A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Алтинівський ліцей
Кролевецької міської ради Сумської області

06.05.2020 Маса, гурт людей і їх провідник. Лідер - сильна особистість між мрією, духовністю й жорстокістю у драматичному етюді "По дорозі в казку"

Дата: 06.05.2020 08:21
Кількість переглядів: 708

Повторити зміст твору Олександра Олеся "По дорозі в казку".

Опрацювати та законспектувати теоретичний матеріал додатка 1.

Дати відповідь на запитання. Яка поезія Олександра Олеся вам найбільше сподобалась і чим саме?

Додаток 1

Аналіз етюду «По дорозі в казку» Олександра Олеся

Паспорт твору

Історія написання:

1914-го року виходить збірка Олександра Олеся «Драматичні етюди». Особливо яскраве враження справляє етюд «По дорозі в Казку», створений письменником ще в 1908 року. Про популярність його свідчить той факт, що твір видавався у 1910, 1914, 1921, 1934 роках.Драма Олександра Олеся «По дорозі в Казку» присвячена завжди актуальній проблемі вождя і народу. Поступ, мета завжди досягаються сміливістю одиниць, їхнім подвижництвом, а нерідко й смертю. Образ Казки як символ ц у цьому творі багатогранний. Це і держава, і мрія, і земля обітована – тобто все те, що манить і тривожить людські уми, спонукає до руху вперед.

Художній напрям:модернізм

Течія:символізм з ознаками романтизму.

Ознаки символізму:

  • переконаність героїв у необхідності обрати поводиря,
  • віра в невідворотність долі,
  • впевненість у марності надій на розгадування таємниць життя.

Ознаки романтизму:

  • уславлення сильної особистості, спроможної повести за собою натовп, та її героїзму,
  • використання алегоричних образів, наприклад, вінок із червоних маків.

Рід літератури:епос.

Жанр:етюд

Драматичний етюд (фр. etude — вивчення, нарис) — невеликий, як правило, одноактний віршовий чи прозовий драматичний твір, у якому представлено епізод чи фрагменти світу, а дійові особи зображуються лаконічно, пунктирно, стаючи образами-символами.

Драматург, відкидаючи приземленість, створює філософсько-ліричні настроєві «картинки» життя і виявляє в них загальнолюдські цінності.

Талановитимпредставникомцього жанру бувОлександр Олесь: «Трагедіясерця», «Осінь», «При світліватри», «На свій шлях», «По дорозі в Казку».

Тема:взаємини героя (індивідуальності) й натовпу (колективу), розбіжністьміжмрією й дійсністю, ідеалом і реальністю.

Ідея:засудження матеріальних цінностей, возвеличення духовності, мрії.

Образи:

Людей:

Хлопець.

Дівчина.

Юрба (старі, молоді, жінки, діти).

Символічніобрази:

Мак  це символ жертовної крові, яку проливає той, хто прагне покращити життя людей.

Терен (терновийвінок)символ справжнього вождя, який готовий на жертву заради інших.

Людина подібна до горилисимвол духовної збіднілості й обмеженності.

Хлопчик у вбілому вбранні, який прийшов із Казки символ нового покоління, якому належить творити майбутнє.

Квітку папороті(хлопчик мав намір зірвати)символ щастя і безсмертя народного волелюбного духу.

Дорога в Казку символ духовних поривань людини до кращого життя.

Час і місце подій:не вказані (ці проблеми можуть бути в будь-якій країні в будь-який час)

Сюжетний ланцюжок:

І картина

  1. Люди з юрби нарікають, що в лісі де вони живуть холодно, голодно, що тут не можна жити.
  2. Молодий хлопець пропонує шукати дорогу з лісу, з нього сміються. Дівчина приходить його пожаліти, віно бражається. Дівчина говорить, що любить шевця. Хлопець говорить, що той — не орел, а любити треба лише орлів, героїв.
  3. Хлопець нарікає на байдужість людей, рабську покору, задоволення малим. І йде шукати дорогу з лісу, до сонця.
  4. Народ вирішує іти за хлопцем, який вказав їм мету життя.

ІІ картина

  1. Юрба визнала свого лідера, учителя, повірила йому, побачила його силу  й сміливість (він навіть поглядом приборкував хижих звірів)
  2. Люди йдуть за вождем, долаючи труднощі, гинучи. Він закликає небоятися перешкод, які ще зустрінуться на шляху

ІІІ картина

  1. Вождь знесилений, утомлений. На мить йому здається, що він заблукав, загубив дорогу. Юрба зневіряється, сміється зі свого поводиря, кидає в нього каміння, залишає його і йде назад до своєї домівки в лісі
  2. До забитого камінням, ледь живого вождя спускається хлопчик із Казки. Йому здається, що це привид. Але той відхиляє гілки й показує вождеві сонячне проміння й золоту браму Казки. Він кличе людей, але ті його не чують, бо знайшли собі нового вождя – людину подібну до горили.

Проблематика:

  • взаємини лідера і маси, натовпу і героя;
  • матеріальне і духовне;
  • суперечність між аморальністю і духовністю;
  • мрія та реальність;
  • шляхи досягнення мети.

               

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора