РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ
Тема: Відновлення текстів із деформованою будовою.
Пропоную подивитися відео про деформовані тексти за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=ujpQhR_dhqM
А тепір прочитай речення:
Всім було весело.
Хлопчики зробили паперового змія.
Вийшли за село.
Змій піднімався все вище і вище.
Саша швидко побіг по полю.
— Що розповідається в кожному з них?
— чи пов’язані ці речення за змістом?
— чому не вийшло оповідання?
— У якому порядку слід розташовувати речення?
Висновок. Усі речення у тексті розташовані в певній послідовності.
Сьогодні ми будемо складати тексти, що «розсипалися».
Завдання 1. Скласти зв’язний текст
Вона стала схожа на золотий букет. Зацвіла верба. А як пахнуть медом її котики! Настала весна.
Знайдіть перше речення. Це початок тексту.
Відшукайте ті речення, в яких розкривається зміст того, про що розповідається.
Визначте, яке речення буде останнім — воно називається кінцівкою.
— який заголовок можна дібрати?
Виправлений текст
Настала весна. Зацвіла верба. Вона стала схожа на золотий букет. А як пахнуть медом її котики!
Завдання 2. Відновити порядок речень
НА ПРОГУЛЯНЦІ
Дзюрчать веселі струмочки. Настала весна. У Вови в руках човник. Мишко несе паперових чоловічків. Вийшли хлопці гуляти. Весело дітям! Посадили хлопчики чоловічка у човник, пустили в струмок. Поплив човник, закрутився.
Виправлений текст
НА ПРОГУЛЯНЦІ
Настала весна. Дзюрчать веселі струмочки. Вийшли хлопці гуляти. У Вови в руках човник. Мишко несе паперових чоловічків. Посадили хлопчики чоловічка у човник, пустили в струмок. Поплив човник, закрутився. Весело дітям!