A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Алтинівський ліцей
Кролевецької міської ради Сумської області

28.05.2020 Контрольна робота

Дата: 26.05.2020 12:37
Кількість переглядів: 825

Контрольна робота

Українька морфологія. Службові частини мови

Початковий рівень (кожна правильна відповідь – 0,5б)

  1. Речення, у якому виділене слово виступає прийменником.

А  Навкруги тихо, мов на дні річки.

Б  Хлопець бачив довкола себе лише кривду й горе.

В  Поглянеш навколо – кінця-краю степу не видно.

Г  Тільки гори й смереки кругом.

  1. Граматично правильно побудовано словосполучення
    А погодитися при умовах
    Б виконати за бажанням
    В чекати біля двох годин
    Г еколог по спеціальності
    Д спізнитися із-за негоди
  2. Речення, у якому виділене сполучення слів треба писати окремо.

А  З/попід стріхи вилітали горобці.

Б  Що/до цієї теми я вважаю за потрібне висловитися.

В  На/передодні Різдва випало чимало снігу.

Г  Уві/сні примарилась якась надзвичайна тварина.

  1. Речення, яке потребує редагування.

А  Ми не будемо сваритися через дрібниці.

Б  Директор перебуває у відпустці до першого серпня.

В  Із-за непогоди поїздку довелося відкласти.

Г  Пливти за течією – це не для мене.

  1. Частки НЕМАЄ в реченні
    А Розум за гроші не купиш.
    В Лунають лише пісні солов’їні.
    В Тече вода із-за гаю та попід горою.
    Г Нехай квітне планета чистотою.
    Д Тільки з юних літ мені відкрилась правда.
  2. Виділену сполуку треба писати окремо в реченні
    А Як/би там не було, а комусь належало це перевірити.
    Б Як/би було десять рук, усім би робота знайшлась.
    В Як/би ви знали, паничі, як люди плачуть живучи.
    Г Як/би відали ви, які славні були ті суворі, закручені хлопці.
    Д Як/би не було зими, за кожух не дбали б ми.

Середній рівень (кожна правильна відповідь – 1.5б).

7. Встановіть відповідність між виділеним сполучником і групою за значенням.

 

 

А

Речення

Хоч вітряно, та не холодно.

 

1

Групи підрядних сполучників

причини

Б

Якби не знала, не сказала б.

2

мети

В

Живи у світі, щоб любити.

3

умови

Г

Дуб розрісся, так що навколо затінок.

4

допусту

 

 

5

наслідку

8. Встановіть відповідність між групами модальних часток за значенням і прикладами.

 

 

А

Групи модальних часток за значенням

питальні

 

1

Приклади

що за, що то за, ну й

Б

окличні

2

навіть, тільки, хоча б

В

уточнювальні

3

чи, хіба, невже

Г

вказівні

4

саме, якраз, точно

 

 

5

це, то, ось

 

9. Установіть відповідність між виділеними слова і частинами мови.

1 Прийменник

А Дзвенять гаї, мов арфи, а день біжить, сміється

2 Сполучник

(О. Підсуха)

3 Частка

Б Нехай не знає втоми та рука, що добре зерно

4 Вигук

в добру землю сіє (М. Рильський)

 

В Ох, яка буря знялася на морі (О. Іваненко)

 

 

Г Стрункі сосни велично впираються вершина ми в небо (Ю. Збанацький)

 

 

Д Впали сніги, вдарила люта зима (О. Гончар)

 

Достатній рівень (кожна правильна відповідь – 0,75б.)

10. Записати слова, знімаючи риску.

      Дарма/що, по/перек, ані/трохи, де/що, не/мов/би/то/,з/за, одночасно/з, тому/що, що/небудь, на/вколо, на/випадок, з/понад, по/між, під/час, під/кінець, аби/що, як/от, не/наче, от/же, будь/коли.

11. Відредагуйте речення

1. Дякую вас за інформацію. 2. В якій годині ми зустрічає­мось? 3. Це самий вигідний контракт. 4. Завдяки хворобі Ігор не пішов на концерт. 5. Підбігаючи до фінішу, нам аплодували глядачі.

Високий рівень (правильна відповідь – 3б)

   12.   Скласти і записати короткий твір про найбільшу мрію в житті . У тексті вжити службові частини мови. Підкреслити їх, надписати частину мови над кожним із них.         

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора