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Алтинівський ліцей
Кролевецької міської ради Сумської області

Звіт директора

   Вступ

      Шановні присутні! Закінчився черговий навчальний рік.

Сьогодні ми зібралися, щоб підбити підсумки роботи колективу ліцею, адміністрації та директора  ліцею протягом 2021-2022 навчального року.

Освіта була і є найвищим національним пріоритетом, основою для розвитку особистості, суспільства та держави. Сьогодні вона зазнає суттєвих змін – змінюються пріоритети, структура й зміст освіти, пов’язані із запровадженням компетентнісного підходу до формування змісту та організації освітнього процесу. Тому створення високоефективної системи якісної освіти – це об’єктивна вимога часу.

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю» від 23.03.2005 р. № 178, на виконання Національної доктрини розвитку освіти (п. 3), наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 р. № 55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх навчальних закладів», керівник має щороку звітувати про свою діяльність на загальних зборах педагогічного колективу, батьківського комітету та ради навчального закладу, громадськості. Таке звітування має на меті подальше утвердження відкритої і демократичної державно - громадської системи управління освіти, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності в навчальному закладі, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації.

Колектив Алтинівського ліцею та я , як директор даного закладу, протягом 2021-2022 навчального року працювали над втіленням у життя Закону України «Про освіту», Закону «Про повну загальну середню освіту», Державної національної програми “Освіта”, “Національної доктрини розвитку освіти”, Концепції НУШ, Конвенціїї ООН про права дитини. Це були поступальні кроки, які сприяли вирішенню та реалізації пріоритетних питань роботи закладу.  А як соціальний інститут чутливо реагували на всі виклики, що відбуваються у суспільстві і постійно перебуваємо у процесі змін, зумовлених такими зовнішніми чинниками, як конкуренція, інновація, урядова політика, запити суспільства, карантинні обмеження, що постійно зростають та введення воєнного стану на території країни у зв’язку з агресією сусідньої держави.    

                       Загальна інформація про заклад.

Алтинівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Кролевецької міської ради  уведено в експлуатацію в 1974 році.

Заклад атестовано у 2012 році (рівень освітньої діяльності – «достатній»).

Алтинівський ліцей Кролевецької міської ради створено за рішенням  

другої сесії восьмого скликання Кролевецької міської ради.

Директор ліцею – Федоренко Михайло Васильович, працює на посаді директора з 2014 року.

Форма власності- комунальна.

Основні напрями діяльності

Головною метою діяльності   є :

1. Забезпечення жителів села та навколишніх сіл (с.Майорівка) доступною та якісною освітою.

2. Створення єдиного освітнього простору.

3. Створення єдиної системи виховної роботи.

4. Всебічний розвиток кожної дитини, сприяння реалізації її фізичного, духовного, інтелектуального потенціалу, формування соціально-орієнтованої, адаптованої та творчої особистості школяра.

Програму розвитку Алтинівського ліцею  Кролевецької міської ради спрямовано на реалізацію вимог законів «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту».

Організаційна структура та структурні підрозділи

У Алтинівському ліцеї Кролевецької міської ради функціонує 10 класів, із них 4 класи початкової школи,  5 – середньої та 1 – старшої школи .

Проєктна потужність закладу – 320 учнів, навчається 102 дітей. Показник середньої наповнюваності класів – 10 осіб.

З метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти організовано безпечний, регулярний та безоплатний підвіз до місця навчання та в зворотному напрямку 14 учнів із села Майорівка.

Основні показники діяльності

            Відповідно до статті 47 Закону України «Про повну загальну середню освіту» зовнішнє незалежне оцінювання є однією з форм оцінювання результатів навчання, здобутих учнями на рівнях базової чи профільної середньої освіти.  Наші випускники щороку показують непогані результати, що є результатом спільної праці учителів та випускників. В нинішньому році показовим прикладом стала випускниця Рубан Дарина,  яка набрала  по 200 балів з історії та української мови та літератури. Це говорить про те , що заклад спроможний забезпечити якісну освіту своїм учням.

В цьому навчальному році учні не мали змоги взяти участь у  ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад через загрозу COVID.

У ІІ етапі  Міжнародного конкурсу імені Т.Г. Шевченка -  Рубан Дарина зайняла  І місце.

Учні закладу освіти є постійними учасниками спортивних змагань з різних видів спорту.  Не одного разу на загальношкільних лінійках ми вітали учасників шкільної збірної з волейболу, легкої атлетики з перемогою на районних змаганнях. Буйвал Анна приймала участь у обласних змаганнях з легкої атлетики, де посіла 3  місце. Відзначився наш ліцей і у обласному конкурсі на краще відео з пропаганди здорового способу життя, де  виставлялись приклади участі учнів у занятті фізкультурою та спортом. Не дивлячись на те, що інші учасники виставили  свої заняття в яскравих спортзалах, за наявності відповідного спорядження, наш Максим Мельник продемонстрував  свої досягнення на перекладині на свіжому повітрі ( на шкільному стадіоні) і отримав приз за зайняте 3-є місце. Активна участь випускників цього року фізкультурою та спортом та досягнуті ними результати , спонукали їх до вибору і відповідної професії. Саме тому Максим Мельник та Данило Городній обрали собі київський вуз, де продовжать удосконалювати свої спортивніі навички. Говорячи про досягнення  своїх вихованців, необхідно мабуть згадати і подякувати за плідну працю учителя фізичної культури Співака Євгена Володимировича, завдячуючи якому імідж Алтинівського ліцею, як високорезультативного спортивного закладу освіти, закріпився на теренах району та області.  

 Протягом минулого навчального року збірна команда Алтинівського ліцею здобула:

I місце з футболу;

          I місце з легкоатлетичного кросу;

          I місце з баскетболу.

На базі Алтинівського закладу загальної середньої освіти діє вокальний та хореографічний гуртки, гурток « Різьблення по дереву», « Волейбол". Відбувається співпраця з позашкільними закладами: Кролевецька школа мистецтв, Конотопська школа мистецтв, ДЮСШ м.Кролевець.

Кожного року учні школи неодноразово були переможцями та призерами конкурсів художньо – естетичного напрямку:

  • міжнародний фестиваль – конкурс « Місто лева» - хореографічний колектив « Зодіак»,  3 вікова група – ІІ місце, 2020 рік;
  • міжнародний фестиваль – конкурс « Місто лева» - Рубан Дарина, 3 вікова група – номінація « Академічний вокал», І місце, 2020 рік;

всеукраїнський фестиваль – конкурс « Країна має талант»- Рубан Дарина, номінація « Академічний вокал» - ІІ місце, 2020 рік. І знову відмічаємо роль учителя в досягненні таких вагомих результатів. Мова йде про учителя музичного мистецтва Трусенко Ірину Віталіївну.

В цьому навчальному році ми знову мали перемоги, зокрема, на Всеукраїнський фестиваль- конкурс мистецтв « Зірка Української сцени 2021» м. Львів аматорський хореографічний колектив «Зодіак» здобув I місце , Рубан Дарина - II місце у номінації « Академічний вокал».

            У школі діє команда « Імпульс», яка кожного року посідає призові місця у районному фестивалі - конкурсі « Молодь обирає здоров′я»  в різних номінаціях; команда « Небайдужі серця» виборює призові місця у районному етапі Всеукраїнського фестивалю Дружин юних пожежних. Дані досягнення пов’язані з ім’ям та працею педагога-організатора Нипод Аллою Григорівною.

У  Алтинівському закладі загальної середньої освіти функціонує 3 класи з інклюзивним навчанням, де навчається 3 дітей з особливими освітніми потребами.

 Освітній рівень педагогічних працівників

Відомості про педагогів за кваліфікаційними категоріями

 

Бакалавр/ молодший спеціаліст

Спеціаліст

І катего

рія

ІІ катего

рія

Вища катего

рія

« старший вчитель»

« учитель – методист»

« Відміник освіти»

2021 - 2022

2

2

5

6

8

5

 

1

%

8,6

8,6%

21,7%

26%

34,7%

21,7%

 

4,3%

Кількісно – якісний склад

Малодосвідчені вчителі ( зміна посади)

 

ПІБ вчителя

 

Фах

Посада

Категорія

Стаж роботи на посаді

Структурний підрозділ

1

 Безродна Алла Борисівна

 

вчителька англійської мови

ІІ

1 – й рік

Малодосвідчений вчитель

2

Дроз – Харченко

Юлія Василівна

 

вчителька початкових класів

асистент вчителя

І категорія

1 – й рік

 

Учителі – наставники

 

ПІБ вчителя

Фах

Категорія

Загальний стаж роботи

Педстаж

1

Сухоставська С.О.

вчителька зарубіжної літератури, ЗДВНР

вища

34 роки

30 років

2

Сорока В.О.

вчителька фізики, математики

І

32 роки

32 роки

Молоді  вчителі ( стаж роботи до 3 років)

 

ПІБ вчителя

 

Фах

Посада

Категорія

Стаж роботи на посаді

Структурний підрозділ

1

Корж В.В.

 

вчитель англійської мови

спеціаліст

2 – й рік

Молодий вчитель/ ка

2

Левкович К.Д.

 

хореограф

вчителька музичного мистецтвва, « Мистецтва»

Молодший спеціаліст

1 – й рік

3

Савинець Я.О.

 

Практичний психолог

Асистент вчителя

Молодший спеціаліст

1 – й рік

 

Склад педагогічних кадрів за віком

Вік/навчальні роки

2021 /2022

%

До 30 років

3

13

31 – 40 років

5

21,7

41 – 49 років

3

13

Понад 50 років

12

52,3

Усього

23

100%

 

Склад педагогічних кадрів за педагогічним стажем

Стаж( роки)/навчальний рік

2021 - 2022

%

До 3 років

3

13%

3 – 10 років

6

26,2%

11 – 20 років

1

4,3%

Понад 20 років

13

56,5%

 

У закладі створено сучасне середовище для учнів 1-4 класів, ігровий простір та місця для відпочинку. Функціонують навчальні кабінети англійської мови, математики, фізики, хімії  та біології, історії, інформатики, географії, української мови та літератури, зарубіжної літератури, майстерня, спортивна зала, кабінет психолога, ресурсна кімната, роздягальна, дві внутрішні кімнати гігієни.

Пять кабінети укомплектовано інтерактивними комплексами; 1 – інтерактивним проектором.

Кабінети 1-4 класів облаштовано новими меблями та сучасними засобами навчання (проєктори, мультимедійні дошки, ноутбуки, ламінатори, прінтери, фліпчарти, коркові та магнітно-крейдяні дошки, ігрові та бібліотечний куточки, розвивальні ігри). 

У закладі створено інклюзивно-ресурсну кімнату.

Вуличний спортивний майданчик обладнано спортивним обладнанням. 

У школі наявна їдальня із сучасним технологічним обладнанням.

У навчальних кабінетах замінено  вікна, окрім кабінету географії, практичного психолога та музейної кімнати, коридорів .

 Роботи,повязані з реконструкцією теплотраси, встановленняя додаткового котла в котельні , у 2021-2022 році не проводились через брак коштів.

Проблемні питання

Встановлення запасного котла в котельні головного приміщення ; утеплення теплотраси; заміна вікон в деяких класних кімнатах, їдальні  та коридорах 1 та 2 поверху.

                                   Головне завдання ліцею

 Головне завдання Алтинівського ліцею - надання якісної повної загальної освіти дітям шкільного віку. Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності. Спільними для всіх компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, співпрацювати з іншими людьми, творчість, ініціативність, уміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми.   На сучасному етапі педагогічний колектив вважає найважливішим допомогти кожній дитині досягти успіхів, реалізувати духовні, комунікативні, пізнавальні й творчі потреби. Тому співпраця учителів школи, учнів, батьків і громадських структур спрямована на досягнення кожною дитиною значущих для неї особистісних і колективних успіхів. Результати роботи закладу свідчать про те, що у школі працюють професіонали своєї праці, які забезпечують високий рейтинг школи в освітянському просторі громади. Прийняті управлінські рішення логічно і тактично сприяли вирішенню та реалізації пріоритетних питань роботи школи, серед яких найвищим пріоритетом було і залишається створення комфортних умов навчання для дитини та надання якісної освіти як передумови всебічного розвитку, виховання та самореалізації особистості, готової до свідомого життєвого вибору, самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності, такої, що прагне до самовдосконалення і навчання упродовж життя.

                Завдання освітньої програми

Освітня програма, що реалізується в закладі, спрямована на: формування в учнів сучасної наукової картини світу; виховання працьовитості, любові до природи; розвиток в учнів національної самосвідомості; формування людини та громадянина, яка прагне вдосконалювання та перетворення суспільства; інтеграцію особистості в систему світової та національної культури; рішення задач, формування загальної культури особистості, адаптації особистості до життя в суспільстві; виховання громадянськості, поваги до прав і свобод людини, поваги до культурних традицій та особливостей інших народів в умовах багатонаціональної держави; створення основи для усвідомленого відповідального вибору та наступного освоєння професійних освітніх програм; формування потреби учнів до самоосвіти, саморозвитку, самовдосконалення тощо.

Реалізація освітньої програми школи здійснюється через три рівні освіти: початкова освіта тривалістю чотири роки; базова середня освіта тривалістю п’ять років; профільна середня освіта тривалістю три роки.

                        Управлінська діяльність

 Управління закладом здійснюється згідно річного плану роботи ліцею, календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у ліцеї і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників освітнього процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу, забезпечує планомірний розвиток школи та дозволяє підтримувати   оптимально трудову атмосферу в колективі. У закладі адміністрацією використовується багато різних форм контролю за станом освітнього процесу і, в першу чергу, таких традиційних, як вивчення викладання стану предметів, виконання навчальних планів та програм, перевірка класних журналів, тощо. Аналіз результатів внутрішкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради ліцею, відповідних наказах по навчальному закладу. Окрім контролю за рівнем знань та навчальних досягнень учнів, проводиться щоденний моніторинг відвідування учнями занять. За результатами моніторингу адміністрація  приймає певні управлінські рішення щодо конкретних учителів та учнів. Враховуючи сучасні вимоги, стиль керівництва ліцею більш близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються з урахуванням думки колективу й інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються. Директор  у роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва. Питання обговорюються й знаходяться різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. Можливо, саме завдяки такому стилю керівництва у школі залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, позитивна оцінка особистого внеску кожного; ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, рідко з наказом. У зв'язку з цим колеги мають більше самостійності, яка відповідає кваліфікації і характеру роботи кожного педагога, створюються необхідні умови для самореалізації. У кожному бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей. Таких якостей в адміністративній роботі вимагаю не тільки від себе, а й від своїх заступників. У навчальному закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. Контроль - це  важлива складова та об’єктивно необхідна функція управління. У закладі ефективність здійснення контролю зумовлює якість показників розвитку закладу освіти, його освітнього процесу та діяльності всього шкільного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання школи, своєчасно реагувати та знаходити невикористані резерви. Важливими функціональними обов’язками в управлінні навчальним закладом вважаю:

 - організацію заходів щодо початку і закінчення навчального року; - комплектацію класів, призначення класних керівників, вихователів груп продовженого дня, керівників гуртків, завідуючих кабінетами;

- розподіл педагогічного навантаження; - складання розкладів уроків, факультативів, гурткових занять, графіків навчальних екскурсій, навчальної практики та контрольних робіт;

- організацію планування навчально-виховної роботи школи;

- використання методів навчання, які активізують пізнавальну діяльність учнів;

- організацію і проведення ДПА, яка в цьому році через відомі причини відмінена;

 - позаурочну робота з навчальних дисциплін;

 - роботу факультативів, предметних гуртків, олімпіад, організацію екскурсій;

 - проведення додаткових занять, консультацій;

 - запровадження комп’ютеризації навчання;

 - методичну роботу;

 -загальношкільні та індивідуальні форми роботи з педагогічними кадрами;

- створення творчих груп, упровадження в практику роботи досягнень психолого-педагогічної науки і передового педагогічного досвіду.

                                        Підсумки методичної роботи

 

У 2021-2022 навчальному році методична робота у ліцеї здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Концепції «Нова українська школа» та іншими нормативними документами, передбаченими чинним законодавством у 2021-2022 навчальному році, на досягненнях науки, системою аналітичної, організаційної, діагностичної, пошукової, інформаційної діяльності з підвищення наукового, загального культурного рівня педагогічних працівників, удосконалення їх професійної компетенції та підвищення ефективності освітнього процесу.

У 2021 – 2022 навчальному році освітня діяльність педагогічного колективу ліцею здійснювалася відповідно до обраної навчальної стратегії, спрямованої на особистісно зорієнтоване навчання й виховання та формування в учнів здорового способу життя, з метою подальшого вдосконалення роботи з педагогічними кадрами, підвищення рівня методичної роботи, підвищення фахового рівня вчителів ліцею, їх готовності до інноваційної діяльності, з метою створення необхідних умов для всебічного розвитку учнів, збереження та зміцнення їх здоров’я та соціальної адаптації, формування в них цілісної системи соціальних, загальних та над предметних компетентностей на основі особистісного підходу до потреб і можливостей учнів, на реалізацію нових Державних стандартів загальної середньої освіти та початкової загальної освіти.

Педагогічний колектив ліцею у 2021– 2022 навчальному році продовжив роботу над реалізацією науково-методичної проблеми закладу «Від інноваційного змісту освіти через педагогічну майстерність учителя до формування компетентної особистості учня ХХІ ст.». Реалізація науково – методичної проблеми включає в себе декілька етапів :

ІІ етап (2021-2022 навчальний рік) – Організаційно-моделюючий

Мета:

- опрацювання змісту, засвоєння методики реалізації проблемної теми (забезпечення проєктувального розвитку системи);

- реалізація змісту і завдань, створення власного досвіду (забезпечення оперативного розвитку системи);

- апробація формування моделі вчителя, як компетентного фахівця;

- апробація освітньої моделі у педагогічній діяльності;

- розробка і апробація системи соціально-педагогічної підготовки вчителя до педагогічної діяльності в інноваційних умовах.

З метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою в ліцеї була створена методична рада, до складу якої ввійшли заступник директора з навчально-виховної роботи, керівники шкільних методичних об’єднань, практичний психолог.

Протягом навчального року проведено засідання методичної ради – 2 очно, 3 – дистанційно, 1 – не проведено з об’єктивних причин.

Протягом 2021/2022 н.р. було організовано роботу 4 методичних об’єднань вчителів-предметників, затверджено плани роботи, науково-методичні проблеми, над якими працювали ШМО, визначено керівників з числа досвідчених педагогів. Робота методичних об’єднань була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення методики проведення уроку. Були проведені заплановані засідання методичних об’єднань, на яких обговорювалися як організаційні питання (підготовка і проведення олімпіад, предметних тижнів, проведення контрольних зрізів, затвердження завдань для державної підсумкової атестації), так і науково-методичні питання.

На вирішення науково – методичної проблеми працювали динамічні групи вчителів (інноваційно – динамічна група; динамічна група науково-дослідної роботи; інтерактивно-проєктна динамічна група), але не всі члени даних груп ставилися відповідально до виконання покладених на них обов’язків, тому конструктивної роботи не вийшло.

Діяла у ліцеї школа педагогічної майстерності: Халецька Т.Б., вчитель математики, вища категорія, « старший вчитель»; Сухоставська С.О., вчитель зарубіжної літератури, вища категорія; Федоренко М.В., вчитель біології, хімії, вища категорія, « старший вчитель».

Згідно з річним планом роботи протягом семестру були проведені заходи педагогічної майстерності учителів, що атестувалися в 2022 році. Вчителька української мови і літератури, зарубіжної літератури Сухоставська Світлана Олексіївна ділилася досвідом роботи з колегами навчальних закладів Кролевецької ОТГ з теми "Формування ключових компетентностей учнів засобами сучасних технологій на уроках мови і літератури".

 Учителі, які атестувалися атестаційною комісією І рівня, продемонстрували свої надбання на засіданні педагогічної ради ( он-лайн) в березні 2022 року: Галушка О.С., Немеровець Л.М., Дрозд – Харченко Ю.В., Безродна А.Б., Дубина В.М., вихователь закладу дошкільної освіти Божківської початкової школи Кролевецької міської ради.

Публікації педагогів на освітніх сайтах:

2. Гуманітарні науки

2.1. Українська мова та література

1.Сухоставська С.О. Вступ. Мова – найважливіший засіб пізнання, спілкування і впливу: конспект уроку з української мови (8 клас), розроблено до підручника " Українська мова" О. Заболотного, В. Заболотного. 2021р. . Всеосвіта. URL: https://vseosvita.ua/library/vstup-mova-najvazlivisij-zasib-piznanna-spilkuvanna-i-vplivu-480920.html

Анотація. Навчальний матеріал відповідає віковим особливостям учнів. У основі уроку - формування ключових компетентностей: комунікативну - спілкування рідною мовою; полікультурну компетентність – виховання любові до рідного слова, мови через використання різних видів мистецтва.  

 

2. Сухоставська С.О. Підмет. Присудок. Тире між підметом і присудком. Означення. Тест. URL: https://vseosvita.ua/test/pidmet-prysudok-tyre-mizh-pidmetom-i-prysudkom-oznachennia-377506.html

Анотація. Контрольну робота складено у формі тесту.

3.Лецик С.В. Завдання з літератури рідного краю (Сумська область). Всеосвіта.U RL: https://vseosvita.ua/library/zavdanna-z-literaturi-ridnogo-krau-sumska-oblast-dla-pidsumkovogo-uroku-v-11-klasi-419529.html

Анотація. Матеріал може бути використаний на підсумковому уроці під час дистанційного або очного навчання. Містить завдання за творчістю письменників-земляків (уродженців Сумщини), чиї твори винесені на ЗНО з української літератури: Пантелеймона Куліша, Олександра Олеся, Миколи Хвильового, Остапа Вишні, Івана Багряного.

4.Лецик С.В. Напівтести (за творчістю В. Підмогильного, Ю. Яновського, Івана Багряного та О. Довженка). Всеосвіта. . URL: https://vseosvita.ua/library/napivtesti-za-tvorcistu-vpidmogilnogo-uanovskogo-ivana-bagranogo-ta-odovzenka-419550.html

Анотація. Завдання для уроку української літератури в 11 класі. Напівтести можуть бути використані під час узагальнення матеріалу про творчість В. Підмогильного, Ю. Яновського, Івана Багряного та О. Довженка, для підготовки до ЗНО.

2.2. Зарубіжна література

1.Сухоставська С.О. О * Генрі " Дари волхвів". Моральні цінності в новелі. Біблійні мотиви у творі, художні деталі: презентація, призначена для учнів 7 класу, вчителів зарубіжної літератури. Всеосвіта. . URL: https://vseosvita.ua/library/o-genri-dari-volhviv-moralni-cinnosti-v-noveli-biblijni-motivi-u-tvori-hudozni-detali-438704.html

Анотація. У даній роботі подані посилання на інтерактивні вправи, інформація про волхвів, питання за текстом твору, ілюстрації до твору. Презентацію можна використовувати на час навчання з використанням технологій дистанційного навчання.

2.Сухоставська С.О. Новела як літературний жанр, різновиди новел. О.Генрі.: презентація. Всеосвіта. URL: https://vseosvita.ua/library/novela-ak-literaturnij-zanr-riznovidi-novel-ogenri-435181.html

Анотація. Презентація містить інформацію про новелу як літературний жанр, різновиди новел ( подано у формі схем), портрет письменника, короткі відомості про митця, зразки обкладинок до творів О, Генрі, які вивчаються у 7 класі.

3. Сухоставська С.О. Контрольна робота. Чарлз Дікенс, Микола Гоголь. 6 клас. Всеосвіта. URL: https://vseosvita.ua/test/kontrolna-robota-charlz-dikens-mykola-hohol-6-klas-421349.html

            Анотація. Контрольну роботу складено у формі тесту.

4. Сухоставська С.О. Контрольна робота. Від романтизму до реалізму.

О. С. Пушкін, М. Ю. Лермонтов. Всеосвіта. URL: https://vseosvita.ua/test/kontrolna-robota-vid-romantyzmu-do-realizmu-os-pushkin-miu-lermontov-418160.html

Анотація. Контрольну роботу складено у формі тесту.

5.Сухоставська С.О. Біографія Жуля Верна. Тест. 6 клас. Всеосвіта. URL: 

https://vseosvita.ua/test/biohrafiia-zhulia-verna-367623.html

Анотація. Контрольну роботу складено у формі тесту.

6.Сухоставська С.О. Вступ. Билини і балади. Тест. 7 клас. Всеосвіта. URL: https://vseosvita.ua/test/vstup-bylyny-i-balady-357091.html

Анотація. Контрольну роботу складено у формі тесту.

  Значна увага приділяється самоосвіті як одній із форм індивідуальної методичної роботи. Кожен педагог протягом навчального року працює над власною темою, співзвучною загальношкільній проблемі. Учителі проходили тематичні курси – 100%.

                      Заступником директора з навчально – виховної роботи надавалася індивідуальна допомога вчителям ліцею з різних питань: методичні, організаційно – навчальні, виховні, сучасних технологій навчання тощо.  

           Організація дистанційного навчання під час карантину та воєнного стану

Особливість 2021-2022 навчального року – тривалий карантин і воєнний стан. Дистанційне навчання уже не було таким викликом для нас усіх, як в попереднеій рік. Складність, як і в минулому році,  полягала у неоднаковому технічному забезпеченні та професійних навичках його учасників (вчителів, батьків, учнів).   Найголовніше – налагодити співпрацю між учнем, вчителем і батьками. Щоб вони почули одне одного, щоб не було опору батьків. Що важливіше для життя: оцінки, знання самі по собі чи сформовані компетенції? Карантин та воєнний стан лише виявив проблеми, а нам усім разом треба прагнути навчитися їх вирішувати . Для здійснення обміну навчальними матеріалами кожен вчитель самостійно обирав форму, методи, технології і засоби організації дистанційного навчання, що відповідають освітній програмі із застосовуванням будь-яких пристроїв та інструментів, зокрема мобільного телефону, а також розміщення навчальних матеріалів на вебсайті школи, в тому числі відео-уроки або гіперпосилання на них. Розклад занять та робочий час вчителів в дистанційному режимі було встановлено у відповідності до розкладу навчальних занять та поточного режиму роботи школи. Оцінювання результатів навчання здобувачів освіти та зазначення тем здійснювалось відповідно до безпосередньо проведених навчальних занять у дистанційному режимі через електронні та інші наявні засоби у зручний для вчителя спосіб, з урахуванням того, що навчальні досягнення кожної дитини можуть бути доступними лише для її батьків або законних представників. Кожним педагогічним працівником було вжито заходів щодо виконання методичної, організаційно-педагогічної роботи, зокрема розроблення індивідуальних планів професійного розвитку, підвищення кваліфікації, самоосвіти тощо. Завдання для учнів висвітлювалися на офіційному сайті школи у розділі «Дистанційна освіта» для кожного класу окремо, з розміщенням у ньому інформаційних матеріалів та посилань на додаткові ресурси (відео, завдання, тести) та корисні ресурси для самоосвіти. Щотижня педагоги звітували за складеним алгоритмом про проведену роботу в умовах дистанційного навчання: вказували вивчені теми, кількість проведених індивідуальних консультацій, тестів, кількість учнів, які оцінені, засоби дистанційного навчання. Під час організації дистанційного навчання було забезпечено чітке дотримання нормативно-правового забезпечення з цього питання. З метою забезпечення організації освітнього процесу та виконання освітніх програм використовувалися інструменти онлайн-спілкування та електронні ресурси й веб-сервіси в синхронному та асинхронному режимі, в практикувалися індивідуальні консультації та самостійне опрацьовування навчального матеріалу. Всіх батьків здобувачів освіти було проінформовано про особливості освітнього процесу  на час дистанційного навчання, були визначені форми зворотного зв’язку (контролю) зі здобувачами освіти та їх батьками. Для спілкування в дистанційному навчанні використовувались електронна пошта,  чати,  тощо. Практикувались уроки з використанням платформи Meet . Для підготовки учнів 11 класів до ЗНО-2022 практикувались індивідуальні консультації щодо використання матеріалів на веб-ресурсах УЦОЯО . Для спільної роботи вчителів та здобувачів освіти використовувалися такі інструменти, як https :// onlinetestpad. com / ua — конструктор тестів, опитувань, кросвордів, ігор та комплексних завдань; https :// learningapps. org – готові навчальні вправи та інструменти для створення тестів, завдань; Google-документи. Активно використовувалися інтернет-ресурси для самоосвіти: EdEra, iLearn, Рrometheus, Розумники, Освіторія, Youtube-контент (освітні Youtubeканали, відеоролики і т.п.).  Опрацювавши звіти вчителів-предметників щодо проведення дистанційного освітнього процесу, можемо зробити висновок, що усі педагоги закладу намагалися забезпечити засвоєння навчального матеріалу учнями та вихованцями за допомогою інформаційно-комунікативних технологій. У більшості класів дистанційним навчанням за весь період карантину було охоплено 100% учнів.

Підсумки виховної роботи  

Головною метою сучасної загальної освіти в Україні є виховання свідомого громадянина, всебічно розвиненої особистості, здатної до життєдіяльності в полікультурному соціумі. 

Виховна робота в ліцеї - це цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності виховання. Основою виховного процесу у закладі є дитина як найвища цінність.

Виховну діяльність спрямовано за принципами:

  • системності;
  • національної спрямованості;
  • гуманізації та демократизації;
  • творчої діяльності;
  • самостійності і самореалізації;
  • врахування інтересів, запитів різних категорій учнів.

Виховання учнів реалізуються в процесі організації:

  •   освітньої діяльності;
  • позаурочної та позакласної діяльності;
  • роботи органів учнівського самоврядування;
  • взаємодії з батьками.

У 2022 – 2023 навчальному році ми працювали офлайн і онлайн, тому що був запроваджений воєнний стан. Виховна робота теж проводилася у таких форматах.

Робота педагога-організатора в асинхронному режимі:

  • спілкування у месенджерах;
  • офлайн, дотримуючись безпечних норм ( створення відеопродукту).

Виховна діяльність здійснювалась у відповідності до наступних ключових напрямів:

    1. військово-патріотичне виховання;
    2. громадсько-правове виховання;
    3. екологічне виховання;
    4. художньо-естетичне виховання;
    5. родинно-сімейне виховання;
    6. моральне виховання;
    7. профорієнтаційне виховання;
    8. превентивне виховання
    9. формування здорового способу життя;
    10. розвиток творчих здібностей.

Та відповідно до основних орієнтирів виховання:

    • ціннісне ставлення до себе;
    • ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей;
    • ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
    • ціннісне ставлення до праці;
    • ціннісне ставлення до природи;
    • ціннісне ставлення до культури і мистецтва.

Хочу зазначити, що виховний план роботи на 2021/2022 навчальний рік виконаний в повному обсязі. Відбулося багато цікавих, змістовних заходів. Велика увага приділялася національно – патріотичному вихованню дітей. Сьогодні згадаємо заходи , які пройшли в нашому закладі освіти.

Заходи присвячені Дню козацтва ( захисника України):

  1. «Козацькі забави», спортивно - розважальне свято для 5-7 класів
  2. «Історія козацтва»-тематичний урок . 5 клас
  3. «Козацькими шляхами». Вікторина. 9 клас.
  4. «Ми діти козацького роду». Квест .8 клас.
  5. З/ш лінійка, присвячена Дню захисника України, Дню українського козацтва

Заходи до Дня Збройних Сил України:

  • Класні години ( 1-11 класи)
  • З/ш лінійка «Історія створення Збройних сил України;

Заходи повязані з 80-ми роковинами трагедії Бабиного Яру:

  1. Виховні години на єдину тему «Трагедія Бабиного Яру – найтяжчий злочин проти людства» (1 – 11 класів)
  2. Книжкова виставка на тему «Біль нашої пам’яті»
  3. Інформаційна хвилинка «А Бабин Яр мовчить…»
  4. Педагогічна конференція ««Уроки Голокосту»

Заходи щодо вшанування Дня памяті жертв голодоморів:

  1. Виставка літератури “Не забуваймо незабутнє”
  2. Тематичні виховні години ( 1-11кл)
  3. Випуск стіннівки ««1932-1933. Пам’ятаємо»

Заходи до дня памяті битви під Крутами:

  1. Перегляд відео: « Крути. Пишемо історію»

                            « Бій під Крутами- як це було»

                            « День памяті Героїв Крут»

Заходи до Дня Єднання:

1. Підняття Державного Прапора України.

2. Перегляд освітянського телемосту « Обєднані Україною».

3. Тематичні заходи по класах.

Заходи до Міжнародного Дня рідної мови:

  1. Акція « Я люблю рідну мову»(працівники ліцею)
  2. Акція «Говоримо українською»(5-11кл)
  3. Прикметниковий віночок « Моя рідна мова» (1-11кл)
  4. Створення квітки « Для чого тобі знати українську мову»
  5. Квест – гра «Мова рідна, слово рідне»

Протягом 2021-2022н. року були проведені такі загальношкільні масові заходи:

  1. Свято першого дзвоника «Діти України – квіти незалежної Батьківщини»
  2. Олімпійській урок
  3. Свято « Квітковий дивограй»
  4. Квест та святковий концерт « Дякуємо , що Ви є на світі…»( до Дня вчителя)
  5. Конкурс малюнків  « Ми за мир!»
  6. Свято осені « Дари природи»
  7. Квест – гра до свята Миколая
  8. Новорічний ранок
  9. Новорічний вогник
  10.  Конкурс малюнків «Зимові свята »
  11.  Конкур малюнків « Прояв доброти».

Створені відео :

  1. До Дня Соборності України
  2. До Дня памяті  Героїв Небесної сотні
  3. До Міжнародного жіночого дня
  4. «Спогади»
  5. «Дитячі малюнки – обереги» в підтримку ЗСУ
  6. Флешмоб « Одягни вишиванку, країно моя!»
  7. Привітання від вчителів до свята останнього дзвоника
  8. «Останній дзвоник пролунав»

Проведені акції :

1. « Чиста Україна, чиста Земля»

2. « Серце до серця»

3.  « За чисте довкілля»

4.  « Осіннє листя!»

5. «Селфі з улюбленою книгою»

6. « Запали свічку»

Участь у місцевому проєкті:

Відповідно до підпункту 2 пункту "а" статті 32, пунктів 1, 14, 19-20 частини четвертої статті 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", в рамках реалізації проєкту Ради Європи "Сприяння участі громадян у демократичному процесі прийняття рішень в Україні", з метою залучення молоді до формування та реалізації органами місцевого самоврядування молодіжної політики здобувачі освіти Алтинівського ліцею взяли участь в проєкті Шкільний громадський бюджет. Учні створювали і розробляли ідеї, готували проєкти, комунікували і працювали в команді. Переможцем став проєкт « Здорові діти – здорова нація», мета якого популяризація та пропаганда серед учнів здорового способу життя, запобігання негативним проявам у молодіжному середовищі, набуття та засвоєння дітьми нових знань про здоровий спосіб життя. Ліцей отримав у подарунок футболки з логотипом.

                  Про роботу психологічної служби

У 2021-2022 навчальному році діяльність психологічної служби школи ґрунтувалася на таких нормативних документах:

  •   Наказ МОН України №509 від 22.05.2018 “Про затвердження Положення про психологічну службу в системі освіти України”
  • Лист МОН України №1/9-487 від 07.08.2018 “Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2018/2019 н.р.”
  • Лист Міністерства № 2/3-14-1572-15 від 07.08.2014 «Щодо профілактики учинення дітьми навмисних само ушкоджень»
  • Лист Міністерства № 1/9-179 від 28.03.14 «Щодо профілактики суїцидальних тенденцій серед учнів»
  • Лист Міністерства № 1/9-135 від 11.03.14 «Про надання психологічної допомоги учасникам навчально-виховного процесу»
  • Наказ МОН України № 609  від 08.06.18 «Про затвердження примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти»
  • Закон України «Про освіту» від 05.09.17 №2145-VIII
  • Наказ МУ у справах сім’ї молоді та спорту Про затвердження Порядку взаємодії  суб’єктів соціальної роботи із сім’ями , які опинилися  у складних життєвих обставинах №824/12698 від 12.08.2006 р.
  • Закон України від 15.1.2001 №2789ІІІ» Про попередження насильства в сім’ї»
  • Лист МОН України №1/9-477 від 24.07.2019 про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України
  • Лист ІМЗО від 27 липня 2020р. №22.1/10)-1495  « Про пріоритетні напрямки роботи психологічної служби в закладах освіти на 2020-2021 н.р.

  У 2021-2022 навчальному році основною метою було соціально-психологічне забезпечення процесу реформування освіти на всіх її рівнях, здійснення психологічної експертизи, соціально-психологічної корекції, соціальної реабілітації учнівської молоді, психологічна просвіта всіх учасників навчально-виховного процесу.

Психологічна робота у школі спрямована на збереження і зміцнення здоров’я, підвищення адаптивних можливостей учнів, на створення умов для повноцінного і гармонійного розвитку всіх учасників навчально-виховного процесу.

Психологічна служба Алтинівського ліцею представлена роботою практичного психолога та соціального педагога, яка здійснює соціально-психологічний супровід навчально-виховного процесу, метою якого є створення в освітньому закладі умов для максимально успішного особистісного розвитку, навчання і соціалізації дитини та психологічної просвіти вчителів, батьків, учнів.

Робота психологічної служби здійснюється за наступними напрямками:

  • психодіагностичний;
  • консультативний;
  • корекційний;
  • просвітницький;
  • профілактичний;

У вересні-жовтні було здійснено психологічний супровід адаптаційного періоду учнів  1 класу та вивчення рівня готовності до навчання у школі. З першокласниками проводились заняття з розвитку дрібної моторики, розвитку психічних процесів.

На початку жовтня було проведено діагностування 5-класників щодо визначення рівня адаптованості, на основі якого надавалися рекомендації класним керівникам, батькам, вчителям-предметникам.

Результати обговорювались на педагогічній раді.

З учнями із низьким рівнем адаптованості та підвищеною тривожністю проводились індивідуальні заняття.

Упродовж 2021-2022 року з учнями школи проводились години психолога, які мали на меті психологічну просвіту учнів, формування здорового способу життя, профілактика булінгу.

У листопаді проводилося опитування учнів молодших класів, яке дало можливість виявити можливі проблеми та негативні емоції кожного учня. Також були проведенні заняття «Дружба», «Знайди посмішку»

З учнями старших класів проводилися бесіди та профілактичні заняття з тем «Скажемо насиллю СТОП», «Кроки до успіху», «Вчимося розуміти і поважати інших», «Моє майбутнє починається сьогодні».

У листопаді-грудні було проведено акцію «16 днів проти насильства», в рамках якої проводилися просвітницькі заходи «Мій улюблений світ без насильства», «СНІД не спить», «Добро в тобі», «Молодь за здоровий спосіб життя» та інші.

Також був проведений тиждень толерантності.

З початковими класами було проведено бесіди на теми «Толерантність в твоєму серці», «Планета толерантності», заняття «Намалюй дружбу», створення колажу «Толерантність»

З педагогічним колективом було проведене заняття «Збереження та зміцнення психологічного здоров’я педагога».

Із учнями 11 класу проводилась профорієнтаційна діагностика. Кожен учень отримав індивідуальні рекомендації за результатами своєї діагностики.

Під час карантину  психолог проходила онлайн – курси на сайті EDERA «З учнями про освіту та кар’єру», «Запобігання торгівлі людьми», «Права людини в освітньому просторі», «Недискримінаційний підхід у навчанні».

Також проходила курси на освітній платформі Prometheus: «Протидія та попередження  булінгу (цькуванню) в закладах освіти»,   «Психологія стресу та способи боротьби з ним», «Сексуальна освіта», «Жінки та чоловіки: гендер для всіх», «Діалог та медіація: шлях до порозуміння».

Важливе місце в роботі психолога та соціального педагога  займає опрацюванням нормативно – правової документації. Вепла власну документацію, зокрема,  журнал щоденного обліку роботи практичного психолога. Щоб донести до учнів, колег останні новини психологічної науки, необхідно було працювати  над пошуком онлайн ресурсів щодо дистанційного навчання, вивчення платформ для подачі навчального матеріалу.

Сучасна школа вимагає постійної самоосвіти, а тому в роботі психолога та соціального педагога є  перегляд вебінарів: «Булінг в освітньому середовищі: як розпізнати та як діяти», «Техніки релаксації для педагогів: як швидко розслабитись та відновитись», «Як зберегти психічне здоров'я в умовах соціальної ізоляції?», «7 типових помилок батьків», «Психологічна готовність дитини до школи: діагностика та рекомендації», «Організація дистанційного навчання в закладах професійної освіти», «Як важливо навчитися опановувати себе та керувати своїми емоціями», « Практичні поради щодо організації дистанційного навчання під час карантину», «Як ваш телефон змінює вас», «Як обрати професію майбутнього».

Результатом діяльності практичного психолога ліцею стали розробки рекомендацій та тестового матеріалу на різноманітну тематику: «Психологічна підготовка до ЗНО», пошуком профорієнтаційних онлайн – тестів для учнів 9, 11 класів, працювала над підготовкою рекомендацій: «Як покращити пам’ять у дітей», інформування батьків, учнів через мережу інтернет: «Антивірусна аптечка», підготовка інформації: «26 способів зайняти дитину вдома під час карантину» інформування батьків через мережу інтернет, проводилась робота над розробкою рекомендацій для всіх учасників освітнього процесу «Способи боротьби з депресією», складання і розповсюдження в соцмережах рекомендацій щодо фізичної активності під час карантину.

Постійно проводились індивідуальні онлайн - консультації для здобувачів освіти, педагогів, батьків (за запитом) в телефонному режимі.

З початком повномаштабного вторгнення російської армії, робота також продовжилась в дистанційній формі.

Надавалися рекомендації дітям, батькам, педагогам на теми: «Як говорити з дітьми про війну», « Слова підтримки у важкі часи», « Дошкільник грає у війну: чи це нормально?», «Як підтримати дітей під час війни», «Свята в умовах війни», «Як подолати паніку», «Як боротись з надмірним хвилюванням» та багато інших.

Було запропоновано вправи для підвищення емоційної стійкості учнів; вправи для зняття напруження та зниження тривоги; вправи, які допомагають ідентифікувати сильні сторони та захисні навички особистості; вправи. Які допомагають віднайти мотивацію у важкі моменти життя та інші.

На сторінках в соцмережі висвітлювалися поради, рекомендації для всіх учасників навчального процесу.

В процесі самоосвіти переглядались   вебінари  тренінгового центру Наталії Сабліної, читались рекомендації для дорослих та дітей від Світлани Ройз, також вивчались рекомендації надані Інститутом Модернізації Змісту Освіти та СОІППО.

Про роботу пришкільного табору відпочинку « Сонечко»

Пришкільний табір відпочинку з денним перебуванням  "Сонечко" працював на базі Алтинівського ліцею Кролевецької міської ради до цього року. В звязку з агресією, в цьому навчальному році робота пришкільного табору була скасована. А це означає, що  втрачені назавжди тисячі дитячих посмішок, позитивних емоцій, бадьорий настрій, залишились не пройденими десятки кілометрів туристичними стежинами, залишилось поза увагою дітей нове, цікаве, розвиваюче, роз’єднані друзі, полишені колективні справи, втрачене дитинство, яке асоціюється в нашій свідомості з літнім відпочинком

 Організація роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності

        Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу в закладі освіти проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації освітнього процесу та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем директора ліцею. З працівниками закладу освіти постійно проводяться відповідні інструктажі з охорони праці, які фіксуються в журналах реєстрації інструктажів з питань охорони праці. Інструктажі з безпеки життєдіяльності проводяться з учнями закладу. Класні керівники ведуть журнали реєстрації інструктажів з питань безпеки життєдіяльності, в яких фіксують проведення вступного, первинного та цільових інструктажів; починаючи з 9-го класу учні розписуються в журналі інструктажів. Кожна класна кімната, кабінет, спортивна заламає необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Впродовж року класними керівниками проводились бесіди з питань попередження травматизму серед учнів, були проаналізовані випадки побутового травматизму, питання травмування розглянуто на нарадах при директорові та на засіданнях педрад. Було проведено тижні безпеки життєдіяльності та безпеки дорожнього руху, школа брала активну участь у Всеукраїнському рейді «Увага! Діти на дорозі». Традиційно упродовж навчального року додатково проводилися бесіди з попередження дитячого травматизму напередодні осінніх, зимових, весняних і літніх канікул, поточні бесіди і повідомлення про нещасні випадки, проводилися інструктажі з безпеки життєдіяльності і охорони праці під час проведення екскурсій, участі у спортивних заходах. Напередодні літніх канікул з учнями проведені первинні інструктажі з питань запобігання дитячому травматизму. Серед учнів та їх батьків проведено також роз’яснювальну роботу щодо обмеження часу перебування на сонці, шляхів запобігання сонячних та теплових ударів, дотримання правил поведінки на воді, забезпечення необхідного для здоров‘я дитини водного балансу тощо. Здобувачі освіти та працівники закладу обізнані з вимогами охорони праці безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайної ситуації і дотримуються їх.  Приміщення школи забезпечені первинними засобами пожежогасіння. По всій школі розміщені плани евакуації у разі небезпеки чи аварії. Для попередження виникнення надзвичайних ситуацій в осінньозимовій період перевіряється температурний режим, дотримується енергозберігаючий режим роботи школи, перед зимовим сезоном перевіряється система опалення, постійно ведеться очистка від снігу території школи, попередження травм при падінні (посипається сумішшю від льодяної корки). Усі кабінети, приміщення ліцею забезпечують оптимальні умови для реалізації освітньої програми та забезпечення освітнього процесу.

З метою відпрацюванння навичок поведінки під час аварійної  або надзвичайної ситуації в закладі проводяться заходи по евакуації здобувачів освіти, педагогічного та обслуговуючого персоналу.

                      Про організацію харчування

Кожен новий навчальний рік приносить в організацію харчування щось своє, щось нове. Так і минулого навчального року були свої нововведення. Працювати довелось у відповідності вимог нового Санітарного регламенту.

На початку навчального року пишеться наказ «Про організацію харчування», яким призначається відповідальний за організацію харчування в закладі. Затверджується графік харчування дітей. В інформаційному куточку вивішується щоденне меню, де вказується назва страви, її маса. Окрім цього, в цьому  куточку виставлялась готова порція страви і діти могли її порівняти із отриманою від кухаря. Було складено двотижневе меню. Враховуючи вимоги нового Санітарного регламенту , були замінені деякі страви, зменшено споживання цукру, солі, картоплі. В свою чергу збільшено кількість овочів, фруктів, молочних продуктів. Меню стало більш «здоровіше». Новизною стало те, що на сайті школи в рубриці «Харчування» було не тільки нове меню, а й виставлялись фото  нових страв, що давало можливість ознайомитися з ними батькам. Проводилось анкетування серед батьків учнів щодо запровадження нових норм і страв. Це все мало позитивний результат, свідчило про нашу відкритість в даному питанні та демократичність процесів , які відбуваються в освіті взагалі.

У школі створені умови для здорового та якісного харчування: належний матеріально-технічний стан харчоблоку та їдальні; дотримання санітарно-гігієнічних вимог приміщень для приготування їжі та їдальні; столи, стільці, місця для видачі готових страв є чистими та регулярно миються. Школа забезпечена в повному обсязі дезинфікуючим засобом “Жавілар плюс”, туалетним папером , паперовими рушниками, рідким милом з асептичною дією, засобами для миття підлоги та обладнання.

Харчування здійснюється у два прийоми (початкова ланка після другого уроку, середня та старші учні після третього уроку). В перериві між ними відбувається прибирання обідньої зали. Страви готуються у відповідності з перспективним двотижневим меню. Діти отримують значну кількість овочевої продукції, фруктів, молока та молочних продуктів. Ціна обіда становила 16 .00 гривень.

                           Матеріальна база

 Щорічно покращується матеріальна база школи. Упродовж 2021-2022 навчального року ,через відомі причини, значного покращення не відбулось. Завдяки тому, що в ліцеї не набирається 1-й клас і четвертокласники залишаються в своєму класі, який раніше був підготовлений відповідно  вимогам НУШ, вони будуть перебувати у відповідних умовах . Матеріальної бази для забезпечення умов для 5-го класу не створювалось через відсутність фінансування. На сьогодні ми не отримали навіть підручників для учнів 5 класу.

 Позитивним в питанні матеріальної бази бачу те, що наші учителі та учні навчились берегти і цінувати те, що вже створено та  з розумінням ставляться до ситуації, що склалася в країні. Тож і надалі необхідно берегти матеріальні цінності, адже спонсорська допомога дається дуже важко, як і залучення батьківських коштів.

Про надання допомоги дітям, що потребують соціальної уваги

Надання соціальної підтримки та допомоги дітям, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки На виконання Законів України «Про охорону дитинства», «Про освіту», «Про загальну середню освіту», з метою вдосконалення роботи з забезпечення соціально-правових гарантій дітей пільгового контингенту, їх захисту, створення необхідних умов для повноцінного та різностороннього їх розвитку в школі проводилась робота щодо створення сприятливих умов для розвитку дитини, налагодження зв`язків і партнерських відносин між сім`єю та школою. Робота зданого напрямку здійснювалась відповідно до річного плану роботи школи, плану виховної роботи, плану роботи психологічної служби з організації соціального захисту дітей пільгових категорій. На початку навчального року було підготовлено банк даних соціально незахищених категорій дітей, який у ході освітнього процесу змінюється та поновлюється в залежності від кількісного складу учнів кожної визначеної категорії. Ця робота проводилася на підставі відповідних документів класними керівниками.

            Робота із зверненнями громадян

У 2021-2022 навчальному році не було письмових звернень. Усі усні звернення, які надійшли, були вчасно розглянуті і про результати було повідомлено заявникам.

                             Фінансовий звіт

Для поліпшення матеріально-технічної бази школи протягом 2021-2022 навчального року було залучено кошти місцевого бюджету, спонсорські    кошти . Характер їх використання можна побачити з таблиці.

 

Державний бюджет

Обласний бюджет

Місцевий бюджет

Спонсорські

Ремонтні роботи

-

-

 

 

Капітальний ремонт

-

-

-

             -

Поточний ремонт

-

-

-

   800 грн

Покращення матеріально-технічної бази

-

-

 4350 грн

 

Всього

-

-

 4350 грн

800 грн

Через тривалу відсутнсть дітей на території закладу, збереження матеральної бази в задовільному стані та введення воєнного стану, в ліцеї  майже не проводились ніякі ремонтні роботи, кошти батьків не залучались .

 Основні завдання  на 2022-2023 навчальний рік

  Основними завданнями 2022-2023 навчального року педагогічний колектив визначає:

  • Забезпечити безперебійний  освітній  процес у ліцеї та охоплення всіх дітей шкільного віку якісним навчанням з урахуванням попиту в освітніх послугах ;
  • Створити  умови  для розвитку самомотивації  творчості, інноваційної професійної діяльності  педагогів;
  • Створити для кожної дитини ресурс  її особистісного розвитку в контексті реалізації науково-методичної проблемної  теми ;
  • Здійснювати підтримку і педагогічний  супровід  дітей з особливими освітніми  потребами;
  • Підвищити результативність участі в предметних олімпіадах і конкурсах;
  •  Підвищити відповідальність у веденні шкільної документації з метою зниження кількості порушень;
  • Запровадження в школі інноваційних підходів, форм, методів і засобів навчання і виховання;
  • Створити  комфортні  психолого-педагогічних умов для підвищення мотивації школярів для самореалізації та успіху;
  • Налагодити  взаємодію  з батьківською громадськістю щодо мотивації їхніх дітей до  шкільної освіти;
  • Забезпечення дотримання санітарно-гігієнічних вимог навчального закладу;
  • Продовження роботи психологічної служби у напрямку надання послуг всім  учасникам освітнього  процесу.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора